Skulle selge, men er ikke så sikker lenger :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skulle selge, men er ikke så sikker lenger :)

Etter masse projektor-research for 6 år siden så ble det CRT. Kjøpte min av
    UiO. Helt strøken på alle måter. Monterte den i taket opp mot et 102"
    hjemmelaget lerret og til en datidens HTPC med spesiallaget VGA-kabel +
    Yamaha A1 og svært AudioPro 5.1 lydsystem med to 10" subber.. det var tider

Men så flyttet vi og Barco'en måtte ned.

Nå har den stått lagret i 4 år i påvente av hjemmekinoromprosjekt. Men ting
    lar vente på seg, familien øker i antall, og jeg vurderte å omprioritere. Selge
    den og kanskje kjøpe en bra LCD som en lett kan bruke når det passer seg. En
    Hitachi PJ-TX200, eller kanskje en Panasonic PTA-E900. De får jo knall
    omtale.

Så jeg dro avgårde i dag og tok projektoren ut av lagring for å teste om den
    enda fungerte som den skulle + ta noen bilder for evt en salgsannonse. Tørket
    litt støv og fyrte opp. Joda, ble bilde. Koplet opp til PC og justerte i 3-4
    timer.. Og nok engang ble jeg påminnet om hvorfor jeg engang kjøpte den.
    Helt sjukt for et bilde disse produserer. For en dynamikk, for noen farger, min
    gamle kjærlighet for dette svære monsteret av en projektor kom tilbake

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man ført hatt en CRT, kan man ikke gå ned på lcd/dlp nivå igjen

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du skulle selge...

...hva ville du latt den gå for da?
    Vurderer PJ-kjøp om dagen skjønner du.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av sjursen
    Og nok engang ble jeg påminnet om hvorfor jeg engang kjøpte den.
    Helt sjukt for et bilde disse produserer. For en dynamikk, for noen farger, min
    gamle kjærlighet for dette svære monsteret av en projektor kom tilbake

Så talar en sann CRT-anhängare! Klart du ska behålla klenoden. =)
    Tänk såhär. Den där nya häftiga digitalaren kommer vara en gammal saggig skräphög om 5 år. Ta en titt på din 801:a efter ytterligare fem år.
    Den kommer vara i stort sett oförändrad! DÄR har du kvalitet.
    Vafasen har du redan köpt den och du redan haft den liggande så kan den väl lika gärna ligga ett tag till?
    Eller så kan du byta in den mot en mindre CRT istället.

...och om vi ska vara riktigt elaka så ser bilden på en Hitachi TX-200 eller AE-900 ut som en spann hästpiss i jämförelse med en välinställd 801:a med vita rör. =)

Mina 2 kronor...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah.. Den er som ny, så det ville vært vanskelig å funnet en tilsvarende skulle jeg selge den. Rørene er helt uten slitasje. Med original fjernkontroll og linsedeksler, og et robust justerbart men low-profile takfeste! Så det blir nok ikke noe salg nei .

- Komplett, som ny både innvendig og utvendig
    - Fjernkontroll
    - Den gang da den var festa i taket. Hjemmelaget med finjustering på lengden og høyden og tilt i begge retninger. Og 9 fester for takbjelker etter norsk standard 60cm

Kjørte HD 720p (1280x720@72Hz) og noen WMVHD-demoer i går. Hadde jo ikke HD-materiale for 4 år siden så var litt spent på hvordan det ville bli. Helt helt rått Og det var bare rett på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    ...hva ville du latt den gå for da?
    Vurderer PJ-kjøp om dagen skjønner du.. :-)
    Hehe.. Det vet jeg ikke. Tror jeg må lete lenge etter et like bra eksemplar så billig blir det ikke . Blir litt affeksjonsverdi på denne for meg

Men jeg beholder den jo selvfølgelig ikke til enhver pris. Hva er en komplett HD-ready 3-rørs verdt da? Denne er som ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du på noet som helst tidspunkt vurderte salg seriøst,kan du nå glemme det. Digital pj blir uansett nedtur.
    Selv om digital pj har blitt veldig mye bedre,kommer de ikke i nærheten.
    Så bare behold den du,og jeg tviler på at noen er villig til å betale det den er verdt for deg.

Thriz

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Det vet jeg ikke. Tror jeg må lete lenge etter et like bra eksemplar så billig blir det ikke . Blir litt affeksjonsverdi på denne for meg

Men jeg beholder den jo selvfølgelig ikke til enhver pris. Hva er en komplett HD-ready 3-rørs verdt da? Denne er som ny.
    Tør jeg være så frekk og spørre om nyprisen på denne? ops: :-)

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Tør jeg være så frekk og spørre om nyprisen på denne? ops: :-)
    Nypris på denne var i overkant av 200000kr.

I dag får du nok et bra eksemplar av en 801s for 10000kr, men alt kommer ann på etterspørsel og tilgjengelighet. Noen går for mer og noen for mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp jag säljer mina 801s för de pengarna om de är i nyskick.
    BD801s är en väldigt underskattad projektor helt klart.
    Den är inte långt ifrån en Barco 808 i bildkvalitet och faktiskt har den bättre färger än denna med standardlinserna.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste man vel kan si Hitachi PJ-TX200, eller PTA-E900 kan slå din 801 barco på sjursen, er vel på felksibel plassering, plugg and play, digital innganger, WAF faktor hvis den skal henges i stue taket, og at man kan holde projektoren i en hånd og feste den i take t med den andre. Når det gjelder bildekvalitet og kino følelse, er det vel meget få digitale mosaikk bilde lampeventiler som kan stille opp med det en godt oppsatt 801 med gode rør kan prestere.

Litt av problemet, er vel at hvis man skal ha glede av en projektor må den også jevnlig brukes. kanskje det beste hadde vært å beholde Barcoen, og bare kjøpt en digital projektor i tilegg, og da se om hva du bruker mest og om hvilken du ville kunne leve med og ha glede av videre.

Synes eller du fikk til et fint linsebilde av barcoen i start innlegget ditt, der de to fargede glykol kammerene og linse refleksjonene fikk frem noe av det som kan kjøre at disse projektorene kan være ganske vakre å se på i seg selv også, det er i alle fall min mening...;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    kanskje det beste hadde vært å beholde Barcoen, og bare kjøpt en digital projektor i tilegg, og da se om hva du bruker mest og om hvilken du ville kunne leve med og ha glede av videre.

Synes eller du fikk til et fint linsebilde av barcoen i start innlegget ditt, der de to fargede glykol kammerene og linse refleksjonene fikk frem noe av det som kan kjøre at disse projektorene kan være ganske vakre å se på i seg selv også, det er i alle fall min mening...;-)
    Ja, blir nok å kjøpe en digital i tillegg. Og sette Barcoen tilbake i lagring til andre tider.

Vakre beist ja. Det som fascinerer meg er den svære optikken samt lyset, fargene og nøyaktigheten på disse. Forstår det godt at disse kostet flesk da de var nye. De er jo tekniske mesterverk og kostet sikkert noe vanvittig å utvikle. Å bestemme seg for å satse på og utvikle slike produkter må kreve en liten posjon galskap. Et produkt som nesten ikke har livets rett da nisjen er ufattelig smal.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face keep dreamin baby

Å bestemme seg for å satse på og utvikle slike produkter må kreve en liten posjon galskap. Et produkt som nesten ikke har livets rett da nisjen er ufattelig smal.

Med tanke på hvor mange barco-vegger de store firmaene rundt om i verden har investert i på 90-tallet (og hva de betalte) så tror jeg faktisk barco hadde tatt utviklingskostnadene på nytt igjen :grin:

Selv er jeg i en posisjon at jeg av og til ser de gamle beistene (skjønnhetene) i jobbsammenheng. Nå finnes det vel riktignok færre og færre fungerende projektorer i den klassen vi snakker om, men noen få er det. Jeg håper hver gang jeg skal installere noe på et oljefirma eller tilsvarende at det på bakrommet står en kassert og fullt fungerene barco med flotte rør jeg kan være behjelpelig med å fjerne...

*dream on*

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •