Kjøpt meg 808s, forbedringer? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 204
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    720p räcker gott till DVD i mitt tycke.
    Fast 1080p kan se ruskigt trevligt ut på DVD också om man gjort ett ruskigt bra jobb med att ställa in projektorn.
    Fast så länge HD är såpass ovanligt som det är ännu så skulle jag nog nöjt mig med 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med optimal oppløsning og terminering dvs port 3 vs. port 4/5 er tidkrevende å finne ut av mht oppløsning ulike båndbredde begrensinger osv. Men her om dagen fikk jeg et betydelig løft for DVD. Gikk fra 1280:720p@72Hz til 1920:1080i@50Hz. Med det oppsettet jeg har nå PJ og PC – kommer jeg aldri å gå tilbake til 720p. Fikk en markant forbedring – dog med litt 50Hz flimmer nå og da men er ikke forstyrrende og tar ikke fokus fra gleden av og fått et betydelig skarpere bilde. Skal prøve andre frekvenser etter hvert – for det er ikke til å komme fra at det er styr hver gang man skal justere disse gamle dinosaurusene. Men du verden for en billedkvalitet.

Hele denne RGB signalbehandlingen er komplisert mht matching mellom PC og PJ. Hadde først et AGP kort – Ge 6600GT. Gikk over til ny PC plattform med bl.a. E6400 og et Ge 7600GT med dual DVI utgang med VGA adapter. Fikk gleden av å rezize i ffdshow til herlige 2400:2400 uten haking ved panorering - men PCI-e kortet med dual DVI utgang var bare sorgen. Fikk låne et PCI-e Ge 6800 med VGA og fikk tilbake skarpheten fra tidligere AGP kort

Videre forbedringer – har bestilt nye RGB utgangsforsterkere fra Curt. De gamle er ikke optimale. Skal prøve meg på 1080p ved andre frekvenser, samt teste litt mer mellom port 3 vs. port 4/5

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul, testa även 1080p@72 Hz och 75Hz även om det sägs vara lite högt för din PJ.
    Så projektorn funkar fint nu alltså?

Kul att höra.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott!

Jeg venter spent på oppgraderingene på Input/switching og RGB amp kortene fra Mike Parker.
    Det ser så absolutt ut til at 1080p er innen rekkevidde med oppgraderingene hans.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei mrking
    Jepp - fikk et herlig løft i bildekvalitet. Dog noen små ting som jeg skal få hjelp av fra H. Saus. Han mener det er litt mer å hente på Astig justering osv...

Men det begynner å bli gøy nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Flott!

Jeg venter spent på oppgraderingene på Input/switching og RGB amp kortene fra Mike Parker.
    Det ser så absolutt ut til at 1080p er innen rekkevidde med oppgraderingene hans.
    Artig at det blir liv i tråden din Britax - har vært stille lenge nå

Ser du har bestill mods fra MP - vurderte du Eichman også? Prismessig er de i samme gate - dog ganske så ulike - eller?

Selv har jeg fått oppgradert SMPS
    CRT projector forum: Fun with Barco

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baard
    Artig at det blir liv i tråden din Britax - har vært stille lenge nå

Ser du har bestill mods fra MP - vurderte du Eichman også? Prismessig er de i samme gate - dog ganske så ulike - eller?

Selv har jeg fått oppgradert SMPS
    CRT projector forum: Fun with Barco
    Eichman sitt har jeg ikke vurdert, det er mange hundre dollar dyrere, og jeg tror ikke det er i nærheten av det jeg vil få fra MP. (eichman skal velha over $1000, MP sier det vil bli under $800).

Bare få rotet meg til å få laget adapter-ringer til HD-144 linsene og, så vil det bli referanse projektor av det hele

Skal bytte kondensatorene på SMPS og horizontal shift- og vertical deflection kortene, så konvergens skal holde seg dønn stabil.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - Det blir en topp 8" maskin, men du stopper vel ikke der :-)

Har vudert MP vs. Eichman en pris diff på 20%. Men det er helt ulike oppgraderingskonsept. MP med sine add-on boards vs. Eichman som beholder større deler av det orginale kretsdesignet men inn med nye passive og aktive kopmonenter beregnet for høye båndbredder.

Det jeg kommer til å starte med er en MP oppgradering av skjermkortet så snart dette blir tilgjengelig. Dette er en ren DIY oppgradering - satser på en sikkelig veiledning :-)

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baard

Det jeg kommer til å starte med er en MP oppgradering av skjermkortet så snart dette blir tilgjengelig. Dette er en ren DIY oppgradering - satser på en sikkelig veiledning :-)
    Ellers kan du sikkert bare sende det til meg så tar jeg det fort en kveld på jobben 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul!

Själv har jag tillbringat 2 dagar totalt 19 timmars arbete med att felsöka och tysta ner och kalibrera en Electrohome 9500LC Ultra.
    Grym maskin.

Jag får nog säga att jag tror mer på Eisemann när det gäller Barco faktiskt. MP är ju mer av en Marquee kille.

Jag kommer troligtvis få in 26st BG808LC under december månad.
    Kommer att sälja de flesta som kompletta 808LC maskiner med vita rör men jag har även beställt hem plattorna som behövs för att montera dessa i vanliga 808r så jag kommer även erbjuda LC-kit för DIY folket som vill bygga om sin 8" maskin.
    Kan lova dig att inga av de moddarna går upp emot att utrusta maskinen med schyssta LC rör. =)

De flesta projektorerna håller konvergensen väldigt bra om man gjort den mekaniska biten grundligt och inte använt konvergens för mycket.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrking
    jag kommer även erbjuda LC-kit för DIY folket som vill bygga om sin 8" maskin.
    Kan lova dig att inga av de moddarna går upp emot att utrusta maskinen med schyssta LC rör. =)
    Hallo :-) - du har min mail. Vil gjerne høre fra deg når dette er klart - ok?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Ellers kan du sikkert bare sende det til meg så tar jeg det fort en kveld på jobben 8)
    :-) ringer deg!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrking
    Jag får nog säga att jag tror mer på Eisemann när det gäller Barco faktiskt. MP är ju mer av en Marquee kille.

jag kommer även erbjuda LC-kit för DIY folket som vill bygga om sin 8" maskin.

De flesta projektorerna håller konvergensen väldigt bra om man gjort den mekaniska biten grundligt och inte använt konvergens för mycket.
    Jeg har faktisk mer tro på MP. Etter hva han sier han har fått til med Barcoene så er jeg ikke i tvil.
    Høyere bandbredde og mye bedre skarphet. Virker mer omfattende enn det eisemann gjør.
    At han er mer en n marquee type har ikke så mye å si, det betyr bare at han vet hvordan en crt pj virker og hva som bør gjøres for et godt resultat.

Har du noe ca pris på den LC oppgraderingen? Hva slags linser bruker de? og hva slags bilderør?

Joda, selve konvergensen holder seg fint, men det er sentreringen som ikke holder, ca hver 5. film jeg ser må jeg flytte senter på spesielt rødt rør 1px opp og 1px til venstre.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr King: her må du komme med mer info. Kan dette kittet brukes sammen med hd144 linser?
    Dette høres svært spennendes ut.

Kjelli

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Joda, selve konvergensen holder seg fint, men det er sentreringen som ikke holder, ca hver 5. film jeg ser må jeg flytte senter på spesielt rødt rør 1px opp og 1px til venstre.
    Synes dette høres ut som et problem som kan komme av feil i oppsettet.
    Setter man opp projektoren riktig, skal center i bilde være så godt som helt stabilt, fordi det fra elektronikkens side ikke skal utføres noe korrigerende arbeid i dette området.

Har forøvrig god erfaring med den fremgangsmåten som er beskrevet i denne posten http://avforum.no/forum/148905-post18.html.

Etter å ha jobbet litt med et parr Electrohome Marquee 8500 ultra projektorer det siste halve året, virker det for meg som BG808s modellene jeg har brukt tidligere er mye mer følsomme for temp og skjevheter i oppsettet enn Marquee. Convergens justering etter det initielle oppsette har nermest ikke vært et tema lenger på disse projektorene, og noe av det eneste jeg savner på disse fremfor BG808s er det etter min mening meget elegante utseende på selve projektoren som BG808 har....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Mr King: her må du komme med mer info. Kan dette kittet brukes sammen med hd144 linser?
    Dette høres svært spennendes ut.

Kjelli
    Det sier seg vel litt seg selv at et LC oppsett trenger LC optikk. HD144 linser er ikke konstruert for å jobbe LC.

Det jeg lurte litt på med de LC oppsettene til MR King, er om det er dedikerte bakprojeksjons oppsett(http://avforum.no/forum/crt-projekto...ighlight=HD214) uten mulighet for store skjermer og hjørne fokusering osv, eller er det snakk om Zenit 1200 eller onyx lignende LC kobbling av 8" Barco projektorer.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg 95% sikker på at det ikke er opsettet mitt som er galt, har gjort alt jeg kan for å bruke minst mulig korrigering.

Men jeg leser flere plasser at det er et vanlig kondensator problem, som lar seg fikse ved å bytte kondensatorene på horisontal og vertikal shift, og evt. SMPS.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MP mod til Barco2 klar!

Koster $700, og passer til disse projektorene:
    Barco Retro Data 808s
    Barco Graphics 808s
    Barco Cine 8
    Barco Cine 8 Onyx / Zenith 1200 Pro
    Barco Graphics 1208s/2
    Barco Graphics 1208s/E
    Barco Graphics 1209s
    Barco Graphics 1209s/E
    Barco Cine 9, Reality 909

Optimalisert for 1080p bilde.

Hvis det er andre som har interesse så kan vi gå sammen om frakt.
    Regner ikke med det er sa mange som gjør det, men om det er en så er det greit å dele på fraktutgifter, siden de ikke er gratis til USA.
    Regner med jeg bestiller i Januar, få jula på avstand først.

Mike Parker Performance Mods for Late Model Barco Projectors (Barco2)

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har nettop montert BG-DVI kortet og syntes det ga et stort løft. Merkbart skarpere bilde både på DVD, men spesiellt på HD. Kjører 1280X720p og er happy med det, kunne forsåvidt vært greit å få oppgradert til å bruke 1080p, men rører av prinsipp aldrig prjectoren så da må jeg først ha Bjørn opp for å skr ut kortene og så opp igjen for innmontering......Litt tungvinnt.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår jeg det rett Britax, når jeg tror at man må demontere kortene for så å sende dem til USA for modding før de returneres? Hvor mye betalte du Jano for DVI kortet, og er dette en oppgradering kontra å kjøre via Crystalio og DVI inngangen der? Skjønner at man da kan ta HD materiale direkte fra signalkilden til Barcoen, men var oppgraderingen så merkbar at du anbefaler dette til andre?

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •