Muligheter for oppgradering av Barco Prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Muligheter for oppgradering av Barco Prosjektor

Såvidt jeg har forstått skal SD130 (som Data PC+ bruker) og SD187 kunne gå om hverandre, dog har SD130 litt lavere lysstyrke.

Isåfall burde jeg kunne beholde mine relativt gode rør og benytte disse i en av følgende modeller.

Barco Graphics 500
    Barco Graphics 400
    Barco Data 650
    Barco Data 500
    Barco Data 600

Er såklart de øverste jeg har mest lyst på av disse. Noen som har kommentarer på hvilke problemer jeg kan møte på her?

Er det noen som har liggende en av disse med dårlige/uten rør som skal bort? Kunne tenkt meg å lage ett lite prosjekt på dette, og dokumentere forskjellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat tilbud om en BD 600, men når jeg nå leser specs på den så ser det faktisk ut til at den er dårligere enn den jeg har. Noen som vet om en god oversikt på dette? Vurderer nesten å sette sammen en selv.

Bruker denne for å sammenligne hvilke som har samme rør (Dessverre veldig mangelfull):
    http://www.crtinfo.us.vu/barcoxr.html

Samt denne for specs (Også mangelfull):
    http://www.curtpalme.com/PJSpecs_Barco.shtm
    (Her er det en feil i tabellen for BD600, typisk copy-paste feil. Vscan skal være 50-100 såvidt jeg vet.)

Forøvrig er "Barco Data PC+" vanskelig å finne specs på, men jeg vet den har 35Mhz RGB båndbredde.

For å avklare er jeg mest intressert i en BG500 eller BG400 hvis disse er å oppdrive.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undertegnede har antageligvis en Barco Graphics 801s til salgs (1997 mod.). Den har 1 feil, antagelig i konvergensmodulen. Jeg vet ikke om det kun dreier seg om en lodding, eller man må skifte deler, men en som er litt kyndig innen elektronikk finner nok ut av det.

Projektoren har uansett kun gått litt over 3000 timer, den er fargekalibrert, og har vært finjustert av Bjørn Hegelstad. Den har ikke vært drevet hardt, og rørene skal være veldig fine.

Nå er jo dette 8 tommers rør, så går de sikkert ikke til det den du skrur på nå, men kanskje du har lyst til å skrue på noe annet istedet! ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •