Barco Data 708

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco Data 708

Hei.

Har mulighet for å skaffe meg en Barco Data 708 med iris og linjedobler inkl. kabler og lerret for 6.000,- Tror dette er en veldig bra deal. Stemmer det?

Hvordan kan jeg finne timetallet på denne, og hvordan ser jeg om det er innbrenninger på rørene?

Har ikke erfaring med crt projektorer fra før, men kjenner dette frister veldig.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis rørene på projektoren er bra, er det en grei pris. Fin og liten projektor til CRT og være.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjartesk
    Hei.

Har mulighet for å skaffe meg en Barco Data 708 med iris og linjedobler inkl. kabler og lerret for 6.000,- Tror dette er en veldig bra deal. Stemmer det?

Hvordan kan jeg finne timetallet på denne, og hvordan ser jeg om det er innbrenninger på rørene?

Har ikke erfaring med crt projektorer fra før, men kjenner dette frister veldig.
    Timetallet finner du ved å gå inn på menyen (adjust) og så bla ned til "service mode" så til "projektor setup" så velge "Total run time".

Innbrenninger ser du KUN ved å ta av linsene og se på selve røret. ser du en stor gul firkant som dekker nesten hele (eller mindre, ved dårlig oppsett) flaten på bilderøret er det innbrenning. er denne bare så vidt synlig og over mer eller mindre hele røret er det greit, er den tydelig eller bare på midten av røret er det ikke bra.

Her er .pdf filer av manualene til 708.
    Her er bilder av innbrenning av forskjellig grad. På side 4 ser du forskjellige innbrenninger, rørene bør ikke være dårligere enn "rating 8".

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Barco Data 708 virker som en meget fin CRT projektor, og den har mye av de samme fortrinnene som ligger i CRT projektor teknologien, kombinert med en mer folkelig vekt og størrelse.

For å se timetelleren må du inn i menyen på 708 projektoren. Menyen kommer du inn i med å trykke Adjust på fjernkontrollen, velge "Service" - for å komme inn i "service-mode" menyen og velge - "Projector setup" - "Total Run time", og da vises timeteller verdien (side 41 i http://www.curtpalme.com/docs/BarcoData708_User.pdf ).

Tilstanden på rørene er som Bullfire det som avgjør om dette er en grei projektor til prisen eller ikke, og måten man ser dette på er både ved å sette opp projektoren til å vise bilde på lerretet f.eks et helt hvitt bilde med bruk av så stor fosforflate som er tilrådelig og se om det er noen mørkere avtrykk eller missfarginger, og/eller å skru av linsene og se på de tre fosfor flatene om det er mørkere slitasjefelt eller andre ugjevne innbrenninger.

Det er ofte en fordel å ha en del erfaring med CRT projektorer når man skal avgjøre tilstanden på fosforet på rørene, for det er vanskelig for en nybegynner å vite helt hva man skal legge vekt på av enentuel slitasje og forandringer av fosfor flaten (grovhet som kan være ødeleggende for bruk i hjemmekino sammenheng) , og f.eks avgjøre om man kan få satt opp et greit oppsett innefor en tidligere slitasje område osv.

Det beste rådet mitt er at du får med deg en erfaren CRT projektor bruker som kan disse tingene og sjekker opp projektoren før kjøp.

Du kan kanskje også få en liten pekepinn på visuell vurdering av crt rør utifra denne linken, men det er som sagt vanskelig å bedømme alle de forhold med et CRT rør som er med på å påvirke bilderesultatet.

Edit: opps ser at Britax kom meg litt i forkjøpet her, men vi linket til samme glimrende Curt Palme sine sider i alle fall, og det står mye nyttig informasjon på de sidene skal man begynne med CRT projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selgeren har ikke den originale fjernkontrollen. Finnes det ting jeg ikke får tilgang til når jeg mangler denne?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, du får tilgang på alt, men det er knotete og irriterende å stå å trykke på projektoren, for det er mange justeringer som bør gjøres mens du står fremme ved lerretet.
    Fjernkontroll til Barco koster skjorta og. Må regne med å punge ut rundt 1000kr for en brukt, ny koster 2.500 eller var det 3.500kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag skulle rekommendera att ta en titt på eBay efter en fjärrkontroll de dyker upp rätt ofta där och går sällan för mer än $100 USD.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $100 + 25%mva + $50 i frakt, skulle bli ca 1150kr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •