Astgmatisme påBG808s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Astgmatisme påBG808s

Hei.
    skulle finstille Astigmatismen på min 808s i går, men "støtte" på et lite problem.
    Får ikke finstilt grønn grunnet at RBG forsterkeren står i veien for spakene (2/4)...skulle bare hatt flyttet spaken (4) 2-4 mm lenger for å få det perfekt, men der støter den borti RGB forsterkeren.

Finnes det noen gode løsninger på dette ?

Tenkte på å flytte polmagnetene nærmere fosforet ( noen mm ) , men er ikke sikker på hva dette har å si på fokus, etz.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hele tiden en sammenheng mellom focus justering og Astigmatisme justeringen på magnetringene, så når man foretar en justering, må man sjekke påvirkningen dette kan ha på andre justeringer. Det er heller ingen fast plass for hvor langt magnetringene er skyvd fremover mot fosfor enden av røret, bare at man har fysiske begrensinger fra komponentene som monteres i nærheten på røret. De angir i rør utskiftings beskrivelsen for BG808s http://www.curtpalme.com/docs/BarcoG...tProcedure.pdf
    en minimums avstand på 2cm fra enden av røret
    "Slide the Magnetic unit on
    the end of the CRT (min 2 cm from the end of the CRT neck)." og "Tighten not too fast the gear clamp of theMagnetic unit (position can change when adjusting the Magnetic unit)."

Videre ned i denne beskrivelsen angir de rekefølgen og hvilke instillinger man må foreta etter hverandre osv, så når man først begynner å fin instille, må man gjerne kompensere litt på andre justeringer osv til man er fornøyd med resultatet. Er RGB forsterkeren i veien for den "ultimate" plasseringen av magnetringene, må man nesten flytte disse fremover på røret, men da må man nok som du sier ta en sjekk av om fokus spolene sitter riktig etter fremgangsmåten som barco har angitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Justerte og flyttet litt på spolene, og vips så vare resultatet meget bra
    Meget fornøyd med fokuus på grønn og blå (blå ble så bra at det var "trist" å måtte "uskarpe" det igjenn
    Sliter med Rødt mekanisk fokus,,,,, tror jeg har prøvd alle triksene i "boka" men klarer ikke å få det 100%...grrr
    Det beste resultatet får jeg ved å bruke det beste/skarpeste nærbilde av et ansikt (ringenes herre ..etz) å fukusere mekanisk på det (senter)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •