kjøp av crt - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 201

Tråd: kjøp av crt

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var hos Hallvar Saus i dag med barcoen da han ikke fant noe feil på rgb-input kortet. Det viste seg at det ikke var noe feil i det hele tatt på den!! Funka fin fint den, så det må ha vært noe dårlig kabling eller noe hos forrige eier,og noe halvhjerta forsøk fra min side før jeg sendte den til rep.
    Så det var jo flotters må jeg si!

Må bare få skryte av Hallvar Saus som er en veldig hyggelig fyr, og han skulle heller ikke ha noe for å sjekke den! Til gjengjeld kommer jeg til å bruke han til å stille inn barcoen slik at jeg får best mulig bilde når jeg får flytta. Han bor kun 10min kjøring unna meg når vi får flyttet, det er jo kjekt, hehe.

Nå må jeg vente i to uker før jeg får gjordt noe mere. Tror kanskje jeg tar den opp i leiligheta imorgen og prøver den litt og slikt,tror ikke jeg klarer å vente.
    Solgte forresten leiligheta på tirsdag, 160k over takst, så den er vi fornøyd med! Da blir det nok litt lyd og bilde invisteringer fremover...

Nå må jeg begynne å tenke ut hvordan jeg skal lage bordet barcoen skal stå i, samt å lage et lerret. Får bruke ventetiden på planlegging!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt forslag her, selv mitt billige bord er med : http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hlight=hushbox
    Du kan jo overveie den med den løftede sofa, he-he, da blir kona fornøyd ! bare sig at du trodde hun var klar over det SKAL være sånn....

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Hallvar er alle tiders, har brukt ham mye både til rep/bytte av rør og kabler div. Har også brukt ham til innstilling av proj. flere ganger, eneste man skal være obs på i den forbindelse, og det sier han jo også selv, er at han har lite greie på selve prosessen med fargekalibrering til kinobruk. Selve oppsettet av projen blir 100%.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, kjekt med forslag til hvordan jeg skal bygge bordet!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje få en annen en til fargekalibering da... uansett så var det en veldig rimlig pris han kom med for å sette den opp at det er vel verdt kronene.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, helt klart. Og prisene hans er det ikke noe å si på. Ettersom du bor 10 min. fra ham bor du jo heller ikke langt fra Oslo (forutsatt at Halvar fortsatt holder til på Ås) så du kan jo høre med Per Johnny om han har anledning til å hjelpe deg, han har jo tilgang på fargekalibreringsutstyr og har masse kompetanse.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bor fortsatt på Ås ja, og jeg skal flytte fra oslo til Son snart.

Får nok høre med Per Johnny ja når den tid kommer. Er enn 40mins kjøring fra oslo til son, så det går han sikkert med på.

265cm lerret på 3.5-4meters avstand, blir ikke for stort det vel? :roll:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde gå greit det har du Barco LENS Program?hvis ikke så finner du det her: http://www.lynxxx.nl/barco/downloads.asp

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH

Om det er for stort avhenger av avstanden fra lerret til der du sitter.....
    regn med 1,6 x avstanden imellom for lerret størrelse ca....., prøv med et laken kanskje så du får fornemmelse av størrelsen. Hellere litt for lite lerret enn for stort er min mening, plus at desto mindre lerret desto bedre bilde egentlig....

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt barcoen opp i leiligheta for å prøve meg litt på den.Driver å stiller den inn, har kommet så langt som til hvor jeg skal justere rørene(rød og blå) slik at de treffer i det grønne krysset.

Saken er at jeg jeg sitter med installasjonsmanual for Barco Data 801s, og jeg har en BG 801s. I manualen er det referet til fire skruver for å løsne røret (a,b,c,d), men på min er det kun to skruver per rør, altså totalt seks til sammen, pluss to lange "stag" som går helt til bunn, under rørene.

Har lagt ved noen bilder for å vise hva jeg mener.

Noen som har manualen til BG801s? Og gjerne om noen vet hvor alle skruvene jeg må løsne sitter. Har prøvd å løsne to skruver på rødt, men virka ikke som røret ville flytte seg.

Syns også det ikke var så lett å stille rasteret, virker som hele rasteret fyller nesten for mye ut i bredden, er det noen måte å krype hele rasteret på? Vet jo at man skal bruke mest mulig da...men lurer...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fant jeg ut hvordan jeg justere de sideveis, men ikke opp og ned.... :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bor fortsatt på Ås ja, og jeg skal flytte fra oslo til Son snart.

Får nok høre med Per Johnny ja når den tid kommer. Er enn 40mins kjøring fra oslo til son, så det går han sikkert med på.

For stort, man må begrense lys-styrke(contrast) på en 801s for å sikre god fokus. Regn med under 3 foot-lambert på den størrelsen hvis du vil ha noenlunde god fokus.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved et par bilder. Er det disse skruvene man skal justere på for å få røret opp eller ned?

EDIT: Da har jeg offisielt gitt opp, ihvertfall i kveld. Selv om jeg får sentrert rødt og blått over det grønne krysset, så stemmer ikke noe annet av rasteret, rødt, grønt og blått i alle rettninger på det rutemønsteret. Så sjangsen for at jeg overlater det til Hallvar er overhengende stor.

Jeg får prøve å finne noe på nett om oppsett av barco,men er vanskelig å finne en komplett guide som går litt i dybden på ting.

Hm, kanskje jeg har den fornærme lerretet, er vel kanskje en minimums avstand?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Legger ved et par bilder. Er det disse skruvene man skal justere på for å få røret opp eller ned?

EDIT: Da har jeg offisielt gitt opp, ihvertfall i kveld. Selv om jeg får sentrert rødt og blått over det grønne krysset, så stemmer ikke noe annet av rasteret, rødt, grønt og blått i alle rettninger på det rutemønsteret. Så sjangsen for at jeg overlater det til Hallvar er overhengende stor.

Jeg får prøve å finne noe på nett om oppsett av barco,men er vanskelig å finne en komplett guide som går litt i dybden på ting.

Hm, kanskje jeg har den fornærme lerretet, er vel kanskje en minimums avstand?
    Kremt, kremt, du er offisielt ute og plukker bær nå!

Som sagt Hallvar vil kunne lage ett godt oppsett til deg, men han har liten kompentanse på hjemmekino, slik du vil på sikt klare det bedre selv. Det er heller ingen poeng i ha en crt hvis man ikke selv lærer seg å innstille den selv - det er nå min mening. En 801s må også stilles inn i flere 'steps' for å få det maksimale ut av den.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i at jeg må kunne å sette den opp selv!

Dette er det jeg har gjordt til nå: (fint om noen korrigerer meg noe er galt)

1.Satt projektor på et bord, slik at når jeg har på det testrasteret så fyller det lerretet. (men når jeg setter på film blir bilde mye mindre)

2.Går inn på installasjon og stiller fokus på alle rørene. Får ikke fokus på blå til å bli helt skrapt.

3.Stiller rasteret på alle rørene, får jeg gjordt noe noe annet her enn å flyttet det opp-ned og frem-tilbake? Det fyller liksom helt ut til begge sidene, men godt mellomrom oppe og nede. Når film er på så er filmruta godt innenfor med kanskje en cm på begge sidene og enda mer oppe og nede.
    Skal må prøve å få rasteret i alle rørene på samme høyde? Syns det er vanskelig å se hvor det er likt i alle rørene.

4.Så kommer jeg til hvor jeg skal justere vinkelen på rørene, og det er her det blir litt problemer. Får stilt sideveis så krysset treffer riktig vertikalt, men ikke horisontalt. Er det meningen/mulig og justere røret opp og ned? Eller må man ta den justeringen på rasterjusteringa?

5.Hva skal man gjøre etter man har fått til det?

Snakke om å være ute på dypt vann ja.... :roll:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kom jeg meg litt lengre, hjalp å gå inn i rett meny gitt.

Justerte bare fort og glæli slik at jeg fikk et nesten normalt bilde, det vil si, langt fra det det skal være, men nå viser den i hvertfall nesten normale farger, hehe.

Og jeg liker bilde allerrede... dette er med s-video inn fra en panasonic dvd opptaker, såvidt innstilt bilde, null fargekalibering, og geometri som er på bærtur. Kommer nok til å beholde den ja!

Blir nok bra med et progressivt signal inn over komponent fra en philips 963sa eller noe...

Tror jeg tar kvelden nå gitt..... fikle litt mere imorgen.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må få tak i rett manual (har du sikkert) og du må se Barco sin kalkulator der viser dig avstanden til lerret, samt høyden over gulvet i forhold til nederste kant av lerretet ved den størrelse lerret du bruker. Da har du et utgangspunkt. Ikke begynd å fikle før dette er på plass, projektoren MÅ stå i rett posisjon, ellers er alle innstillinger bortkastet. (Vet at du bare "tester" den nå jo )
    Projektoren må være absolutt i water, samme med lerretet, fra høyre/venstre side av lerretet til høyra/venstre side av projektoren må det samsvare, helst på milimeter.
    Men alt dette kan du ta senere når du setter den opp på alvor.
    Etter hvordan projektoren er stilt inn er det normalt at testbilder fylder hele røret og bildet er mye mindre..
    Blå optisk fokus, på linsen, skal være så skarpt som det går an, blå elektronisk fokus skal ikke være knivskarpt, men dette er noe vi kan snakke om når du har fått den satt opp.
    Ved justering av optisk fokus hjelper det utrolig mye å ha en kikkert der kan fokusere på kort avstand, les Guy Kyos manual om fokus, da får du noe å tenke på gitt...denne er god å ha senere også.
    Med kikkerten fokusert på lerretet ser du i denne samtidig som du justerer optisk fokus, dette er mye lettere enn med det blotte øye.
    Komplett.no har en Pentax (tror jeg da det var) kikkert der kan fokusere ned til 2 1/2 meter ca., denne kjøbte jeg. ( Sagde til kona det var til ferieturen ! )

Ikke giv opp, etterhvert vil du få forståelsen for alt..., men siden jeg ikke er Barco eier får du sikkert hjelp fra de andre gutter....

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips Niels!

Har et spørsmål. Jeg skal ha den i bord som sagt. Ettersom jeg har skjønt så projekterer den bilde 20cm under linsene ca. Lerretet blir nok enn 50-60cm over gulvet. Kan projektoren vinkles oppover og korrigeres med keystone? Og forringer dette kvalitetet noe, slik som det gjør på digitale projektorer?
    Jeg kan liksom ikke ha barcoen 70cm opp i lufta midt i stua...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. Er regnbue eff. det eneste motargumentet mot å kjøpe DLP
    By Marantz in forum Digitale projektorer
    Svar: 31
    Siste melding: 06-29-2005, 08:43
  2. Kjøp av CRT
    By wotg in forum CRT projektorer
    Svar: 15
    Siste melding: 04-22-2005, 14:20
  3. Noen med erfaring vedr. kjøp av CRT PJ fra USA?
    By Alexander in forum CRT projektorer
    Svar: 12
    Siste melding: 07-08-2004, 13:38
  4. DLP vs LCD vs CRT ?
    By sjokomelk in forum Generell video
    Svar: 10
    Siste melding: 07-31-2003, 09:36
  5. Kjøp Av CRT
    By Razor in forum CRT projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-24-2003, 15:20

Stikkord for denne tråden