Synelec CRT prosjektor..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Synelec CRT prosjektor..

Heisann.
    Har akkurat henta en Synelec CRT prosjektor fra en kamerat. Skal prøve den og kanskje kjøpe. Har ikke sjekket stand på rør osv enda, men jeg lurte på om noen har noe erfaring med disse, evt vet om den har andre navn osv... Står kun Synelec på boksen...
    -totto

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldrig hört talas om Synelec men googlade lite och fick fram att det är CRT-projektorer som använts i video walls.

Hitta den här tråden på avsforum. Inte mycket info direkt men...

http://archive.avsforum.com/avs-vb/s...hreadid=461295

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett det her. Vet at den heter Synelec EX210f ihvertfall. Finner ingenting på nettet. Får ikke liv i den heller, må visstnok ha fjernkontrollen. Sitter ett Toshiba Tv-kort i den, så jeg har scart og antenne rett inn i prosjektoren. Ene scarten er merket AV/SVHS og den andre er merket RGB ONLY. Vet ikke hva dette har å si egentlig... Skal få fjernkontrollen i morra, i følge han som eier den så må du ha den for uten den så går maskinen i standby...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe bilde av projektoren, kankje det kan være en mer kjennt konstruksjon solgt under et annet merkenavn. Seleco har vel f.eks noen modeller som kan minne litt om beskrivelsen med scart tilkobblinger og TV tuner osv.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få tatt ett bilde eller to i kveld, vet at det står DELTA på rørene, vet ikke om det sier noen noe...

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DELTA er linsene det.Ikke rørene.Kan du ta noen bilder av projektoren?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har verdens herligste dame... Ikke bare godtok hun at jeg ville ha ett CRT monster inn i leiligheten, men hun ga meg en ekstra gave også... Ett Canon 350D!!! I love her Uansett, da kommer det noen bilder av monsteret, noe som sier noen noe som helst? Og ja, jeg vet at den er støvette

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,send en e-post til Curt Palme http://www.curtpalme.com/ContactUs.htm
    Kanskje han vet noe om denne projektoren?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene var fine de fra et nytt eos 350 kamera.... ja jeg synes også du høres veldig heldig ut med din bedre halvpart.... ;-)

Når det gjelder projektoren, ble desverre ikke jeg heller noe spesiellt klokere av de bildene, og stusser litt på den lappen med datoer fra 98 og at det ser ut som en analog maskin med alle de potmeterne for bilde justeringer i bakkant. Hadde mer forventet at det hadde stått 89 som årstall hvis man ser på andre konkurerende projektor produsenter som vel stort sett kjører digitale løsninger for bildejustering i 98.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, riktig.. Har bare lånt denne, er ikke sikkert at jeg skal beholde den. Eneste jeg ser av inputs på den er en antenne-inngang (coax) og to scart kontakter. Ikke noe komponent eller lignende. Hvor mye må man gi for feks en 801 (som jeg har blitt anbefalt av en som har god peil på dette, som en fin nybegynner prosjektor)? Er det like greit å gå for en 801, eller bør man legge i penger og kjøpe 808?
    Evt noen som vet om noen som skal selge en 801 eller en annen fin nybegynner maskin?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med analoge potmetre og slik den maskinen ser ut så er det ikke noe jeg ville hatt i hus.

Kjøp deg en Barco 800 eller enda bedre en 801S. Disse får en ofte for en god pris og rørene er ofte gode på de. En 808(s) er bedre, men koster en del mer, iallefall hvis en skal ha en med gode rør.

K

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en barco 801s... Er MEGET fornøyd.
    Kan absolutt anbefales.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg ville ha betalt noe serlig mer enn en hundrings eller to for Synelec EX210f projektoren, da det vel ikke egentlig er så mye å satse på, hvis ikke man absolutt vil ha en slik litt ukjennt video grade projektor med scart inngang.
    Hadde sikkert vært lurt å prøvd seg på å få et bilde på projektoren, hvis den virker med fjernkontrollen, så du kunne få et intrykk av hvordan og om den fugerer. Får du kjørt med samme kilde som den er brukt på tidligere og får plassert den ganske likt et lerret som den ble brukt tidligere, skal det være mulig å få en nogenlunde greit bilde så man ikke trenger så mye kunnskap for å installere og justeringer inn allt fra bunnen av. Ville ellers ikke brukt så mye tid på den, for å si det sånn...

Står CRT projektror høyt på ønskelisten synes jeg forslagene om barco 801 eller lignende er mer veien å gå, og det er vel en del greie CRT kandidater ute på Avtorget fortiden også, men tilstanden på rørene er en meget viktig faktor å være klar over, og kan vel ofte ikke poengteres nokk for kjøp av CRT projektorer.;-)

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, saken er at for den prosjektoren skulle selger ha 5k. Ikke en altfor ublu pris, kan også få en som har GOD peil på det til å stille denne inn for meg, så spm er om det er noe som er ok så lenge jeg bor hjemme, så kan jeg evt legge litt penger i en ny variant senere... Skal prøve å stille litt selv, så kommer jeg tilbake til dere

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si 5k for den der er aaaalt for mye. Du får en Barco 708 eller 801 til den prisen. Evt kjøp den Barco 701 som ligger på avtorget nå til 2k, ganske sikker på at den gir deg myyye mer glede.

EDIT: Kanskje ikke akkurat den 701'n på avtorget var den beste da, så at det var innbrenning i midten av blått rør, men for rundt 5k kan du få litt av hvert. Skjønner at det frister å kjøpe den som allerrede er i hus da, de er jo ikke så lette å flytte på. :grin:

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vrir jeg rundt litt... Hva med denne til ca 5: http://avforum.no/avtorget/showprodu...cat=6&mypage=1 ? Er det ett godt kjøp? Hvordan er det å koble pc til 701 serien? Evt andre ting i prisklasse rundt 5k som kan være verdt en titt? Bor utenfor oslo så det er ikke så vanskelig evt å hente...

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 708'n der er nok et godt kjøp det. Og så er den noe mindre i fysisk størrelse enn 801/808. Koble til pc er ikke noe problem. Tror Bullfire selger en 708 med dele maskin til rundt 5k også om den ikke er solgt. Sitter bedre linser på den først nevnte da.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er ikke solgt, bare å ta kontakt vis du er interessert. Demo er selvfølgelig mulig:grin:

Ville faktisk ikke gitt en krone for den projektoren det er snakk om i utgangspunktet her. Linsene er ikke gode og analog innstilling av konvergens hører 80 tallet til.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Synelecen ute av bildet igjen Henta meg en Barco 708 i dag, med HD144 linser, virker som en relativt rå maskin for penga. Se tråd her: http://avforum.no/forum/crt-projektorer/38041-da-var-barco-708-hus-post430842.html . Takk for hjelpen og tilbakemeldingene på Synelecen ihvertfall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •