7 små spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Diabloto sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

7 små spørsmål

Hei
    Beklager siden dette er et uendelig problem for besøkere på dette forumet, men.

Jeg har en htpc med et Nvidia Geforce 7800gtx kort med 2 x DVi utganger. Jeg har en Barco Data 708(kjøpt av Bullfire).

1:-Hva jeg trenger for å få bilde er som jeg har forstått D-sub 15 - 5xBNC?
    2:-Får jeg både H,V-SYnc fra skjermkortet?
    3:-Kan jeg få kabel med DVI - 5xbnc så slipper jeg dvi -d-sub kontakten.?
    4:- Hva er den beste oppløsningen/refresh rate å kjøre film på fra htpc på barco 708?
    5:I tilegg så står det vel et sted at inngang 3 på barcoen min er den best egnede til film?(noen som har hørt om osv)
    6:- Har notert at Barco Data 708 står i Logitech Harmony 885 sin ir nedlastings liste, dette fungerer også på 895? Trodde Barco fjernkontrollene var umulig å kopiere?
    7:-Har med Lcd tv skjerm(DVI 1366-768), Lcd data skjerm(DVI 1680-1050), lcd touch skjerm(htpc kabinett, D-Sub 15 1024-768?OrigenAe x15(husker ikke helt)) og Barco Data 708 4 skjermer jeg skal ha signal til, Noen løsninger?
    8:- Har nå endt opp med Supra Av6 vga - 5bnc 15m kabel. Er denne noe tess?(vil vel egentlig bare ha en bekreftelse på kvaliteten)

Mvh.
    Hans Christian Gulsvik
    NB: hjemmekino presentasjon kommer snart!

Tusen takk for hjelp anyone.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan i allefall få kjøpt DVI plugg og så koble selv.

pinout analog del av DVI:
    8 Analog vertical sync
    C1 Analog Red
    C2 Analog Green
    C3 Analog Blue
    C4 Analog Horizontal Sync
    C5 Analog GND Return: (analog R, G, B)

pinout på VGA utgangen:
    1 Red out *
    2 Green out *
    3 Blue out *
    4 Monitor ID 2 in
    5 Ground
    6 Red return
    7 Green return
    8 Blue return
    9 no pin
    10 Sync return
    11 Monitor ID 0 in
    12 Monitor ID 1 in
    13 Horizonal Sync out
    14 Vertical Sync out
    15 reserved (monitor ID 3)

bilde Pinout på port3 og DVI kontakt:

Newcomer Diabloto sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp, snille snille mennesker?

(forresten, tror jeg tar med meg en 15m supra vga - 5bnc hjem fra sverige. Håper den fungerer?)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Diabloto
    Hei
    Beklager siden dette er et uendelig problem for besøkere på dette forumet, men.

Jeg har en htpc med et Nvidia Geforce 7800gtx kort med 2 x DVi utganger. Jeg har en Barco Data 708(kjøpt av Bullfire).

1:-Hva jeg trenger for å få bilde er som jeg har forstått D-sub 15 - 5xBNC?
    2:-Får jeg både H,V-SYnc fra skjermkortet?
    3:-Kan jeg få kabel med DVI - 5xbnc så slipper jeg dvi -d-sub kontakten.?
    4:-Hva er billig og bra? Må vel ha opp imot 10m, og helst under 1000. Supra eller noe slikt?
    5:I tilegg så står det vel et sted at inngang 3 på barcoen min er den best egnede til film?(noen som har hørt om osv)
    6:- Har notert at Barco Data 708 står i Logitech Harmony 885 sin ir nedlastings liste, dette fungerer også på 895? Trodde Barco fjernkontrollene var umulig å kopiere?
    7:-Har med Lcd tv skjerm(DVI 1366-768), Lcd data skjerm(DVI 1680-1050), lcd touch skjerm(htpc kabinett, D-Sub 15 1024-768?OrigenAe x15(husker ikke helt)) og Barco Data 708 4 skjermer jeg skal ha signal til, Noen løsninger?

Mvh.
    Hans Christian Gulsvik
    NB: hjemmekino presentasjon kommer snart!

Tusen takk for hjelp anyone.
    Dersom du har DVI mulighet på alle 4 skjermene dine så finns det løsninger hos www.gefen.com. Der vil du finne 4x inn og 4x ut.Det er mulig at du må gå for HDMI, men det får du overgangs kabler til. Ett stort "men", er at dette koster endel penger.Til Barco 708 får du et annet problem nemlig omgjøring av signalet fra digital og til RGB(analogt) pluss en løsning som gjør det mulig å komme rundt HDCP.Det finnes boxer som fixer dette.Det finner du løsning på, ved å lese på dette forumet. Til slutt så kan jeg si at jeg ga opp å få noe annet enn den org.Barco fjernkontrollen til å fungere på min 808s.
    Håper at du er blitt litt klokere og at jeg ønsker deg alt hell på veien til løsning.Du vil finne mye av det jeg her nevner på www.digitalconnection.com
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

skal du ha best mulig kvalitet så bør du kjøpe en 75ohms kabel fra bjørn hegelstad. han har laget kabler til meg.

www.httech.no

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Diabloto, takk for sist

Her var det mange spørsmål...
    Skal prøve å svare på dem og så får du si fra vis det ikke dekker det du lurer på.

Når det gjelder 708 har den RGB med composite sync dvs i din situsjon fra VGA til 4xbnc. Har du en 5bnc går det helt greit man bruker da kun horisontal sync lederen. For at du skal kunne koble projektoren til en pc, må skjermkortet ha mulighet for å sette composite sync. Jeg har også et 7800 kort (GS), ser desverre ut til at nvidia kortene ikke støtter composite sync. Hadde ATI kort før og da kunne man sette opp dette enten under avanserte skjerminstillinger eller i powerstrip.
    En annen mulighet er å benytte et interface i mellom pc og projector som gjør om h og v sync til composite sync.

Når det gjelder oppløsning, ville jeg kjørt 1024x576 på dvd materiale og vis du har lyst å leke deg med HD 1280x720 men den oppløsningen klarer ikke projektoren å gjengi 100% men det vil se veldig bra ut:wink:

Supra kablene har jeg ikke prøvd selv, men de har godt ry og jeg tror de vil gjøre en god jobb.

Det er ikke umulig å programere barco fjernkontrollen, crtprojectors.co.uk solgte ihvertfall programmerbare fjernkontroller til barco som de hadde ferdig programmert. Står den i logitech sine datablader ville jeg ha stolt på det.

En løsning på 4 skjerm problemet ditt er å benytte en Barco quadsplitter 350, har en slik selv og den funker veldig bra. Har sett disse fra tid til annen på ebay. Denne boksen har en input og fire output.

Håper dette hjalp litt, ellers er det bare å ringe vis du fortsatt har telefonnummeret mitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •