Timer på Marquee maskiner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Timer på Marquee maskiner

Noen som vet hvordan jeg finner timeantall på en Marquee maskin? Har leitet opp og ned i menyer men kan ikke finne hvor timetelleren er.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Noen som vet hvordan jeg finner timeantall på en Marquee maskin? Har leitet opp og ned i menyer men kan ikke finne hvor timetelleren er.
    Har det dukket opp noe mer 'godis' hos deg.

Kanskje en 9500LC :-P

Menyene i Electrohomene er ganske uoversiktelige og mange. Tror du må trykke 9 og 1. Service-koden er 9521 - tror jeg. Har manualen hjemme hvis du ikke finner fram. Rolf Hult kan sikkert steppe inn her, det er en god tid siden jeg har hatt en Ehome.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp har fylt opp kåken igjen gitt desverre ingen 9500LC.....
    8500Ultra-TAN
    Likte egentlig oppsettet til Marquee ganske greit, hadde ikke rørt en slik maskin før i går og satt den greit opp på et par timer uten manual. Har fått testet litt i dag og den virker stabil og fin. Så jeg tror ikke en 9500ultra av nyere dato er så verst. Syntes det var lettere å få den skarp enn barcoen. Kan ha noe med 6pol magnetene å gjøre.
    Funka ikke med fremgangsmåten din Per Johnny. Service koden er 0901 men kan ikke finne noen timeteller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Jepp har fylt opp kåken igjen gitt desverre ingen 9500LC.....
    8500Ultra-TAN
    Likte egentlig oppsettet til Marquee ganske greit, hadde ikke rørt en slik maskin før i går og satt den greit opp på et par timer uten manual. Har fått testet litt i dag og den virker stabil og fin. Så jeg tror ikke en 9500ultra av nyere dato er så verst. Syntes det var lettere å få den skarp enn barcoen. Kan ha noe med 6pol magnetene å gjøre.
    Funka ikke med fremgangsmåten din Per Johnny. Service koden er 0901 men kan ikke finne noen timeteller.
    Jeg husker at jeg må leite hvergang jeg har hatt en slik jeg og, den er der. Kommer ikke hjem før sent idag, har du ikke funnet det før da, så skal jeg se om jeg finner manualen.

Er billedrørene fine? Hvilke årgang er det? Hva slags billedrør sitter i den? Alltid artig med nye leketøy. Veldig bra maskin. :razz: Men, pene er ikke Ehomene! :-? Unnskyld, Bullfire! :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir litt leiting gitt, er ikke så viktig for meg å se hvor mange timer den har gått, men det er artig å vite i forhold til hvordan rørene er. Og ved eventuelt salg.

Har kun fått testet en maskin ennå, men den virker grei. Ikke nye rør, men de har ingen innbrenninger og kun litt slitasje på det grønne røret(langt under et 16/9 raster). Men forsforet er ikke helt glatt på rørene. Hva slags type bilderør det er i den har jeg ikke hatt ork til å skjekke ennå, det er vel panasonic som sitter i dem, men hvilken type aner jeg ikke. Har aldri vært borti så tettpakka maskin før heller Nei de er ikke mye pene, så du trenger ikke unskylde deg oven for meg. Men det spørs om Rolf Hult mener det samme;-)
    Fikk med en soft edge blendingsboks også, så jeg tenkte jeg skulle prøve å sette opp et oppsett. Da vil jeg vel klare å kjøre 1080p med litt nøye fokus arbeid håper jeg. Trenger en manual der først, før det blir en realitet.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært innom de sidene men kunne ikke finne noe.. men det første man blir blind på er øynene vettø;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny konge projektor! Har selv en 8500TAN modell, og har oppgradert kontinuerlig (siste var nye HD-144 linser og DVI add-on adapter).

Disse er noen slitere, og bare går og går i 100k timer (er også bygget for å klare dette)

Har samlet meg mengder av info opp gjennom årene nå, og du må bare forsyne deg her:
    http://rennfast.dns2go.com/Public/CRT-Projectors/

Gudd løkk!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fin info der Rolf, har vært der et par ganger før. Finner forsatt ikke info om timetelleren. Merkelig at det ikke sto i meny-kartet i manualen.

Rolf har du gjordt noen elektroniske modifikasjoner utenom anamorphic moden?
    Vet du hva TAN har gjordt med maskinene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du finner timetelleren under servicemenyen, og valg 5 status page...(eller var det kanskje under valg 6 der...)

TAN har modifisert noe på videodelen tror jeg, bl.a er FCM kortet (det som står mellom blått-grønt rør) modifisert.
    Hva mer dem gjør er jeg ikke sikker på...

Det som er viktig er å sjekke P14. Meget viktig for levetiden på rørene dine!Denne må ligge mellom 6,2-6,5v (Du er antatt 99,99% ok her på din TAN modell)

Ellers anbefaler jeg bytte av de 2 viftene i LVPS (Low Voltage Power supply).
    Byttet selv disse i 2stk Papst 3414NGL, med gummioppheng istedet for direkte skruer i chassis.

Fargefiltrering er et must for skikkelig farger. Fikk bra resultet med Rosco filtre, men PJ sang og kvitret som juling med HD-144 linser!

En fornærmelse å kalle Marquee'ene "mindre" pene, fy skam! de er NYDELIGE!
    Det finnes ikke grenser for hva man kan utføre av modifiseringer på disse kjæledeggene, både masser av greier på elektronikken+lekre chassis:

Edit:
    En grei site dersom du vil ha den konvertert til 9500LC +"Ferrari Chassis":
    http://www.hometheater1.com/

Sinnsyk lang tråd som omhandler modding av Marquee, her er ALLE store gutter med!:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=209943

Ellers er det nå flere add-on adaptere som kan settes rett inn i slot#2 på projektoren
    Dette har innebygd Faroudja scaler, og også SDI inngang samt HDCP støtte på DVI:

Benytter selv en DVDO iScanHD ekstern scaler, og gikk for "Moome" adapteret istedet (koster kun ca 200US, støtter HDCP og er meget bra!):

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig at jeg overså det, fant antall timer....ops: Hadde gått en del mer enn jeg regnet med. I overkant av 6000 timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    6000 timer er ikke mye, selve elektronikken skal gå 150000 timer (flere på AVS har Marquee's som er gått nærmere 100k.

Det som er viktig, er jo egentlig kun tilstanden på rørene, og passe på vedlikeholdet (rensing, støvfjerning...spesielt vifter og i LVPS)

Edit: Min egen er nå gått ca 8000 med CRT on, og ca 1800 i standby. Totalt nærmere 10000 timer.
    Status på rør er MINT (null wear!), og elektronikk er gullendes reint
    (Mulig rørene ble byttet før jeg kjøpte den (var gått ca 4500timer da), men tror ikke det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •