Da var Barco 708 i hus:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da var Barco 708 i hus:)

Da har jeg i dag vært i Oslo og hentet meg en relativt lekker Barco 708 maskin med HD144 linser og litt ekstra snacks av erikm her på forumet. Spm er, hva nå?
    Noe spesielt jeg bør gjøre, eller må passe på? Skal få en kamerat av meg som har peiling til å stille inn denne perfekt. Men, jeg kunne trengt en guide til å snu bildet på den, det bildet jeg har nå er opp-ned, og jeg skal foreløpig ha den på ett bord. How?
    Alt av tips mottas med takk
    Mvh
    -totto

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må snu pluggene,som på dette bilde http://www.crtprojectors.co.uk/image...t_7_series.jpg
    Slå av projektoren før du gjør dette.
    How do I invert the scan of my Barco?
    http://www.crtprojectors.co.uk/barco_faq.htm

A: DISCONNECT THE MAINS and wait 30 minutes before proceeding:

Barco 7 series (700 / 701 / 708 / Cine 7) have a total of 9 plugs that need to be removed and rotated 180 degrees before replacing them. Open the projectors top cover and fold back, locate two 7mm bolts at top rear of main circuit board, loosen both, lift the main circuit board at the rear, it will fold up on hinges at the front. Refer to this photograph to invert scan. Each plug has either a coloured label (RGB) or dots of paint. Dots up and visible is ceiling mount, dots not visible is table mount.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en slkikkelig CRT projektor denne gangen, tror du skal kunne få mange gode film opplevelser med den Barco 708 projektoren totto.:grin:

Ser Rusty allerede har kommet med noen gode linker med info om denne projektoren, og for å gjøre de forandringene fra tak - desktopp oppsett som du spurte om. Vil også poengtere det Rusti angir om å vise forsiktighet når man gjør noe under "panseret" på disse projektorene, da det er høye driftspenninger i enekelte områder, over (30kv), så man børr derfor vite hva man gjør hvis man skal "mekke" noe på disse invendig.

Her er det ellers en link til noen nettsider som jeg synes hører med som "pensum" for en ny 70x projektor eier, og som inneholder mye interesant lesestoff og info. http://www.curtpalme.com/Barco701.htm

Det er nokk en fordel å få hjelp av en som kjenner til disse projektorene, første gangen man skal sette opp en slik CRT projektor, men det er også etter min mening greit å kunne litt om dette selv også, hvis man skal foreta visse forandringer av oppsettet ved en senere anledning. Riktig geometri med kasteavstand og at projektoren peker midt på lerretet osv, er viktig for et godt reultat. Den modellen din har HD144 linser, noe som gjør at ikke Barco sitt lens program som angir enten TAC4 eller HD145 linser for din projektor kan brukes direkte, men det finnes vel noe omregnings verdier for dette.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alright Noen som har en guide til å bytte vifter også? Fikk med noen stillegående vifter, helt nye, men fikk beskjed om at det visstnok var litt knot å få bytta de, stemmer det?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kar som heter Halvar Saus fikser det der billig for deg. Han bor på Ås, så det er jo ikke alt for langt unna deg. Når jeg var i kontakt med han skulle han ha 500kr for å bytte viftene og stille den inn.

EDIT: Kan jo ta med at han driver med service på barco blandt annet(eget serviceverksted).

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg har en kamerat som kan stille den inn for meg også (har holdt på med prosjektorer i en del år..) så det skal gjøre samme nytten... har du evt nummeret til Halvar Saus? Kan jo være kjekt å ha..

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Mangler bare scaler nå så blir det 100%

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer fra meg også, 708 er en fin projektor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, og velkommen i klubben!

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker folkens Føler at dette er en mani som har kommet for å bli Gleder meg VELDIG til jeg kommer hjem fra Nord-Norge i slutten av måneden og kan få den innstilt.. Tenkte å kjøre den med Zoom Player og vga-5bnc kabel, bør vel gi ett bra bilde fra pc? hva må jeg evt ha for å få vist hd på den? Har DVI og VGA + svhs ut på skjermkortet (radeon 9800 pro)..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Best kobling fra PC vil for deg være VGA>5BNC. Sett oppløsningen fra pc på 1280x720. Mulig du kan sette 72Hz refresh rate også (708 skal vel ha båndbredde til dette...).

Deretter laster du ned noen kjekke HDTV demoer, og det er virkelig da du får se hvilket potensiale du har i herligheta

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si gratulerer her i fra også! Har akkurat mottat en CRT jeg også, vet hvor morro det er! Den du har nå var 5 minutter fra å bli min, men kjøpte en annen like før. Bra for deg!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skal koble en HTPC til en 708 maskin, benytter man kun en vga til 4xbnc, grunnen til dette er at projektoren kun tar composite sync og ikke H/V sync. Heldig for deg så er ikke dette et problem, siden du har ATI kort:grin:

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke 4 bruker man da? Skjønte det sånn at enten den sorte eller hvite ikke skal brukes, men hvilken?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bruker den hvite, den som vanligvis brukes til Horisontal sync

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey. Bildet er jo nå, som jeg har nevnt over, snudd. MEN, jeg så i bruksanvisningen at det var flere innstillinger på å snu bilde, det var front/roof og back/roof blant annet, hvordan switcher man mellom dette? Eller har jeg misforstått? Min står nå som front/floor eller noe i den duren (desktop setting) men jeg har den stående ganske langt bak i rommet.. Jeg som misforstår innstillingen eller?
    -totto

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Hey. Bildet er jo nå, som jeg har nevnt over, snudd. MEN, jeg så i bruksanvisningen at det var flere innstillinger på å snu bilde, det var front/roof og back/roof blant annet, hvordan switcher man mellom dette? Eller har jeg misforstått? Min står nå som front/floor eller noe i den duren (desktop setting) men jeg har den stående ganske langt bak i rommet.. Jeg som misforstår innstillingen eller?
    -totto
    Front og bak har ikke med kastelengden eller plassering i forhold til veggene i rommet, da en projektor jo ikke heller kan vite hvor langt bak eller foran i rommet den står ;-) .

,men om bildet sendes front projisert på et lerret, eller bakprojisert gjennom et mattskive som man betrakter fra den andre siden av lerretet. forskjellen for fornt og bak projeksjon er at bildet må spilvendes på font projeksjonen i forhold til bakpojisert, fordi et fornt projisert lerret som reflekterer lys egentlig blir som et stort speil å regne. av og til brukes det speil osv for bakprojisering også, så man mp kombinere skanretninger utifra det oppsettet som skal brukes, så bilde blir riktig på lerretet fra sittepossisjon.

Edit:
    På side 15 av 34 i denne http://www.curtpalme.com/docs/BarcoData708_Install.pdf manualen, finner du hvilke retninger de forskjellige skanne pluggene skal stå for det oppsettet du velger å bruke.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg, men det er da bare to forskjellige settings på de pluggene sant?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Da skjønner jeg, men det er da bare to forskjellige settings på de pluggene sant?
    Så vidt jeg har forstått dette så kan hver av pluggene kan snues 180 grader så det er bare to muligheter ja, men så kommer kombinasjonen av de to guppene i tillegg, så to grupper gir fire forskjellige muligheter, som vel betyr at man velger hvilket av de fire hjørnene på fosforet at catodestrålen begynner å tegne opp bilde. Startpunktet for skannelinjen som projiseres på lerretet må imiddlertid begynne på samme sted uavhengig av hvordan projektoren står, skal bilde bli tegnet riktig.

I tilegg har man også konvergens pluggene som må snues utifra at retningene man justerer og strekker ektra i katodestrålene for å få riktig konvergens og bildegeomter blir i riktig retning ut i fra pilene på fjernkontrollen, følgelig blir tak opphengt frontprojisert og destopp bakrojisert den samme kontaktretning mens desktop frontpojisert og tak opphengt bakprojisert 180 grader forskjellig for disse tre pluggene.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg gjorde ihvertfall som det stod i manualen og snudde alle 9, 180 grader. Ser ihvertfall greit ut nå. Fikk bilde gjennom s-video også, ikke innstilt men bildet er der.. Så den koblet med vga-bnc fra en kjip 500 kroners dvd spiller når jeg henta den, og det var bare rått Gleder meg til å få denne i gang, desverre så stikker jeg til nord-norge i nesten 2 uker på lørdag så jeg har noe å glede meg til ihvertfall

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •