3 Rca (prog. komp) til BNC , VGA til BNC og BNC til BNC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3 Rca (prog. komp) til BNC , VGA til BNC og BNC til BNC?

Hva er poenget med 5 BNC i BARCO da signal kommer fra Progresive komponent (3 RCA)?.
    Den samme spørsmål fra VGA til 5 BNC, er den nedvendig med 5 BNC kontakter på den andre siden av kabel ? eller holder med 3 BNC, rød , blå og grøn på en siden og VGA på de andre?
    Dette er vigtig da kabel med 5 BNC koster dobel så mye som kabel med 3BNC.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA også kalt RGBHV krever 5 signaler.
    Rød, grønn, blå, horisontal synk og vertikal synk.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du kjøpe et HDTV-kort eller en transcoder eller en scaler til din BG808s!da kan du bruke en 3RCA-3BNC kabel.
    http://avforum.no/forum/showthread.p...component+kort

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tejera
    Hva er poenget med 5 BNC i BARCO da signal kommer fra Progresive komponent (3 RCA)?.
    Den samme spørsmål fra VGA til 5 BNC, er den nedvendig med 5 BNC kontakter på den andre siden av kabel ? eller holder med 3 BNC, rød , blå og grøn på en siden og VGA på de andre?
    Dette er vigtig da kabel med 5 BNC koster dobel så mye som kabel med 3BNC.
    Flere barco modeller støtter forsåvidt RGsB med sync sammen med det grønne signalet eller RGB med en egen compositt sync på en fjerde BNC kontakt, men nå er det vel litt sånn at man lettere får et godt resultat med å bruke de to horisontal og vertikal sync kablene i tillegg til selve farge informasjonen så hvorfor ikke bruke det prinsippet som fingerer best. Prisen på kabler varierer mye utifra kvaliteten, men synes ikke det er så vanskelig å få tak meget gode 5 BNC kabler til under tusenlappen, så da er vel spørsmålet om man ikke skal ta seg råd til noe som gir et godt resultat med en gang , enn å begynne å snu på krona og få problemer som muligens må løses på andre kostbare løsninger.

Ellers så trodde jeg det HD kortet du snakket om Rusty gjalt for Y Pb Pr eller component video i HD formater og ikke like mye for RGsB løsninger som vel ikke har denne begrensingen på projektorer som BG808s.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han skal bruke component?så må han vel uansett bruke en transcoder og en VGA-5 BNC kabel eller en port3 kabel?
    Tror han har en Faroudja DV 1000 dvd-spiller?
    Video Output Composite, Y/C, RGBS, RGsB, YUV .
    Da må han vel bruke en 4BNC kabel?
    Litt usikker jeg.
    Men enig med deg,kjøp en god kabel å bli ferdig med det

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Du kan bruke component progressive scan direkte fra dvd spilleren rett inn i BG808s. Det gjorde jeg en stund før jeg kjøpte scaler og var ganske så godt fornøyd med resultatet. Bakdelen er jo at du ser litt linjer hvis du sitter for nærme lerret da man bare får 576P. Om fargene blir så veldig gode akkurat kan vel diskuteres.

har du yuv ut fra faroudja dvd spilleren går dette bra. husk bare å kjøpe overganger ifra rca til bnc hvis du kjøper en component kabel.

husker ikke helt hvilken port det er, men tror det er 4 eller 6?

Det beste er å kjøpe deg en scaler(lumagen, dvdo, crystalio....) og la den gjøre jobben for deg med å deinterlace og skalere til den oppløsningen du måtte ønske og bruke rgbhv(port 5), da får du det beste resultatet.

et annet alternativ er jo å gå for en HTPC, men det er et annet kapittel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for info så lang

Hei!
    Takk for svarene så lang, men jeg innrømme nå at dette har så mange muligheter at det er lett å miste tråden :-).
    Jeg kjønte med en gang at å kjøpe en skaler (cristalio eller DVDO) fikse alt (skalering , konvertering mellom forskjellige type ut/innganger og alle kilder sende signal til BARCO) men dette koster 20000 kr. Jeg vil gjerne sende signaler direkte fra kildene til BARCO , og bruke de forskjellige innganger, og bruke penger for å kjøpe bedre DVD spiller eller film.
    Da jeg kjøpte brukt Faroudja DV1000 etter kjøpt av Barco G 808s var fordi jeg så at begge hadde 5 BNC kontakter, og trode at dette var den best løsning for å sende signal bare 5BNC mot 5BNC. Men problemer begynte da jeg fikk feil kabel i Eltek og da begynte jeg med eksperimenter og kombinasjoner.
    Eksempel: nå har jeg tre DVDr, den nevne Faroudja (top kvalitet), en Pioneer med progresiv komponent (midel kvalitet) og en ny DVD fra Eltek med VGA utgang (pris 698 kr!!!, så en demo med imponerende resultat).
    Og hva skal jeg finne?
    1) Hva er bedre møtte å sende signal til BARCO?: 5BNC, progesiv komponet eller VGA.
    2) Er kvalitet fra utstyr som leser kilde så viktig? (i min stereo med krell foster. og Martin Logan høy. er veldig viktig) , men je har mistanker at i bilder/film verden er viktigere en kilder som leser , hvordan du sender/konvereterer signal.
    Og nå holder jeg kjeft, jeg er begynner :-) takk for alle kommentarer en gang til , dette er moro.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek spilleren vil sikkert give ganske bra resultater alene, og er en lett løsning.
    Ellers se tråden om "kjøbt mig 808s", der er mange gode hints.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •