kjøp av crt - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 201

Tråd: kjøp av crt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Behöver du en reservdelsprojektor till den 708:an så har jag 3 st Barco Data 708s med rökta rör liggande.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Oki, da kan du regne med meg som kjøper(om jeg får lov ).

Hvor lenge har du ferie? Er digg vær å feriere i nå, om du er i norge i hvertfall! =)
    Kanskje du vet det TomH, men det er en større risiko å kjøbe en projektor til 2K enn 10K. Ikke sig det bare er for å teste om crt er noe for dig for det er det garantert ikke om du får én med stekte rør. Blir litt det samme som å kjøbe en Golf GTI der ikke har motor.....
    Beklager, jeg må sige det, kjøb en okay projektor med én gang, eller kjøb nye rør, for det første får du en projektor du nyter å se film på, samt den er lettere og selge når den dag kommer. dette MÅ du gjøre ellers blir du skuffet.
    Jeg håber virkelig du får en okay projektor, og når du har blitt litt kjendt med den tror jeg du vil blive glad du betalte litt ekstra....., et godt bilde kan , nesten ikke, måles i penger.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å kjøpe en Barco 701s el. 801s. Disse er veldig rimelig å få tak i, å gir knall gode bilder. Men husk å sjekke hvor mange timer rørene har gått, samt tilstanden på rørene. Har selv en barco graphics 800 som jeg er fornøyd med. Men hadde litt problemer i starten, fordi sim kortet ikke taklet ntsc signaler via s-videoinngangen. Kjøpte meg da en linjedobler, og kjørte signal inn via rgb-inngangen. Dette er en ting som du også kan komme bort i, hvis du kjøper en gammel crt-projektor. Derfor ville jeg ha kjøpt en litt nyere crt-projektor, som har innebygd linjedobler. Som Barco 701s og 801s. 701s burde ikke koste særlig mer enn 8-10000,- i god stand.

Lykke til!

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er helt riktig tråd å ta det i, men den omhandler jo kjøp så.

Da har jeg vært å hentet en Barco Graphics 801s, defekt sådan, antakeligvis rgb-input kortet som er gåent. Ga 1k for den, så jeg tenkte at shit au, i værste fall får jeg bruke den som deleprojektor.

Har tatt av linsene og kikket på fosforet, ser ikke galt ut i det hele tatt.

Finner ikke igjen siden med den tub ratingen, men fant en lignene side, men der manglet det en del bilder.
    Men sånn ca vil jeg si rørene er som følger(utfra at jeg ikke har noe erfaring): Rødt:8 Grønt:6/7 Blått:7/8

Har prøvd å ta noen bilder av rørene, ikke akkurat lett, dårlig lys og gjennskinn, men legger de ut alikavell.

Sånn ellers ser den veldig hel og pen ut, legger ut noen bilder av hele greia også.
    Han jeg kjøpte av hadde kjøpt av en(i stavanger) som hadde kjøpt av Per Johnny ettersom jeg skjønte. Får bare håpe det er rgb-input kortet som er problemet. I en annen tråd her så tror flere at det er det som er problemet ut fra feilsymtomet.

Her kommer noen bilder:

EDIT: Kan ta med at det er jevn slitasje på rørene.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg trenger noen tips i forhold til feilsøking.

Her er tråden til den opprinnelige eieren: http://avforum.no/forum/crt-projektorer/21375-bg-801s-kun-ett-virker-etter-flytting.html

Jeg tenkte å teste det samme for å se om jeg får samme resultat, men jeg har jo ikke mye greie på en crt projektor (lærte å reparer tv'r på skolen men...), så jeg trenger noen svar.

Først: Jeg har linsene og lokket av, er det ok?
    Har ingen kilde tilkoblet.

1. Sette i strøm, slå på powerbryteren,trykke på Standby knappen på den innebygde fjernkontrollen, og så starter den(viftene går og det kniter). Riktig så langt?

2.Skal rørene begynne å lyse? Og hvor lang tid tar det før de gjør det? (oppvarming?)

3.Tenkte å teste med intert test mønster, hvor må jeg trykke for å få frem det?

4.Om det kommer opp testmønster i alle tre rørene, så kommer jeg til å prøve å koble til forskjellige kilder, dvd med composit,s-video, har foreløpig ikke en rca til bnc kabel, så får ikke teste component foreløpig. Om jeg ikke får noe signal gjennom, evt bare på grønt rør med component kan det ettersom jeg har skjønt resoneres med at det er sannsyneligvis rgb-input kortet som har tatt kvelden.

5.Jeg ble litt usikker på hva som er rgb-input kortet. Så på Curtpalm crt siden, og der var det et bilde. Er det det han kaller Video/RGB Switch Board? Og sitter det kortet alltid på samme plass? (selv om det er 801s og ikke 801)

La ved bilde fra siden hans.

Skal sette meg ned å lese installasjons manualen nå, håper manualen til BD 801s er den samme for BG 801s , fordi det var den eneste jeg fant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Jo det låter väl rätt. Kniter?
    2. Ja om hela högspänningskedjan fungerar så ska det komma högspänning till rören efter ungefär 10-20 sekunder.

Om rören inte tänds upp så beror det oftast antingen på quaden, EHT, SMPS elelr HV-splittern.
    Det kan dock även bero på switcher board.

3. Har du bränt det kortet tror jag inte du kan få fram någon meny heller och då kan du heller inte få fram något internt testmönster.
    4. Hmm component på en Barco 801?
    5. Ja det är RGB Switcher board som åsyftas. Den kallas även RGB input controller.
    Den har då suttit på samma ställe i alla Barco 80x jag pillat med i alla fall.

Det kortet bränns väldigt lätt i Barco projektorer. Därför ska man alltid komma ihåg at stänga av projektorn innan man kopplar i eller ur något på dem.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje mrking har et RGBkort du kan kjøbe, eller ?
    Mrking mener med komponent, at Barco´en jo ikke accepterer dette. Du kan jo prøve med S-Video, eller RGsB fra en Philips 963SA, du må se litt i de andre trådene om hvilken port du skal bruke, husker ikke helt dette Barco greier....
    Ellers, nu er det vanskeligt å se på bilder av rør, men det ser ut til der er et stort areal hvor slitasjen er, derfor skulle du lett kunne plasere bildet indenfor denne slitasjen og få et okay bilde likevel.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja slitasje området er stort, så det skulle gå greit å få bildet innen for det.
    Har kontaktet mrKing, og han har et RGB kort å selge meg.

Det er en ting jeg lurer på. Hvis jeg starter projektoren og ikke har noen kilder tilkoblet, og linsene er av , hva vil jeg se på rørene da? Bare at de lyser(rødt,grønt,blått?). Lyser de uansett, eller kan det hende de ikke lyser siden rgb-input kortet ikke virker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nej de ska inte lysa om det kortet är skadat har jag för mig.
    Är det kortet trasigt så tror jag att Barco signalerar till EHT att den inte ska skicka på någon HV.

Om den inte är trasig så ska du få upp ett rutnät i varje rör om du inte har någon källa inkopplad.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått testet, og fikk igjennom signal med komponent inn på grønn, men ikke rød og blå. S-video og composit virker heller ikke.
    Når jeg skrur opp britness når jeg fikk i gjennom signal på grønt rør (så dvd filmen på grønt altså), så lyste det rødt og blått i de andre rørene også,men altså ikke noe signal gjennom, så da kan man vel si at rørene og slik er i orden.

Så da tror jeg at jeg satser på at det er rgb-input kortet som er øderlagt. Sender deg en pm mrKing med partnummer på det.

EDIT: partnummeret, er det det som står på en hvit lapp øverst på kortet?
    Se på bilde jeg la ved. Er det riktig kort jeg har ringet rundt også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nej! DEt numret är serienumret på projektorn Det är samam som alla andra komponenter i projjen om inga delar bytts ut.

Part number är numret som sitter längst ner på kortet oftast på en gul lapp och börjar på R76.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet det. Sender deg en pm mrKing

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt deg en pm mrking.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektrohome

Heisan. Tenkte her mått være rette stedet å spørre.
    Jeg har tilgang til en elektrohome crt projektor. Bildet er veldig bra, veldig lys-sterk, Tror rørene vare nesten nye før den ble parkert. Bor i en leilighet no, så det er en del ting jeg lurte på før jeg tar avgjørelsen på om jeg skal gidde å drasse den opp. Er det så å forstå at det i ikke er noe native oppløsning på en crt? kan jeg kjøre den oppløsningen jeg vil på den? Noen som kjenner til merket som vet noe om det?
    Finner veldig lite om den på nett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKO
    Jeg har tilgang til en elektrohome crt projektor. Bildet er veldig bra, veldig lys-sterk, Tror rørene vare nesten nye før den ble parkert. Bor i en leilighet no, så det er en del ting jeg lurte på før jeg tar avgjørelsen på om jeg skal gidde å drasse den opp. Er det så å forstå at det i ikke er noe native oppløsning på en crt? kan jeg kjøre den oppløsningen jeg vil på den? Noen som kjenner til merket som vet noe om det?
    Hvilke modell?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å snekrer veranda hos mine foreldre på lillehammer jeg nå,men det klør litt i fingrene etter å komme hjem og få ordnet 801s´n jeg har kjøpt.

Fant du rgb-input kort mrKing? *mase på deg*

Om det er noen andre som har et rgb-input kort til en BG 801s som de vil selge til meg, så send meg en pm. ( i tilfelle mrking ikke har).
    Kanskje du har Per Johnny?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKO
    Du finder masse linker i denne tråden bl.a. : http://avforum.no/forum/crt-projektorer/21624-808-cine8-trenger-info.html
    Her finder du Electrohome specs hvor du kan se hvilken oppløsning de klarer :
    http://www.nine3media.com/projectorspecs.htm
    Rart du ikke finder noe på nettet.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Driver å snekrer veranda hos mine foreldre på lillehammer jeg nå,men det klør litt i fingrene etter å komme hjem og få ordnet 801s´n jeg har kjøpt.

Fant du rgb-input kort mrKing? *mase på deg*

Om det er noen andre som har et rgb-input kort til en BG 801s som de vil selge til meg, så send meg en pm. ( i tilfelle mrking ikke har).
    Kanskje du har Per Johnny?
    Rimligste løsning er å kontakte Hallvard Saus Elektronikk på Ås. Han har hatt service på rgb-input-kort for meg, og det har kostet omkring 500kr.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Per Johnny,kontaktet han i dag, og han kunne se på det. Tar bare å sender det til han. Meget hygglig fyr forresten.

Må vente helt til 22august før jeg får testa noe særlig mere på barcoen, får sendt rgb kortet på fredag da. Skal selge og flytte, så rekker ikke å prøve noe mere på den siden jeg må pakke den bort til visning.
    Har noe å glede meg til ihvertfall...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eleektrohome

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du finder masse linker i denne tråden bl.a. : http://avforum.no/forum/crt-projektorer/21624-808-cine8-trenger-info.html
    Her finder du Electrohome specs hvor du kan se hvilken oppløsning de klarer :
    http://www.nine3media.com/projectorspecs.htm
    Rart du ikke finder noe på nettet.....

Takk takk. Til Per Johnny som svarte og.
    Tok litt tid før jeg fikk sjekket vilken modell det var.
    Er en ecp 3000.
    Viste egentlig ikke hvilke sinnsyke spesifikasjoner det var før jeg så det no.
    Får jo dlp projektoren min til å virke som rene bleiungen.
    Fikk utrolig lyst å sette den i drift. Men tror jeg kommer til å slite litt med plaseringen.
    Hvor lang levetid kan jeg forvente på noe slikt da?
    Som sagt så er det veldig bra lys i den. Kan ikke huske at jeg har lagt merke til noe forskjell på de forskjellige fargene. Har en mistanke om at rørene er skiftet ikke altfor lenge før den skiftet eier sist. Men har i grunnen lite info om den da det sikkert er 10-12 år siden den har vært i bruk.
    Noen som vet om noen i bergens området som kan se over den før jeg enentuelt tar den i bruk? Skulle sikkert hvertfall hatt seg en rens.

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. Er regnbue eff. det eneste motargumentet mot å kjøpe DLP
    By Marantz in forum Digitale projektorer
    Svar: 31
    Siste melding: 06-29-2005, 08:43
  2. Kjøp av CRT
    By wotg in forum CRT projektorer
    Svar: 15
    Siste melding: 04-22-2005, 14:20
  3. Noen med erfaring vedr. kjøp av CRT PJ fra USA?
    By Alexander in forum CRT projektorer
    Svar: 12
    Siste melding: 07-08-2004, 13:38
  4. DLP vs LCD vs CRT ?
    By sjokomelk in forum Generell video
    Svar: 10
    Siste melding: 07-31-2003, 09:36
  5. Kjøp Av CRT
    By Razor in forum CRT projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-24-2003, 15:20

Stikkord for denne tråden