Sony G70 i hus!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony G70 i hus!

Jepp, da har undertegnede oppgradert fra Barco 801S til Sony G70 (kjøpt av TomSavini her på forumet, og Per Johnny har hatt den før han, så det skulle være strøkne saker dette her).

Tar gjerne imot gode tips og råd fra andre som har vært borti denne modellen før, mht. installasjon etc. Er det spesielle ting man bør være oppmerksom på, eller følger innstallasjonen stort sett samme prosess som på Barco`ene?

Hvilken kanal kjører man forresten prosjektoren på når man skal bruke RGB-inngangen på prosjektoren? På Barcoen kjørte jeg på kanal 95 eller 05, men regner med at det ikke er det samme her...

Den vil bli matet med signaler fra en Crystalio-scaler, så det burde bli bra dette her! Gleder meg som en liten gutt til å få se G70`n i aksjon!!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratla med en bra maskin. høres ut som et bra opplegg du har nå

K

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det! Ja, tror det kan bli bra dette her!

Fikk takmontert "beistet" i dag, og den er betydelig bredere og tyngre enn Barco`en ja....

Noen spørsmål: Hvilken oppløsning anbefaler dere å kjøre på Sony G70? Stiller oppløsninga via Crystalio`en, men er litt usikker på hvor jeg bør legge meg... Kjører foreløpig på et 100 tommers 4:3 lerret, men går nok snart over på 16:9 tippper jeg.

I tillegg tar jeg gjerne i mot litt hjelp med selve oppsettet og innstalleringa. Menyer, fjernkontroll etc. er jo helt anderledes enn på Barco, så jeg kjenner meg litt som en nybegynner igjen..

Hvis noen med kjennskap til G70 kan ta kontakt (send meg en mail på post@violenceproductions.com og legg ved tlf. nr., så ringer jeg opp igjen), så hadde det vært glimrende!! Greit å gjøre ting riktig første gangen, slik at det blir minst mulig "knoting".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk, etter mye om og men, justert rørene slik at de treffer hverandre. Det var et slit, fordi vi hadde store problemer med den vertikale justeringen. Det viste seg etterhvert at et par av rørene "satt fast", har sikkert ikke vært skrudd på/justert på veldig lenge, men med litt rå makt så løsnet de såpass at man fikk justert dem bra.

Er alltid litt skeptisk til å bruke "vold" på såpass dyre saker, men her var det nødvendig med en ekstra liten puff for å få orden på sakene. Foretok deretter en rask grovjustering, og allerede nå er bilde faktisk overraskende bra! Tror det kan bli sinnsykt bra når man har fått finjustert geometrien og fokus etc.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Violence Productions
    Fikk, etter mye om og men, justert rørene slik at de treffer hverandre. Det var et slit, fordi vi hadde store problemer med den vertikale justeringen. Det viste seg etterhvert at et par av rørene "satt fast", har sikkert ikke vært skrudd på/justert på veldig lenge, men med litt rå makt så løsnet de såpass at man fikk justert dem bra.

Er alltid litt skeptisk til å bruke "vold" på såpass dyre saker, men her var det nødvendig med en ekstra liten puff for å få orden på sakene. Foretok deretter en rask grovjustering, og allerede nå er bilde faktisk overraskende bra! Tror det kan bli sinnsykt bra når man har fått finjustert geometrien og fokus etc.
    Vertikal justering?

Kjenner ikke G70 så godt selv, men blir litt skremt av det du beskriver Violence Productions.

Er det de "gull" skruene som skal settes inn i de sporene som korresponderer med lerret størrelsen du mener? (ref, side 22 i intallasjons manualen http://www.curtpalme.com/docs/SonyG70_Install.pdf)

Det er også en optisk CRT (Scheimpflug) focusering som vinkler fosfor falten i forhold til linsen og lerret (ref side 66 i den samme manualen)

Håper du foretar justeringene i samsvar med intallasjons maualen og er sikker på å ikke bruke makt på en mekanisme som er ment som noe annet. Det virker for meg som at Sony har litt finurlige pre satte justerings metoder i forhold det man f.eks er vandt med hvis man har vært borte i diverse Barco eller electrohome modeller.

Har justeringene rustet fast og satt seg så man må bruke litt makt, da kan man også risikere å tilføre rørhalsen på gjeldende rør såpass volsomme bevegelser når de løsner, at vekten av neckboard og div rør elektronikk kan få rørhalsen til å brekke.

Høres ellers ut til at du er i gang med et spennende prosjekt, og en G70 er jo blandt det ypperste av 8" LC crt projektorer , så her er det nokk et godt bilde potensiale, hvis tingene gjøres riktig. Lykke til videre med installeringen ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De "gull-skruene" du snakker om er pre-satt på forskjellige lerret-str., og når jeg fikk den stod den på "universal-plassen" 60-100 tommer. Ved å løsne på skruene der, fikk man kun flyttet rørene sidelengs, altså kun horisontalt. Problemet var at det røde røret overhodet ikke "traff" de 2 andre samme hvordan vi stilte på gull-skruene. Ved å løsne på noen skruer på fremsiden av røret, så kunne man også justere, både horisontalt og vertikalt.

Og vi brukte ikke såpass rå makt at vi ødela noenting. Det er snakk om et vennlig, men bestemt trekk, og kom alt på plass, og rørene traff hverandre som de skulle, både horisontalt og vertikalt. Igrunn alle rørene gikk "tungt", også sidelengs, så det er nok pga. at det er lenge siden det har vært noen justering der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv lenge knotet med å få alle fargene til å treffe på min CRT (Sony D50) Men etter mye styr traff dem til slutt, når jeg oppdaget "zone" knappen!. I og for seg er jo disse projektorene ganske like. Fjernkontrollen er vel identisk?

Når jeg satt opp min fulgte jeg manualen til pungt og prikke, var helt ny på CRT fronten så ville ikke ta noen sjangser. Nå føler jeg meg ganske mye mer erfaren! Var ikke så vanskelig som jeg fryktet!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •