Nytt lerret - ny justering av prosjektør?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt lerret - ny justering av prosjektør?

Jeg har nå et "tab-tensioned" lerret på gang, og jeg kan vel neppe regne med at det kommer på centimeteren likt med det "gamle" (bare et halvt år gammelt, men jeg er mer allergisk for bølger enn jeg egentlig visste...) Grandview-lerretet. Det irriterende er at Jan Erik var her og superjusterte prosjektøren (Barco Graphics 808) i sommer. Men hvor mye vil det ha å si for justeringene - jeg tenker på fokus, konvergens er selvsagt ikke noe problem å justere selv, men jeg er ikke så flink på fokus - at lerretet kommer et par centimeter fram- eller bakover?

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for gråskala, G2, og geometri har vel et par cm ingenting å si.
    For fokus kommer det litt an på hvor nøye man er!
    Guy Kuos metode med å bruke ett kort som man flytter framover og bakover i forhold til lerret viser jo det at noen få cm kan gi marginalt bedre fokus...

Du skulle vel slippe unna med å justere bare konvergens, og muligens litt mekanisk fokus...
    :roll:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg var redd for... Fokus og meg passer ikke sammen. Jeg har sett "Holy Focus"-tråden, ja. Jeg prøvde metoden, men det ble bare så mye bedre når Jan Erik justerte for meg. Det er ikke noen eksperter som skal nedover forbi Risør i den nærmeste tiden, vel? ops:

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir det så stor forskjell på avstand på det nye da? Kan jo hende du har flaks og at det havner presis (+/- 1cm) der det forrige var...
    Du kan bruke ett kort for å sjekke etterpå om du får bedre fokus ett par cm foran eller ett par bak...

Jan Erik gjorde vel mye av sin Magic på elektrisk fokus/astig også tenker jeg. Dette blir jo da ikke dårligere...
    Vent å se til du har fått det...

Er det forskjell på gain og sånn på lerrettet da?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med litt flaks får jeg plassert det omtrent samme avstand, ja. Og gain skal være ganske likt, maks forskjell på 0.1 - Grandviews matt hvit og Draper M1300.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •