Skal bygge hush box til 808s, forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal bygge hush box til 808s, forslag?

Har no fått ny leiligighet og vil gjerne bygge den inn. takkhøyden er noe mindre enn standard, 2.20 tipper eg. må altså vere påpasselig at den ikke blir for tykk slik man dunker borti med hode.

Kan man ta av dekselet og bygge rundt den?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,tror Jano her på forumet har gjort det.
    http://avforum.no/forum/attachment.p...2&d=1119858803
    Hush Box til Zenith Pro 1200x samme deksel som 808s:bilder og info http://curtpalme.com/forum/viewtopic...light=hush+box

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    Har no fått ny leiligighet og vil gjerne bygge den inn. takkhøyden er noe mindre enn standard, 2.20 tipper eg. må altså vere påpasselig at den ikke blir for tykk slik man dunker borti med hode.

Kan man ta av dekselet og bygge rundt den?
    Tror ikke det er noe problem å ta bort plast dekslene på en BG808s og bygge den inn i en hush boks, bare man ikke hindrer kjøleluften fra å komme inn gjennom convergens skuff innsuget og de to side innsugene samt at kjøle luft eksosen slipper uhindret ut i bakkant, og luft utskiftingen og sirkulasjonen i hush boksen er stor nokk til at ikke omgivelses temperaturen blir noe serlig høyere enn 30-35C.
    Så lenge metall dekslene er på plass ved kjøring av projektoren, er det i motsettning til enkelte andre projektorer ingen fare for stråling eller fortyrring av interne luft strømmer og mangel på kjøling ol.

Har man dårlig med takhøyde, tror jeg jeg heller ville lagd en stille løsning med å beholde original dekslene på så man ikke får noen skarpe kanter til pannebrasken, og heller fjernet de 4 interne kjøleviftene og erstattet jobben fra disse med å bygge en aktiv kjøleluft kanal som tetter og omslutter projektorens perforerte bakplate, og har stille vifteløsning som pumper like mye eller mer luft gjennom projektoren enn original viftene.

Vil også nevne at original viftene til BG808s ofte støyer en del, og at det ofte lønner seg å skifte disse med noen nyere egnede vifter, og da syns jeg i ikke en hush boks like aktuell, hvis man ikke ønsker en nermest helt stille løsning, eller an løsning der man slipper å se på selve BG808s kabinettet.
    Litt info om andres erfaringer etter viftemod, kan det leses litt mer om her: http://avforum.no/forum/crt-projektorer/17032-viftemod-barco-graphics-808-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, har alleredet skifter vifter, men den støyer en del fremdeles, bruker zalman fremme, får prøve papst der også.

Men det er egentlig ikke det som er huvedgrunnen til at eg vil bygge den inn..
    Målet er å få den mest mulig interegret i en ny og moderne leilighet, med lyst tak og lyse vegger(ja eg veit det ikke er ideelt med lyse vegger med tanke på strø lys..men litt må man ofre...)

Så kanskje eg skal bare lakke den helt hvit slik som taket er ? også kan eg lage en kasse bak den med med støre vifter som støyer mindre? kanskje det ikke blir så galt?

Har no målt takhøyden, den er 2.38..

Har også tenkt tanken om bare ha en dlp, men bilde blir nedtur om man ikke kan betale for en ruby..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •