Justere G2 Volten.. Med hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Justere G2 Volten.. Med hva?

Må justere G2 på min sony 1252 har funnet fram CFB kortet der man måler volten. Som skal være 4.0. Men hvordan justerer man det.(Adjust G2 VR) Lurer på om det er Screen Volumes. Der det er en "do not touch" klistremerke over. Vil bare forsikre meg før jeg driter på draget :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for å skru på de da til slutt.. Bad ingen gadd å svare. Men før jeg kunne justere måtte jeg koble ut CFB kortet(automatisk lysjustering) med en jumper. Og da ble alt bedre med en gang. Trengte ikke måle noen ting. Var faktisk helt sort uten kilde og detaljer i mørke partier. Litt småjusteringer i bias så har jeg den

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FAnt ut i dag når jeg skrudde av "status on" knappen som viste status, forstyrret pludge svartnivåtesten. Når jeg skrudde det av så jeg at ikke bildet var "helt" sort, men sort nok at jeg ikke ser hånda på 5 sek med sort bilde. Men lurer på og justere g2 slik at det blir 100%. Ikke at 99% sort plager meg, men at jeg kan lurer på om jeg kan få frem flere detaljer i mørke partier som jeg kan savne til tider. Har noen noe å tilføye eller? erfaringer?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En må alltid ta av "status" når en justerer på disse.
    En kalrer å stille det helt sort, men du må passe på så du ikke mister alle detaljer i de mørke partiene.

Å stille farver ol. krever måleutstyr. Så her må du bestille en som kjenner til disse og har utstyr til å måle.

K

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men trur du detaljene vil bli bedre eller dårligere hvis jeg setter ned g2 yttligere. 4.0v. Er egentlig fornøyd med sortnivået, det er bare detaljene i mørke partier jeg vil ha bedre. Fargejustering klarer jeg meg uten. Hadde jo blitt litt bedre men det blir for dyrt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •