Bytte Lens Spacers/CRT Spacers.. Forbedringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte Lens Spacers/CRT Spacers.. Forbedringer?

Min Sony 1252 står på standerd mediam lens spacers/CRT Spacers 86"-189". mens lerretet mit er 77". Det blir en del job og bytte dem. Er det noe vits? Noen som har erfaring her?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    86"-189" er vel egentlig et ganske stort området hvor de verdiene man har opgitt er utterkantene for hva som er mulig å justere, og de beste resultatene befinner seg i området i mellom. Kjenner ikke Sony 1252 direkte fra egene erfaringer, men utifra litt generell CRT projektor erfaring jeg ville ikke gått ut i fra at man kan bruke feil type spacere uten at det får neggative konsekvenser på resten av oppsettet.

Disse spacerene påvirker vel både hvordan man treffer med bildet på lerretet i forhold til plasseringen av bildet på fosfor flatene i projektoren, samt om man får stillt skarpt i hjørnene på bildet fra alle tre rørene. Mulig at fokuserings problemet ville vært større hvis man hadde brukt spacerene for et kortere kastelengde og lerret bredde område på en lenger avstand, men jeg tror man lett lurer seg selv med å ikke ta jobben med å bruke de riktige spacer instillingene med en gang, og det blir fort til at man må foreta justeringene en gang uten å bli fornøyd, for så å velge riktige spacere og så begynne på nytt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •