Hva synes vi om denne annonsen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva synes vi om denne annonsen?

Gjelder en Barco Data 600 : http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=11992

Verdt og legge inn et bud?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "nå har denne "dobbeltsenga" blitt stående på soverommet uten en gang å ha kunne sove på den så nå var det på høy tid å legge den ut for salg i håp om at en som kanskje savner disse modellene eller en annen som kunne tenke seg å eksprimentere litt ville ha bruk for denne."

Bodde ikke du i leilighet???? :-D

Hva den er verdt får andre svare på, men personlig liker jeg ikke ta over rep. objekter. Kan godt være den fungerer ypperlig, men den kan også være 50kg med skrap og utslitte rør.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, bor i leilighet ja.. ;-)
    Er i utgangspunktet på utkikk etter en Barco Graphics 800.. :-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger skriver også;
    ...eneste problemet er jo hvordan får man bilde i denne tingen...
    Er dette pga manglende tilkoblings muligheter på denne type projektorer?

Er selv newbee på CRT...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Hehe, bor i leilighet ja.. ;-)
    CRT Dobbelseng og 21" sub i leilighet.... Milde hildrande.... Du er et skinnende lys i hverdagen for oss andre som tror vi har lite plass...

CRT høres bra ut ja... Det er jo en på forumet som fikset opp en Barco 800. Bildet skal være vanvittig for "slikk og ingenting". Har man plass og tid/interesse så finner man vel ikke noe mer heftig. Barco 600 så dog veldig gammel ut.... :???:

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har man plass og tid/interesse så finner man vel ikke noe mer heftig. Barco 600 så dog veldig gammel ut.... :???:
    Plass og plass du, hehe..
    Interessen er i allefall tilstede! :-D

Men er som du sier ang 600'n.. Kan i værstefall sitte igjen med 50kg skrap..

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville brukt pengene på en nyere projektor.

Ville ikke kjøpt noe som er eldre en Barco 800, ville kanskje gått for en 701s, 708 eller en 801s maskin som første maskin

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Tror jeg ville brukt pengene på en nyere projektor.

Ville ikke kjøpt noe som er eldre en Barco 800, ville kanskje gått for en 701s, 708 eller en 801s maskin som første maskin
    BG800 kan man jo få tak i til en billig penge i dag.
    Hvordan er 701s, 708 og 801s priset da?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt kommer selvfølgelig ann på stand, men en bra maskin får man for 5000-15000kr. Det er ikke uvanlig å finne projektorer under dette også, men da er det gjerne mer slitasje på rørene.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Alt kommer selvfølgelig ann på stand, men en bra maskin får man for 5000-15000kr. Det er ikke uvanlig å finne projektorer under dette også, men da er det gjerne mer slitasje på rørene.
    Hvis du som meg, har griseflaks Så finner du en 708 med minimalt med innbrenninger, hd144 linser og nye vifter for 5k Aldri fått så mye for penga som jeg fikk der...

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barco G 800 : http://www.finn.no/finn/bap/object?f...29&pos=1&tot=3

Kan jo prøve å prute litt da vettu.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Barco G 800 : http://www.finn.no/finn/bap/object?f...29&pos=1&tot=3

Kan jo prøve å prute litt da vettu.
    Har allerede vært i kontakt med selger. ;-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Hvis du som meg, har griseflaks Så finner du en 708 med minimalt med innbrenninger, hd144 linser og nye vifter for 5k Aldri fått så mye for penga som jeg fikk der...
    Selge?..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv for 6-7 år siden så var en BD600 veldig ukurrant. Idag - glem det.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å slå til å kjøpe denne projektoren måtte vel være pga ønske om å anskaffe en delemaskin hvis man allerede hadde en slik projektor i dagelig bruk og ønsker å holde liv i den med reserve deler osv lengst mulig.

Nå er vel ikke 600 modellene blandt de Barco modellene som går for å være mest driftsikkre, lette å ha med å gjøre med oppsett eller noen spessielt gode bildeytelser i forhold til senere Barco modeller som 800 og 80x seriene osv, så jeg ville ikke anbefale noen å gå for en slik som er til salgs på QXL.

Man kan vel nesten si at Barco vel mer lærte hvordan de skulle konstruere og bygge CRT projektorer i de modellene som kommer senere, kanskje nettop pga erfaringer fra disse 600 modellene......

Når det gjelder CRT projektor og størrelse, må jeg inrømme at første gangen jeg så en BG808s på nært hold, (det var under demonstrasjonen av en slik som fyllte hele stuebordet til skfigved her på forumet når han solgte den til meg.) fikk jeg litt bange anelser angående størrelse og vekt når vi bar den ut i bilen og BG808s akkurat fikk plass på tvers i baksetet hvis jeg flyttet føresetet lang frem osv i en middels stor mercedes..... (W123)

Når jeg f.eks ser på en BG808s nå, så er det en meget smekker og fint utformet og konstruert projektor i mine øyne, der den modul oppbyggde elektronikken er plassert riktig i forhold til høyspennings kretsene og borte fra rørene osv, og det gjør disse projektorene meget driftsikkre og lette å ha med å gjøre, samt at det digitale og meny styrte elektoniske oppsettet gjør dem til CRT projektor å være, ganske enkle å sett opp osv, bare man fortår litt av hva man holder på med. Synes også man børr unne seg å oppleve bildekvaliteten man kan få ut i fra mange av disse etter dagens standard ganske store projektorene før man har det så veldig morsomt angående fysisk størrelse.

Tror ellers jeg ville slite litt hvis jeg skulle prøvd å sove oppå en slik "dobbeltseng", fordi disse CRT projektorene er tross alt ikke så store at det ville være noe poeng, det bare virker såmm når man er vandt med lampe projektorer på størrelse med 2-3 dvd covere lagt oppe på hverandre.

Man kan vel også si at selv en av de små presentasjons projektorene tar opp for mye plass, hvis den ikke virker, eller man kan ha noe glede av noe brukbart bilder på lerrete. Ikke er de spessielt egnet å bruke som bokstøtter en gang.

Nå er det vel ofte sånn at en ny lampemodul som er hjertet til en av de små projektorene ofte koster noe av det samme som man kan få en brukbar CRT projektor for fra midten til slutten av 90 tallet, og er man interessert i hjemmekino, kan kanskje det være noe å tenke på....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •