Diverse spørsmål om Barcodata 708

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diverse spørsmål om Barcodata 708

Hei!

Kjøpte en Barcodata 708 med hd 144 linser av Per-Johnny rett før jul, er nå ferdig med å pusse opp leiligheten så nå skal den opp i taket. Har noen spm som burde vært avklart først.

1. Vet noen om en universalfjernkontroll som har barcokodene inne? Har ikke fjernkontroll på min og det gjør ting noe mer komplisert.

2. Den støyer litt mer enn det jeg er komfortabel med, vet noen hvor mye f.eks Halvar Saus tar for å skifte vifter i den? Eller om det det ligger en guide ute på nettet?

3. Hvor konkret kjøper jeg ujern og bolter i Oslo for å få den i taket, tenkte å bruke ekspansjonsbolter i betongtaket, og bolter i projektoren.

4. Har grov satt den opp men sliter litt med å sette opp rasteret, det er større enn fosforet uansett hvordan jeg plasserer det så ligger en del utenfor, er usikker på om jeg gjør ting rett men skal prøve en gang til idag med interne rutemønsteret.

Er takknemlig for alle svar.

Får jeg ikke til dette uten alt for mye pes så blir det nok en 708 til salgs og en liten dlp sak på meg og det ville vært for ille =)

MVH

Erik

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ujern får du på mekaniske verksteder ihvertfall.

Ikke tenk så mye på rasteret til å begynne med, det er ganske bra som det er på disse. Sentrer bildet i det grønne, se så på rødt og blått med bilde(ikke rutemønster), hvis de ligger ikke sentrert så kan du stille raster på de (m/bilde ikke rutemønster).

Viftene er enkle å skifte, og det ligger en del råd om hvilke du skal kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Åpnet 708'en nå, så viftene baki og fikk fjernet de fire skruene som holdt metallholderen de sitter fast i oppe, men ikke nede, må jeg ta ut hele metalldingsen for å ta de ut eller kan jeg bende den så jeg får de ut for så å bende det sammen igjen? Er det også en vifte fremme synes å huske ett eller annet om det. Har vel sikkert 8 1/2 tommeltotter men har da kiftet en og annen vifte på PC før.

MVH

Erik

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på den tråden og så jo grei ut den, men fikk ikke den spesifikke infoen jeg egentlig trengte.

MVH

Erik

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse viftene du tenker på? http://www.curtpalme.com/Barco701.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm ser ut som det er litt annen vifteinnfesting paa 708s som det staar at jeg har, viftene bak sitter i en metallkasett som er festet med to skruer paa hver side og to som er helt umulig aa komme til i underkant, lurer paa om jeg faar ut de viftene uten aa ta ut kassetten, eller om man maa demontere hele greia.

Har derimot et mer preserende spm, driver og justerer inn naa men naar jeg har justert rasterene slik de skal vaere sa er roed paa gronn perfekt (firkanten med kryss i er helt gul) men den blaa firkanten er cirka 5 cm for lavt paa lerretet, fatter ikke hvordan jeg skal faa de til aa overlappe, tror ikke det er noe fysisk, men kom gjerne med tips

MVH

Erik

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikm
    hmm ser ut som det er litt annen vifteinnfesting paa 708s som det staar at jeg har, viftene bak sitter i en metallkasett som er festet med to skruer paa hver side og to som er helt umulig aa komme til i underkant, lurer paa om jeg faar ut de viftene uten aa ta ut kassetten, eller om man maa demontere hele greia.

Har derimot et mer preserende spm, driver og justerer inn naa men naar jeg har justert rasterene slik de skal vaere sa er roed paa gronn perfekt (firkanten med kryss i er helt gul) men den blaa firkanten er cirka 5 cm for lavt paa lerretet, fatter ikke hvordan jeg skal faa de til aa overlappe, tror ikke det er noe fysisk, men kom gjerne med tips

MVH

Erik
    Glem guided-setup. Helt nybegynnere snubler og låser seg helt fast i snuble-tråder som ikke er der.

Gjør alt oppsettet med 'Random Access', og pass på at bildet er sentrert i alle billedrør, og gjør vinkling med rutemønster etter at det er gjort. Har du bildet sentrert og ikke utover kanten, så er alt bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for hjelpen, skal ta vinklingen med rutemoenster etter at bildet er sentrert i roeret.

Er jaggu ikke saa lett detta =)

Men haaper vel at jeg faar det plass.

MVH

Erik

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm nå har jeg et brukbart bilde, føler vel at jeg måtte ta rimelig mye i med konvergens for få det brukbart, noe som tyder på at det er noe pussig med oppsettet mitt. Skal prøve å få sendt et RGB signal imorgen fra eltek sin dynabel spiller med vga-5bnc. Skal vel være enda mer å hente der.

MVH

Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takker for alle svar tidligere i tråden.

Har noen spørsmål til etterhvert, så Izzat idag, synes at bildet var noe lyst og dårlig svartnivå, har 45 på brigthness og 55 contrast. Begynte å se denne etter at 708en hadde stått på ca 15 min. Synes bildet ble bedre i fokus etter som filmen gikk, så spørsmålet er hvor lenge den bør stå på før den er klar til film.

Synes også bildet flimrer litt, kjører progressiv rgb ut fra dynabel sin billige dvd (700 spenn eller rundt der). Vil det bli mye bedre med en htpc løsning og feks kjøre 72 eller 75 hz? PCen står bare 2 meter unna så er ikke mye jobb å koble den opp, er en amd 3200+ med ati radeon 7500.

Tar nok kontakt med herr Saus for å få skiftet vifter og stilt inn det grøvste, må bare få hengt den opp i taket først.

MVH

Erik

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert den billige spilleren sin skyld.
    min 808s flimrer ikke med progresivt signal fra Denon 1920.
    kommer garantert til å bli bedre om du kjører via pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, prøver å koble opp pc'en etterpå, men lurer da på om jeg skal kjøre 1280x720 eller 1280x768? HAr powerstrip men hvor setter jeg opp custom oppløsninger?

MVH

Erik

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei her finner du mye powerstrip info: http://www.ramelectronics.net/html/powerstrip.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •