kjøp av crt - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 201

Tråd: kjøp av crt

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eneste jeg kan svarer på er at leve tid generelt på en crt er mellom 10.000-15.000 timer, men kan være både mye lengre og mye kortere alt ettersom den har vært i bruk. Er den i god stand og brukes til film, så kan man nok forvente seg mange år.

Ellers så har jeg kikket litt mere på min barco, og fått raster frem på alle tre rørene, noe som gjør at jeg er ganske sikker på at det kun er rgb kortet som må repareres. Sendes over helgen til Hallvar Saus for service.

Hm, om dere tar en kikk på bilde, er det ikke akkurat slik rasteret ikke skal stilles inn? Syns det er for langt ut i kanten.....
    Får håpe det ikke har tatt noe skade. Skal stille det inn slik det skal være når jeg får tilbake kortet.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er IKKE slik det skal se ut. Bildet går jo smakk i kanten på røret.

K

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umulig å sige noe om, men det ser jo ut som en har kjørt bildet på alle rør over i høyre side, men på hvilket tidspunkt dette er gjort vet man jo ikke. Uansett, i venstre side ser det jo fint ut, så prøv å få samme avstand i høyre siden.
    Der hersker litt forskjellige meninger her, det sikre er å ha det som du ser på venstre side, ca. 1 cm inne, men andre mere erfarne siger det er greit å ha rasteret gående utenfor kanten hvis det AKTIVE BILDET ligger indenfor kanten.
    Nu har du jo sikkert et "wear pattern" som bildet likevel skal holdes indenfor så det løser kanskje sig selv.
    Så ja, du får justere det inn....bliver spennende for dig når kortet dukker opp ! Forventningens glede er stor !

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funderer på hva jeg skal bruke som kilde jeg....

Hva gir best bilde av disse alternativene(er lov å tro litt...):

Philips 963SA / Momitsu DVD spilleren

eller

Linjedobler* + f.eks Denon DVD 1910

*http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=all&mypage=1

Kom gjerne med forslag til kombinasjon av andre dvd spillere sammen med den linjedobleren.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at Niels Nielsen er fornøyd med Philips 963SA.
    Momitsu fungerer også bra http://avforum.no/forum/uhd-blu-ray-spillere/14678-momitsu-v880dx-billig-spiller-som-utklasser-htpcen.html
    Den linjedobleren fungerer vel ikke med 1080i og 720p.?
    Da trenger du en DVDO HD eller en annen linjedobler som fungerer med 1080i og 720p.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fungerer ikke med 720p eller 1080i nei, men folk her er jo så frem og tilbake om hva høy oppløsning har å si har jeg inntrykk av...

Tanken min var egentlig at kanskje dvd spiller+en linjedobler i 576p kan gi et bedre bilde enn en dvd spiller som gir ut 720p eller 1080i fordi dvd+linjedobler inneholder bedre elektronikk til sammen. Oppløsning er jo ikke alt har jeg forstått. Er jeg på jordet? :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir bra bilde med 576p.Philips 963SA og CRT!du finner info her.. http://avforum.no/forum/showthread.p...ips+963SA+576p

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, kanskje det enkleste og beste for nå er å kjøpe en 963SA da.... har en på hånden. Bra lyd har den jo også....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det tror jeg også at det er Philips 963SA er en bra dvd-spiller.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Funderer på hva jeg skal bruke som kilde jeg....

Hva gir best bilde av disse alternativene(er lov å tro litt...):

Philips 963SA / Momitsu DVD spilleren

eller

Linjedobler* + f.eks Denon DVD 1910

*http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=all&mypage=1

Kom gjerne med forslag til kombinasjon av andre dvd spillere sammen med den linjedobleren.
    Har testet både Philips DVD 963SA og Momitsu V880-DX mot BG808s som jeg benytter, og synes forøvrig Philipsen gir et bra resultat den også med 1080i RGB modifikasjonen, men det er Momitsuens fleksibilitet med Custom instilling som gjør den meget godt egnet til CRT projektor bruk, og gjør det mulig å sette opp bildeparameterne til fungere skikkelig for en billig penge.
    (er litt i tvil om hvordan de tidlige 800 seriene av Barco takler RGsB signaler).

Foretrekker Momitsues bilde og oppsetts flesibilitet, philipsens lyd egenskaper (SACD) og et litt mer forsegjort yttre. Stabilitets messig har den lett modifiserte MomitsuV880-DX (strømforsynings mod) vist seg å kommet bedre ut over tid i mitt oppsett enn den alt for varmt kjørende DVD963SA spilleren. Den Phillips spilleren jeg har er mer kresen på hvilke plater den mates med, og det er ikke alle brendte medier den liker like godt.

Det finnes sikkert andre bedre løsninger for å mate CRT projektorer med et skikkelig signal som kan utnytte oppløsning, kontrast og sortnivå bedre enn momitsu og phillips spillerene, løsninger med HDMI/DVI-D > RGBHV transkodere med HDCP støtte for bruk for kommende HD kilder senere for ikke å snakke om HTPC løsninger eller bruk av skikkelige scalere eller andre dyrere bildeprosessorer, med SDI overføring fra kilde osv, men da kommer man ikke langt med 2-3000 kr som man kan få et greit bilde på CRT projektoren med momitsu eller 963SA løsningen. For BG801s, tror jeg at momitsuen vil være en enda større fordel enn 963SA, fordi på custom instillingene kan man tilpasse polariteten på H. og V. sync, noe som vistnok kan være litt problematisk på den tidlige 80X serien for barco projektorene.

Har man en skikkelig oppegående 8" eller 9" CRT projektor og vil utnytte det bilde potensialet som ligger i den, er det vel ingen vei utenom HD hardware og kildemateriale, og skikkelig påkostede komponenter for å få overført og omsatt den digitale kilden til RGB signaler inne i projektoren.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med ask4me2, nu har jeg ikke prøvd Momitsu´en fordi jeg har analog forsterker, og bruker 963SA´ens 5.1 lyd inn i den, med sacd osv, men TomH har rett i at crt verdenen er nesten u-overskuelig innviklet for alle oss amatører ! Det er nesten umuligt å vite hvad funker og samtidig har de features man trenger.....
    TomH, ser du dig selv som crt bruker en god stund fremover, da må du enten bite i det sure eblet og kjøbe en 963SA, Momitsu eller Eltek spiller og bruke denne en stund, eller, du kan satse på fremtiden. Jeg ville nok gjøre det sidste hvis det var mig, idag.....
    Jeg ville kjøbe en MoonJong boks, jeg kan formidle kontakten til fabrikanten hvis du vil. Denne vil koste ca. 1000 US, har DVI/HDMI inn ( og SDI hvis du vil ha det), scaler er innebygget, og den sender da ut 720p, 1080I eller 1080P via Faroudja 2310 chip (samme som i 963SA). denne er hdcp konpatibel.
    Du kan da tilslutte en dvd spiller med DVI, som en billig Denon eller Philips DVP 9000, og MJ boksen vil da konvertere til RGBHV eller RGsB. Siden de bedste dvd spillerne kommer med DVI/HDMI er dette egentlig den bedste mulighet du har idag, og du får valuta og fremtidssikring for pengene. Jeg har hørt, at med MJ boksen er der heller ingen lipsync problemer, håber dette er sant....

Nuvel, en 963SA vil fungere glimrende også, men en DVP 9000 er bedre, vi mangler bare en RGsB firmware til denne, kanskje det kommer, hvem vet.....
    DVP 9000 har den store fordel fremfor 963SA at den ikke sender ut så mørkt et bilde som 963SA. Jeg vet ikke hvad dette ligger i, men 963Sa har et meget mørkt, intenst bilde. Glimrende egentlig, men man trenger litt lysstyrke fra projektoren, har hørt at med DVP 9000 må man faktisk justere lysstyrke og kontrast ned.....

Jeg ville ikke engang se på den linjedobbleren hvis det var mig, den koster jo halvparten av en MJ boks !!!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene begge to.

Akkurat nå har jeg ikke budsjett til en slik MoonJong box, men det hørtes jo spennnede ut.

Hvilken spiller kunne jeg kjøpt nå som jeg kan få brukt nå, men koble til en MoonJong box senere? Den bør vel ha DVI da ettersom jeg skjønte.

Momitsu har vel DVI ut? Antar 963 ikke har det.
    Hva med den Eltek spilleren du snakket om, har den det? Og ligger den på Eltek sidene? Fant bare en til 700,-.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Momitsu har DVI out ja.Momitsu spilleren kan du bruke med en DVI-to-VGA adapter.
    https://www2.setssl.com/~hivizone/dv...main_frame.htm
    Den Eltek spilleren har vga out.
    Philips DVD 963SA har component out.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok gå for Momitsu hvis jeg var dig, men , det er kanskje verdt det å se på Samsung sine spillere også, har de ikke VGA ut også ? Husker jeg feil nå ?
    Ellers, Momitsuen er et sikkert valg, flere har bra erfaringer med disse...

Har ikke set på de en stund, men kanskje dette også er en mulighet TomH ?

Jeg vet at Philips 963SA har en del bugs, men når de funker, da gjør de det bra. Har netop set "Swinging Bach" fra Leipzig, i kveld, og selvom lyden er helt kanon, DTS og saker, da irriterer det mig at de nesten aldrig klarer å fokusere de kameraer !!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sende inn mitt RGB-input kort til reperasjon nå, og lurte på om jeg trenger å pakke det i en antistatisk pose?(er datamann, hehe). Eller kan jeg bare legge det i en vanlig pose og pakke det godt ned i en pakkeske?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en antistatisk pose,så bruk det og så pakker du den godt ned i en pakkeske.Posten er dessverre ikke alltid så forsiktige med ting.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man har med printkort med halvledere som IC er, transistorer likeretter dioder og annen voltsensitiv elektronikk , er det vel generellt lurt å ikke bruke en vanlig plastpose eller annen statisk elektrisitets oppladbare materialer i direkte kontakt og i nærhet til elektronikken. De ser nok litt mer robuste ut, de elektroniske komponentene som sitter på printkortene i disse Barco projektorene, enn f.eks et moderne pc hovedkort eller skjermkort med fullt av "mikroskopiske" enheter, men tror det i alle tilfeller (selv om projektoren har områder den jobber med noen titalls tusen volt) er lurt å pakke selve kortet inn i en antistatisk pose for å være mer sikker på å ikke introdusere flere feilkilder og problemer enn det RGB kortet har før postforsendelsen.

Mystiske Feil som kan virke helt tilfeldig og svekking av spennings følsomme komponenter pga statiske spenningsutladninger er jo også veldig frustrerende å ha med å gjøre. Tror ikke det er få PC problemer som kunne vært ungått, hvis alle de som håndterte hardwaren mer visste hvor viktig det er å ikke "zappe" komponentene med statiske spenninger ikke høyere enn noen hundre volt , eller så lave at man selv ikke merker dem en gang.

Har man set hvordan mange i postvesenet kaster rundt på postpakkene og hvor uvørne enkelte av de er, støtter jeg fullt ut å være nøye med og gi kortet en solid innpakkning før postgangen. På jobben der jeg jobbet før, kom det en postbil å hentet pakkepost og annen post hver ettermiddag. De forskjellige som kjørte denne varebilen var ikke alltid like nøye med å lukke skyvedøra på bilen inn til all pakkeposten når han bare skulle kjøre noen hundre meter til neste posthente plass, og det hendte derfor av og til at det lå igjen pakker som hadde falt av lasset i fart, for å si det sånn.... :shock:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte det på fredag godt pakket inn, så håper han har det i morgen. Blir spennende få det tilbake å se om resten virker.... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Oj, Det går verkligen inte fort fort för dig att få det kortet lagat.
    23 dagar and counting. Var det värt att spara ett par hundralappar för det? =)

*jonglerar* med 10st RGB-input kort.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg som er treig, ikke reparatøren.

Hovedgrunnen til at jeg ikke valgte å kjøpe av deg nå var fordi jeg ville være sikker på at det var rgb-kortet som det var noe galt på.

Men uansett kjekt å vite at du har en del reserve deler mrKing!

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. Er regnbue eff. det eneste motargumentet mot å kjøpe DLP
    By Marantz in forum Digitale projektorer
    Svar: 31
    Siste melding: 06-29-2005, 08:43
  2. Kjøp av CRT
    By wotg in forum CRT projektorer
    Svar: 15
    Siste melding: 04-22-2005, 14:20
  3. Noen med erfaring vedr. kjøp av CRT PJ fra USA?
    By Alexander in forum CRT projektorer
    Svar: 12
    Siste melding: 07-08-2004, 13:38
  4. DLP vs LCD vs CRT ?
    By sjokomelk in forum Generell video
    Svar: 10
    Siste melding: 07-31-2003, 09:36
  5. Kjøp Av CRT
    By Razor in forum CRT projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-24-2003, 15:20

Stikkord for denne tråden