Anbefale brukt projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefale brukt projektor

Kjøpte for litt siden en ny prosjektor fra Epson til 5000.- Det er det jeg har råd til, men den holdt ikke. Jeg vil montere prosjektoren drøye tre meter fra lerettet, og da ble bildet alt for stort og lyssvakt. Finnes det noen brukte gamle travere , man kan få for rund dette beløpet, som er lyssterke og har en analog zoom slik at man kan gjøre bildet mindre, og samtidig konsentrere lyset slik at det når lenger?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken modell er det du har kjøpt? Har du god lyskontroll i rommet? Det er ikke all verdens lysstyrke man trenger i et hjemmekinooppsett.

Edit: Ah, CRT-forumet ja. Er det CRT du er ute etter?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga 5000 for min Barco 708 med HD144 linser.... Bare å følge med på bruktmarkedet her så finner du nok noe. Se på 701 og 708... Bør få ett greit eksemplar relativt billig...
    -totto

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gpaaske
    Kjøpte for litt siden en ny prosjektor fra Epson til 5000.- Det er det jeg har råd til, men den holdt ikke. Jeg vil montere prosjektoren drøye tre meter fra lerettet, og da ble bildet alt for stort og lyssvakt. Finnes det noen brukte gamle travere , man kan få for rund dette beløpet, som er lyssterke og har en analog zoom slik at man kan gjøre bildet mindre, og samtidig konsentrere lyset slik at det når lenger?
    Hei Gpaaske.

Vet ikke hvilken Epson projektor du sikter til i innlegget ditt, men utifra det du skriver er jeg ikke så sikker på at noen CRT projektor til rundt 5000 vil være noe annet enn å gå fra "asken til ilden" når det gjelder mangel på lysstyrke og optisk (analog) zoom. (tenkte først dette var en digital projektor feilposting i CRT projektor forumet.. )

De fleste 7"-8" CRT projektor fra slutten av 90 tallet med rør i god stand, har i et riktig tilpasset oppsett med god lyskontroll osv, helt klart bildekvaliteter og gode egenskaper som en billig digital lampe bassert projektor ikke kommer er i nærheten av. ("Analogt" pixcelfritt og filmaktig bilde og et meget godt sortnivå)

Når det gjelder fysisk fleksibelitet av oppsett og at bildet blir for stort og for mørkt med en kastelengde på 3 meter osv, så høres det for meg ikke ut som en CRT projektor er helt det du burde prøve deg på i første omgang, hvis du ikke nærmest snur på regnestykket og kan gi en slik projektor de omgivelser og arbeids betingelser som gjør at den ikke fremstår lysstyrke messig som et stearinlys i i solsteiken på påskefjellet.

Tror jeg heller ville prøvd å få tak i en greit brukt digital hjemmekino-projektor hvis pris, lys-styrke og zoom området er blandt de viktigste kriteriene. Kan ellers bare anbefale (hvis du ikke allerede har gjort det), at du prøver å få deg en CRT projektor demonstrasjon av noen i nærområdet ditt som måtte ha en slik i hjemmekinoen. Størrelse på selv CRT projektoren er vel ofte det som har vært den "største" overaskelsen blandt de vurderer om CRT projektor er for dem, og som har fått CRT projektor demo i årenes løp, hjemme hos meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •