Lysstyrken forandrer seg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lysstyrken forandrer seg

Hei
    Jeg har endelig fått satt opp min 701s sånn noenlunde. Det er sikkert en del å hente enda på å finjustere div, men bildet er ganske ok. Eneste problemet er at lysstyrken forandrer seg av seg selv mange ganger i løpet av filmen. Plutselig blir det litt mørkere, og fargene blir mye rikere (ganske pene farger faktisk). Dette er på kanal 5. På kanal 6 får jeg felt med mørke horisontale skygger som kommer og går hele tiden. Går ut i fra at dette er variasjoner over samme tema? Pj er koblet til progressiv DVD via komponent. Har ikke snurra på noen fargehjul ennå, men satte farge til 4900 under testkjøringa. Ikke helt riktige farger, men adskillig bedre enn 6500 som så ut som en slitt film fra 50-tallet. Brightness og contrast sto på 50. Størrelsen på bildet drev også å forandret seg. Litt som å se en widescreen-tv som er satt på automatisk på bildestørrelse, bare at forandringen kun var i vertikal størrelse. Hva har jeg gjort feil denne gangen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tyder på problemer med kopisperre?

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    progressivt signal sier du, ikke at jeg har greie på dette enda men jeg får jo prøve meg.
    Det jeg tenkte på var om denne kan ta et progressivt signal i det heletatt.
    Har bare lest litt på en tråd her i forumet for å lære litt da jeg har kjøpt en 808s.Ikke ta dette for god fisk men men
    Vel jeg blander komponent og kompositt eller hva det nå heter
    Hilsen Heddaen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke laget for å brukes med progressiv component, men du kan få det til noenlunde hvis den ikke er altfor gammel. Bruk inngang 6 og eksperimenter med H-PHASE og seg om du får ett riktig bilde - det kan hende at du må eksperimentere med blanking på sidene også for å få alt til å bli bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Jeg har vært borte en stund, men nå skal det skrues litt igjen.

Jan Erik
    Hvor kommer kopisperren inn i bildet? Så søkt som det enn kan høres ut kan det være noe der. Enkelte filmer som f.eks. MIB er dønn stabil, mens andre som f.eks. Ringenes herre er ustabil. Jeg bruker en Cambridge DVD 57 progressiv til avspilling.

Per Jonny
    På 6 får jeg en del svak mørkegrå støy som ligger i striper langs hele bildebredden. Hvorfor egentlig 6 når bruksanvisning sier 5? Forøvrig virker det som om fargevariasjonen har hatt noe med G2 å gjøre, det er nemlig blitt veldig mye bedre etter litt stilling. HVA ER G2? Jeg begynner også å mistenke temperatur for å spille inn. Jeg har nesten ingen problemer når det er kaldt i stua og pj er nystarta, men etterhvert som det blir varmere eller tiden går, øker problemet. Jeg tror også at viften støyer mer når det virkelig er ustabilt. Noen teori om hva det kan være?
    Hvorfor spiller alder på pj inn på om det lar seg gjøre å kjøre progressiv komponent? Min er gått 13400 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje det finnes en oppgradering for macrovision problemene dine, sjekk om du kan fjerne dette på spilleren din.
    hvis ikke må du snakke med Jan Erik om de har en fix for dette hos Videosystem.

Per Johnny mente nok inngang 5 på 808s er det 6!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er macrovision, og hvordan sjekker jeg dette? Jeg har prøvd menyene i dvd-spilleren, men der har jeg kun valg mellom Widescreen, Pal letterbox, og Pal Pan-scan.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei! det er noen spillere som har fått dette med på kjøpe når de gjør dem sonefrie.

Så sjekk om din spiller kan få (macrovision) kopibeskyttelsen fjernet.
    Pioneer har flere spillere som dette er fjernet på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sjekke med Hifi klubben i morgen. Betyr dette at feilen høyst sannsynlig ligger i spiller, og ikke i pj? Hvorfor hjalp i så fall G2 justering på fargebiten av problemet? Forandring i farge, lysstyrke, og vertikal billedstørrelse har gjerne oppstått samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe som ligger i projectoren, men det er lettere og fjerne macrovision på en DVD spiller enn å få Barcoen til å like det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sent oppe du også Bjørn H.
    Dette er kanskje å ta sorgene på forskudd, men når du nå er her: Hvis det ikke kan fikses på spiller, hva kan jeg ev. gjøre på pj for å løse problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk å la meg!

Ta en prat med Videosystem så får du vite om de har byttekort med denne oppgraderingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn H.
    Jeg gikk å la meg!

Ta en prat med Videosystem så får du vite om de har byttekort med denne oppgraderingen.
    Det finnes ja;men koster det hvite uteavøya.Det er billigere å bytte til sonefri/kopieringsfri spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til dere begge.
    Hi-fi klubben kunne ikke noe om dette, så jeg får lete på nettet for å finne noen som vet hvordan man fjerner macrovision. Linker mottas med takk.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akira
    Hi-fi klubben kunne ikke noe om dette
    Hvilket sjokk !!!! :roll:

Newcomer tomriis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei Akira, hadde det samme problemet selv!

Hadde nøyaktig det samme problemet selv med min Barco 701s data. Hadde heftig mail dialog med Jan Erik (Tusen takk for hjelpen!) på videosystem en periode, og problemet ditt er definitivt macrovisionsperren (kopibeskyttelsen) i dvd spilleren din. 701s takler ikke inngangsignalet ditt. Har prøvd med Philips 963sa og HK DVD25. Akkurat det du beskriver, bildet er flott en stund, men så plutselig begynner bildet å bli lyst og mørkt om hverandre. (Blinker). Husker spesielt at jeg brukte heisscenen i filmen Shallow Hal til å se dette kjempegodt. (Gud jeg hater den filmen nå!). Det er nok vanskelig å få DVD spilleren macrovisionfri.

Har en kompis som kjøpte en konverteringsboks fra USA som skulle rette opp disse feilene, og jeg prøvde den hjemme hos meg. Denne koverterer/jukser signalet fra component til en slags RGB som du bruker i BNC RGB inngangen på 701s'en. Blinkingen forsvant, men mørke felt i bilde så ut som det var en snøstorm i bakgrunnen. Altså grumsete på mørke bilder, med andre ord: Glem det.

Jeg brukte heller en Skyworth DVD (Feroudja chipset) spiller som jeg hadde progressivt signal ut fra VGA porten (Macrovisionfri) og inn til BNC inngangene. Dette fungerte meget bra på 701s'en!!! Det er nok svært vanskelig å få tak i en slik spiller nå. Vi prøvde en gjeng å få tak i en slik via kina og Hong Kong, det endte med at jeg ble lurt for ca. 4000 kr. for noen år siden. Det er jo som sagt forbudt å produsere disse DVD spillerne og de ble vel stengt ned!! Ha,ha.
    Men fikk tak i en til slutt, og den oppbevarer jeg hjemme trygt i sin eske for evt. senere anledning eller et godt bud!!!

Har også prøvd Amoisonic 8000 spilleren med prog.scan fra vga, og denne har problemer med bakrunnsbilde. Ting i bakgrunnen blir litt hakkete. Ikke kjekt i lengden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt tidligere så har klart å få Philips 963'en til å fungere noenlunde på inngang 6. Inngang 5 er standard-video component og inngang 6 er HDTV. På inngang 5 så har jeg alltid fått dette med skiftende lysstyrke. Men husk uansett om man får det til så blir dekoding feil, som fører til noe feil farger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan selge en skyworth DVD spiller som nevnt her.
    Kom med bud!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Jeg kan selge en skyworth DVD spiller som nevnt her.
    Minstepris er 2000.-
    Kom med bud!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •