electrohome marquee

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

electrohome marquee

Har tenkt å kjøpe meg min første projektor, og har funnet ut at en brukt crt er tingen. Fant på ebay en electrohome marquee 8500 med startpris 1000$ det er et firma med hjemmeside www.crtcinema.com som selger den, de oppgir at tilstanden på rørene er rød:8 , grønn:5 og blå:6.
    Er dette noe man bør slå til på? Er det noen som har erfaring med dette firmaet, eller generelt å kjøpe projektorer fra firmaer i USA?

Newcomer lxg sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en bra projectorer men det finnes ikke service-verksted for disse i Norge.
    Jeg hadde satset på Barco som har et glimmrende service tilbud her til lands.

Det er ikke mye galt med CRT men det hender det dukker opp feil på kort ol. som må skiftes, dette kan bli veldig dyrt vis du må send projectoren til USA for service.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Da du allikevel mest sannsynlig ville sitte med PC'en for å ordne med e.v.t support og serviceveiledning, er Electrohome Marquee et meget godt valg.

Fordelen med disse er at disse fortsatt produseres, og reservedeler er derfor også tilgjengelig langt fremover.

Disse er et MUST blant HT folket også av den grunn at det er tilnærmet ubegrensede muligheter for modding av PJ, for ytterligere å skvise ut den siste promille på ytelse.

Det finnes god tilgang på brukte reservedeler til en rimelig pris i.f.t nye deler. Sender du inn f.eks focus/geometri bord til reparasjon (USA), får du nytt overhalt (og ferdig moddet) kort i retur.

Det er også god tilgang på "rebuilt" rør til disse. Ca pris på nye rør (ny fosfor) ligger da på rundt 400-500$

Marquee 8000/8500 er utrolig brukervennlig på setup. Meget bra oppbygde menyer for setting av både G2 (gråskala) og geometri ++
    Hadde selv aldri rørt en CRT da jeg fikk min, men setup var enkel, og etter første installasjon var jeg klar for film etter 2timer...

Det er Panasonic rør på 8500, tror det er samme som benyttes i Barco 808s(?)

Tar du turen til Stavanger området, er du velkommen til en demo!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med pris på frakt?blir vel ikke så billig å sende en CRT projector i fra usa til norge.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Med de tilstandene oppgitt her, kan du forvente (har selv kjøpt CRT fra dette firmaet): Grønn: Kraftig innbrenning, blå: Moderat innbrenning og rød: Kraftig slitasje. Dette er med andre ord en skikkelig sliten Marquee. Jeg har nesten slått til flere ganger på 100% mint Marqee's med 4-500 timer til 13-1800 USD. Tror du bør lete litt til. Hvis du ønsker 100% garanti, tar du kontakt med Curt Palme, som selger Marqeer (etter litt pruting og frem og tilbake) til 2-2500 USD, da med enten gode originale rør, eller eventuelt rebuilte rør.

Når det gjelder å kjøpe en såkalt "mint" CRT fra USA, som undertegnede har gjort et par ganger, blir du for øvrig nesten alltid skuffet.... Dette spesielt hvis du kjøper fra mindre foretak/privatpersoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett godt tips: det finnes nesten uten unntak ikke 'mint' brukte av projectorer som Barco 808, 808s, Ehome 8X00 og Sony G70. Dvs. nyere 8" EMF projectorer, fordi de har så skarp 'beam spot' og høyt lysutbytte at de får umiddelbart slitasje ved 'business' bruk.

Når det gjelder 'rebuilds' av billedrør så er ikke det så billig som man tror, og de kan være vanskelig å få tak til tider. Faren for at man må sende dem fram og tilbake er også stor, og det er ikke billig (100USD hvis man vil ha dem noenlunde kjapt fram og tilbake.) Du må også regne å betale 100USD pr billedrør i DUD(pant), slik at ett billedrør koster 600USD plus frakt og moms. Hvis man bare skal ha ett, så kan kostnaden fort komme svært nær en god pris på ett orginal billedrør.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •