Barco Data 800? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 81
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk bekreftet på Klubben at Rgb og komponent ikke er d samme, og kan ikke bruke RGB-utgangene på dvdspilleren. Som Akira sa, må kjøres fra pc for å benytte komponentinngangene, eller kjøpe en konverter...
    So im stuck with S-video :cry:
    Skal forske videre på pj i ettermiddag, skal poste evt. problemer fortløpende :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scart utgangen på alle dvd spilllere har RGB, og dette signale kan du kjøre inn på Barcoen ved å bruke composit sync til H-sync inngangen.

Men du får kun 480i ntsc eller 576i pal ut av DVD spillerens scart utgang.
    ikke progressivt med andre ord.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bullfire Skrev:

Jeg prøvde for en stund siden å koble til komponent til min BG808s, som i følge manualen støtter det. I begynnelsen så det ut til å funke, men det viste seg at fargene ikke stemte i det hele tatt, den har rett og slett feil fargematrise. Det skal vist kun være de nye i barco cine serien som støtter komponent helt 100%.[/quote]

Dette problemet er ikke så stor som noen vil ha det til, jeg har satt opp flere Hjemmkinoer med BG808s og progressive inn, dette fungerer veldig bra for de fleste.
    Det er heller ingen projectorer som er riktige i fargene før de blir kalibrert, så det er kun for de som får projectorene kalibrert med farge analysator det blir et stort problem.

Jeg mener det er bedre og bruke component og kjøre progressivt enn å kjøre interlaced RGB,litt feil i fargene er det ikke mange som reagerer på.

Bare se på alle som bruker rullegardiner og lignende til lerret det gir også feil i farger, for ikke å nevne LCD,DLP og valig TV apparater som er laget for hjemmekino gir mellom 10000-20000 kelvin når de settes på 6500 kelvin.

Så min konklusjon er det er ikke mye som er riktig, men det er en del som er veldig nære.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man får jo bedre bilde av RGB enn S-video, sant?
    Må uansett skaffe meg HTPC hvis jeg kjøper Barcoen, men begynner å lure på om man bare skulle kjøpt en grombarco med en gang :?
    Hvilken er d du har, Bullfire?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerte nå bildet på nytt med genlocked pattern, brukte dvdspilleren som kilde, og alt så fint ut under justeringen, men med en gang jeg gikk ut av justeringsmenyen, fikk jeg samme rødskyggene igjen :x
    Hva gjør "H Phase" under innstillingene?
    Vet jeg har fått linken til manualen, men prøv du å laste ned 13mb på en ISDN-linje :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn H.
    Scart utgangen på alle dvd spilllere har RGB, og dette signale kan du kjøre inn på Barcoen ved å bruke composit sync til H-sync inngangen..
    Bjørn H. kan du forklare litt nærmere, ev. vise noen koblingsskjema? Ligger composit sync også i scart, eller henter du RGB fra scart og sync fra composit-utgangen?

Men du får kun 480i ntsc eller 576i pal ut av DVD spillerens scart utgang.
    ikke progressivt med andre ord.
    Hvis ikke jeg har misforstått veldig har hifi-center i disse dager tilbud på en Harmon Kardon ett eller annet 25, som også kan kjøre progressivt gjennom scart. Hvis så er tilfelle, er det kanskje flere spillere som kan det!?

Dette problemet er ikke så stor som noen vil ha det til, jeg har satt opp flere Hjemmkinoer med BG808s og progressive inn, dette fungerer veldig bra for de fleste.
    Det er heller ingen projectorer som er riktige i fargene før de blir kalibrert, så det er kun for de som får projectorene kalibrert med farge analysator det blir et stort problem.
    Betyr dette at det går greit med RGB så lenge en justerer fargene? Er det fargejusteringen som er plassert rett under G2 du bruker til dette?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akira
    Fint om du poster problemer og løsninger fortløpende. Så snart jeg har fått tak i 4 bolter
    står jeg med de samme problemene som du.
    Hvilken pj er det du har skaffa deg, da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akira

Har lagt ved koblings sjema for scart.

Harman Kardon DVD 25 har kun progressiv ut på component som alle andre.

Fargene blir aldri riktige uansett hvor mye du stiller,det jeg mener er at de fleste klarer ikke og se noe galt med dette.
    Jeg har som sagt satt opp dette i fire hjemmekinoer, og alle er kjempefornøyd med bildet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan med andre ord få progressiv scan ut av scarten på min h/k 25?
    Såfremt jeg finner en scart som har component ut?
    Eller misforsto jeg nå?

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akira...
    som jeg nevte i forkant av at du kjøpte projektoren... du får ikke til å bruke progressiv med 701s uten å bruke en transcoder som gjør om komponent til datasignal, eller ved å bruke htpc...
    Så om du tenkte bare bruke dvd så ville min vært ett smartere kjøp da den har innebygd linjedobler... Du husker vel

Som Mastiff sier. HTPC er løsningen på mange av våre problemer

Litt off-topic, men: håper du finner riktige bolter og en løsning på montering. Jeg fikk en lokal tynnplate-bedrift til å lage platene til meg på mål... En blikkenslager klarer nok også å gi deg delene du trenger.

goodluck.

Morten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kun få ut progressivt på rca (component) pluggene ikke i scarten.

Jeg har også satt opp en kino med 701s og der kjører jeg progressivt fra en philips 963sa som fungerer fint.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Component og RGB er ikke d samme, er d?
    Har kun Rgb på H/K...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har component på de tre RCA pluggene som er merket rød grønn og blå, og du har RGB ut på scarten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mirage..
    Jeg har nettopp kjøpt en 701s av Alexander.

Jamez...
    Vet det Prøver likevel å finne en optimal løsning til jeg har laget meg en HTPC. Vil også gjerne forstå dette. Har allerede laget plate og c-jern, hullet i taket er på plass. Venter bare på skruer som skal komme med 23.30-ferga.

Bjørn H. ...
    Takk for koblingsskjema Dette er kanskje desperat, men ville det være mulig å hente sync fra scart og resten fra komponent? Kunne du kanskje beskrive hva du har gjort for å bruke component, siden de andre påstår at dette ikke fungerer? På en skala fra 1-10, hvor ville du plassert komponentløsningen fra den 701s kontra s-video og HTPC?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite ord om HTPC: Jeg la inn en avstemning for moro skyld på CRT-forumet på avsforum.com, og i skrivende øyeblikk har 56 personer stemt. Bare 5 bruker en vanlig DVD-spiller, resten bruker forskjellige former for HTPC. 44 bruker en med Radeon-kort... Jeg tror kanskje det bør si noen og enhver noe om saken! :wink:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=336195

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akira, fikk du det til?
    Trykk 5 på fjernkontrollen (evt ADJUST>GENERAL ACCESS->5->ENTER på den ubrukelige joystikken)for å velge komponent med synk enten på luminance signalet (R-y)Ys(B-y), eller separat synk (R-y)Y(B-y)s. I ditt tilfelle er synksignalet sammen med luminanssignalet. Trykker du 6 på fjernkontrollen er dette også komponent, men med tri-level synk.

Du kan kjøpe overganger fra RCA->BNC hos f eks ELFA, og deretter bruke en standard komponentkabel med 3 RCA-plugger i begge ender for å koble projektoren til DVD-spilleren. Dette blir mye bedre enn å bruke s-video. Jeg har selv en 701s som jeg har koblet til en Sony s-7700 dvd-spiller. Jeg har en DVDO-linjedobler imellom, og har ikke prøvd å koble DVD-spilleren direkte til projektoren. Jeg har også prøvd projektoren på HTPC (hvor jeg normalt har en BG-808s tilkoblet), og bildet blir betraktelig bedre. Det er skarpere, renere og har også bedre farger etter min mening.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akira Skrev:

Bjørn H. ...
    Takk for koblingsskjema Dette er kanskje desperat, men ville det være mulig å hente sync fra scart og resten fra komponent? Kunne du kanskje beskrive hva du har gjort for å bruke component, siden de andre påstår at dette ikke fungerer? På en skala fra 1-10, hvor ville du plassert komponentløsningen fra den 701s kontra s-video og HTPC?

Du kan ikke bruke component/scart.

Gunnar har forklart hvordan du bruker component.

SVHS 0 :cry:

COMPONENT 7 :?

HTPC 12 ++++

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Jeg har selv en 701s som jeg har koblet til en Sony s-7700 dvd-spiller. Jeg har en DVDO-linjedobler imellom, og har ikke prøvd å koble DVD-spilleren direkte til projektoren. Jeg har også prøvd projektoren på HTPC (hvor jeg normalt har en BG-808s tilkoblet), og bildet blir betraktelig bedre. Gunnar
    2 Barco :?: :?:

Holder akkurat på med å henge beistet i taket, så jeg har ikke fått prøvd ennå. Ser ut til at jeg kjøper en propgressiv dvd-spiller som jeg kan ha til å begynne med. HTPC senere, men da kan jo familien bruke dvd-spilleren hvis jeg lager en omkoblingsboks.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Barco er nå på tur ut vinduet... :evil:
    Får fan ikke bildet bra, jeg har mareritt om testpatterns med rødskygger! :wink:
    Akkurat nå har jeg STOR tro på autokonvergens...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finkonvergens må man uansett ta seg av manuelt, tror jeg.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •