Bytter fra CRT til DLP - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Kanskje litt feil å sammenligne en CRT til 100-150.000? med en HD72i som koster 17.500...
    Du er nokk inne på noe der Cyberdog, og spesiellt hvis man skal kjøpe nytt eller sammenligner med en god Cine9 osv man ofte må opp i ganske høye brukt priser for, men så har man vel også tilfeller der man får tak i en fint brukt CRT projektor i priser under 17500 også, som bilde og ytelses messig er oppe i langt dyrere digitale projektorer. At f.eks en BG808s kostet 250 000 ny mot slutten av 90 tallet er vel ikke så veldig viktig i et ytelses regnestykke, hvis man kan komme over en meget god en til 10-20 000.

Det trengs ofte en del dyr tileggs elektronikk osv med en CRT løsning i forhold til en HD72i som vel takler HDMI osv og kan benytte mange ganske standardiserte kildeløsninger osv, men man får vel litt bildekvalitet utifra hva man betaler for både for når man kjøper kilde elektronikk til en Ruby, HD72i, BG808s, Cine9 osv, så det å sammenligne såpass forskjellige løsninger bare på pris, det blir fort litt galt eller uoversiktlig.

Det man vel kan si når valget står mellom CRT og lampe projektorer i forskjellige prisklaser, er vel at man neppe vil se noen serlig bedre 9" CRT projektorer produsert enn Cine9, BR909, Sony G90 og Marquee Ultra LC 9500 osv , mens utviklingen går stadig videre for lysventil leiren, noe man vel spessielt har fått merket med projektorer som Sony VW100, som har gjort det store forspranget man så i CRT leiren, mye mindre, samtidig som utviklingen og pris fortsetter å gå den riktige veien....

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Drømmen er jo fremdeles en Cione 9 eller 909 da.. Men med min økonomi så er det nok svært få muligheter for at en slik havner i taket hos meg. Men er enig med ask4 i at man får CRT'er i 20-30.000 kr klassen som banker det meste av digitale kanoner. For meg ble det til slutt det faktum at jeg leier bolig og CRT blir for stort når man flytter litt på seg av og til.

Kompromisser.... Vi får se om 1080p kommer ned i en pris jeg kan svelge innen lampegarantien på min er ute om 1950 timer

Cyberdog

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •