Kjøpt meg 808s, forbedringer? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 204
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmm, det virket nesten rart, det blir jo dårlig utnyttelse av fosfor, for det blir en del mellomrom mellom linjene.
    Har heller ALDRI sett noen nevne 720 foran 960 eller 1152 linjer, selv på BG808s på Pixelmagic systems forum. Det er 1440x960-1152 @50-60Hz som gjelder.

Det skal være sagt at jeg har hatt et par samtaler med Bjørn, men han har så få oppdrag på nordvest landet at hvis han skal kalibrere maskina mi, så må jeg ta alle reise kostnader + kalibrering, og da blir det snakk om mye penger når det ikke er noen andre å dele reiseutgiftene med

Det eneste Bjørn hadde å si på det første opsettet mitt var at jeg hadde for høy frekvens, hadde 75Hz da tror jeg, det ble like bra med 50-60Hz, da presses ikke maskina så mye. Og det hadde han selvfølgelig rett i

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Er det forøvrig noen som hvet hvordan nye rør er emballert? Har en bekjent som skal til statene, og vurderer å få ham til å putte et nytt grønt rør i bagasjen. Er ikke sikker på om jeg tør ta kjangsen på dette hvis ikke røret er solid emballert..
    De er veldig solid emballert.
    De kommer i en kasse på ca 50x40x40cm eller noe i den duren. De ligger og i et formstøpt isopor stoff. Så det er nok ikke noe problem.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Er det forøvrig noen som hvet hvordan nye rør er emballert? Har en bekjent som skal til statene, og vurderer å få ham til å putte et nytt grønt rør i bagasjen. Er ikke sikker på om jeg tør ta kjangsen på dette hvis ikke røret er solid emballert..
    Målene på den Rør transport kassa jeg har liggende til BG808s rør er 37x30x56 cm, og består internt av to støpte former i hardt skum, som når de settes mot hverandre omslutter røret og sikkrer det meget godt. Vil kanskje tro at størrelsen på kassa er litt slitsom å ha som håndbagasje i en flykabin, men som vanlig insjekket bagasje vil det nokk fungere greit. Det har gått greit å sende rør med vanlig pakkepost, så selve pakka er nokk solid nokk til den, bare ikke sikkerhets kontrolørene som gjennomlyser kassa på flyplassen, tror det er et hemmelig våpen som må uskadeliggjøres....:wink:

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja det med sikkerhetskontroll og sånn har slått meg! I disse dager skal man ikke spøke med slikt nei, kan få ubehagelige konsekvenser...Spørs om ikke den kassa er for stor til at min bekjente gidder å pakke egen koffert bare for røret mitt :-( Spørs om jeg ikke bare må kjøpe her til lands da..Noen som vet om det har skjedd noe med prisene i det siste?? Får prøve å overbevise kona om at jeg må ha et nytt grønt rør, etter at det nytt kjøkken og ny stue er på plass ;-)

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel ikke koste allverden å "slenge" Bjørn på et fly oppover. Gjorde det samme selv, fikk lurt ham ombord på Widerøe, det var verdt hver krone.
    Rart med det, når man går til innkjøp av utstyr for titusenvis av kroner vil man jo gjerne ha det beste ut av det.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Kan vel ikke koste allverden å "slenge" Bjørn på et fly oppover. Gjorde det samme selv, fikk lurt ham ombord på Widerøe, det var verdt hver krone.
    Rart med det, når man går til innkjøp av utstyr for titusenvis av kroner vil man jo gjerne ha det beste ut av det.
    Spanderer du?
    Jeg har i allefall ikke råd til det.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    hmm, det virket nesten rart, det blir jo dårlig utnyttelse av fosfor, for det blir en del mellomrom mellom linjene.
    Har heller ALDRI sett noen nevne 720 foran 960 eller 1152 linjer, selv på BG808s på Pixelmagic systems forum. Det er 1440x960-1152 @50-60Hz som gjelder.

Det skal være sagt at jeg har hatt et par samtaler med Bjørn, men han har så få oppdrag på nordvest landet at hvis han skal kalibrere maskina mi, så må jeg ta alle reise kostnader + kalibrering, og da blir det snakk om mye penger når det ikke er noen andre å dele reiseutgiftene med

Det eneste Bjørn hadde å si på det første opsettet mitt var at jeg hadde for høy frekvens, hadde 75Hz da tror jeg, det ble like bra med 50-60Hz, da presses ikke maskina så mye. Og det hadde han selvfølgelig rett i
    1440X960 er typisk hvis du kjører 4:3 oppsett (NTSC).
    720 linjer hvis du kjører 16:9.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    1440X960 er typisk hvis du kjører 4:3 oppsett (NTSC).
    720 linjer hvis du kjører 16:9.

Kjelli
    Da jeg hadde BG808s brukte jeg i 16/9 1280x720 50htz på pal, og 1280x720 60htz på NTSC, med 4/3 brukte jeg oppløsningen 1280x960 var veldig fornøyd med bildet. Prøvde jeg høyere oppløsning ble bildet ikke så skarpt, men det ble kansje mere farger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bjørn rør tilsalgs på httech.no men husker ikke hvilket rør. ellers så har jeg brukte rør til en bg800, mener de var gått ca 4000

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ett MEC rør han selger,BG808s bruker Sony rør.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et blått MEC rør ja.. Skulle ønske maskinen min brukte MEC rør jeg! I hvert fall når Sony rørene er så forbasket dyre :-( 14k sist jeg sjekket... Hmmm, kanskje et bud på gunnar's 1208 med nye rør er like greit :-) Får vurdere saken en liten stund til! Blir uansett ikke aktuelt før jeg har brent av 2-300k på oppussing.. Får heller jobbe litt ekstra, og kjøpe noen pene blomster til fruen :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    By ivei!
    CRT-markedet er trått for tiden, og pga delvis panisk dumping er det vanskelig å få særlig mye igjen for dem. Synd, for maskinene har fortsatt mye å gi etter min menig. 3d-følelse, fading til helt SORT (hvis du har mørk kino..), pixelfritt og filmaktig bilde... Dessuten får vi nå se når de nye hotte digitale har ruslet noen hundre timer. Rubyen sitter visstnok bare igjen med ca 50% av opprinnelig lysutbytte etter ca 500 timer... Konvergensfeil inntil to pixler er innefor spec...etc...Da kan jeg fortsatt kose meg med min BG1209S i tusenvis av timer. Skulle noe ryke etter 5 år vet jeg at jeg fortsatt har (eller kan få tak i) rimelige deler.

Når det er sagt har jeg lyst til å prøve en av de nye 1080P-projektorene. Men å kjøpe usett/uprøvd, og dumpe Barcoen(e) først er en tøff avgjørelse, særlig når det fungerer så bra..

Blir det umulig å selge BG1208/2`en for en vettig pris er det mulig jeg parterer den og selger rørene, og de delene jeg ikke trenger som reservedeler.

Gunnar

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 1208'en hadde jeg kjøpt om det ikke var 100 andre ting jeg trengte til kinoen først

Kjenner jeg trenger pause fra BD vs HD-DVD trådene nå :razz:

Nå kommer det et DVI kort til meg i løpet av neste uke
    Så da begynner jeg så smått å modifisere Port3 kortet.

Det jeg tenker gjøre er:
    - Hele RGB delen skal kobles ut, og bare HV skal brukes fra kortet.
    - Mike Parker driver å lager et minikort med en opamp i steden for hele RGB delen på port3, denne har 600MHz båndbredde og 1GHz switching.

Har forhåpninger om å kunne vise 1080p etterhvert som han kommer med oppgraderinger på resten av video linjen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    By ivei!
    CRT-markedet er trått for tiden, og pga delvis panisk dumping er det vanskelig å få særlig mye igjen for dem. Synd, for maskinene har fortsatt mye å gi etter min menig. 3d-følelse, fading til helt SORT (hvis du har mørk kino..), pixelfritt og filmaktig bilde... Dessuten får vi nå se når de nye hotte digitale har ruslet noen hundre timer. Rubyen sitter visstnok bare igjen med ca 50% av opprinnelig lysutbytte etter ca 500 timer... Konvergensfeil inntil to pixler er innefor spec...etc...Da kan jeg fortsatt kose meg med min BG1209S i tusenvis av timer. Skulle noe ryke etter 5 år vet jeg at jeg fortsatt har (eller kan få tak i) rimelige deler.

Når det er sagt har jeg lyst til å prøve en av de nye 1080P-projektorene. Men å kjøpe usett/uprøvd, og dumpe Barcoen(e) først er en tøff avgjørelse, særlig når det fungerer så bra..

Blir det umulig å selge BG1208/2`en for en vettig pris er det mulig jeg parterer den og selger rørene, og de delene jeg ikke trenger som reservedeler.

Gunnar
    Tenker mye av det samme selv! Er nyskjerrig, og håper på en demo i nær fremtid. Med hd-materiale, er bildet så skarpt og fint at jeg har store kvaler med å gå på akkord med svartnivået som crt gir! Den dynamikken som CRT gir, er like avhengighetsskapende som et skikkelig bass trøkk. Visst kan minimonitorer være kult, og låte imponerende. Uten bass blir det for min del desverre ikke nok realisme og morro, så også film uten skikkelig sortnivå! Gunnar du får gi meg et hint (pm?) hvis du skal partere 1208, hvis jeg ikke har lagt inn bud da... Kvier egentlig litt for å kvitte meg med projektoren jeg har, og evt. all mekking og styr det blir for å skru opp en ny i taket. Dessuten er det mye lettere å få aksept hos fruen for et rør (eller to) enn å få forståelse for en helt ny projektor, selv om kostnaden er den samme.... Må nok uansett påregne endel tillegg da jeg ikke mekker så mye selv! Så løse rør er jo egentlig drømmen å få fatt i :-) Skulle julenissen bo i Norge, og ha et grønt sony rør, er det bare å sende en pm :-D Ps. ja jeg vet at det er like sannsynlig som å få julenissen på besøk i morgen tidlig!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På BG1209S`en min fikk jeg ikke synket på 1920x1080P@60 via Extron-boksen min og til port 5 av en eller annen grunn. I går koblet jeg kabel til port 3 og direkte til PCen, og da synket den uten problemer. Fikk litt ringing, sannsynligvis pga overgangen fra DVI-pluggen og til kabelen, evt min hjemmemekka kabel/plugg er for dårlig. Jeg har litt jobb igjen med astig, Scheimpflug spesielt på det røde, men det ser ut til at BG1209S er istand til å løse opp 1080P 60Hz ganske bra. Legger ved et par bilder. De to øverste boksene på testmønsteret er èn linje på/èn linje av. Jeg kommer antakelig også til å bestille et DVI -> RGB-interface for port-3.

Har ikke prøvd 1080P på 1208/2, men det er mulig jeg prøver.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått i drift et DVI->VGA interface (JohnHWman). Ser ikke ut til at det takler 1080P@60, men prøvde 1080P@48 i går, og det fungerer meget bra! Merkbart skarpere bilde, se http://home.broadpark.no/~gku/BG-DVI...20x1080-48.JPG for test mønster (1 linje på 1 linje av). Se http://home.broadpark.no/~gku/port5-...20x1080-48.JPG for samme utsnitt ved bruk av port5, og http://home.broadpark.no/~gku/BG-DVI...20x1080-48.JPG for hele desktoppen med DVI-VGA adapteret. Evt høyreklikk og lagre, og åpne i et visningsprogram. Da kan du zoome inn, og se at selv klokka i høyre hjørne er godt lesbar.

Gunnar

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott!

Jeg har og fått et BG-DVI kort i posten
    Men skal modifisere det litt slik at det blir montert inne i maskinen og til J3 på Port3.
    Om jeg trenger en buffer mellom DVI->J3 er jeg ikke sikker på enda.
    Men input/switching kortet er oppført med 1Vpp fra J3 og BG-DVI kortet gir ut 0,7Vpp.

Venter på litt mer info fra Mike Parker om modifisering av input/switching kortet.

Har vært litt skeptisk til DVI kortet noen dager, for jeg leste at det var noen som var litt i tvil om Sil chippen kunne levere like gode bilder som man kan få via port5. Nå har du jo bevist at det ikke er noe å bekymre seg for

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt HD-film også, og bildet er merkbart bedre. Det er som om det berømmelige sløret er fjernet.
    Er det samme type kort du har kjøpt?

Gunnar

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det tror jeg. Det er fra JohnHWman.
    Han kan vel ikke ha laget flere forskjellige kort. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jin
    Jeg har selv 2 stk Barco Graphics 808s, og er faktisk meget fornøyd med disse. Personlig kjører jeg i 4:3 format fra PC eller Video Scalerer i 1280x1024 på ca 3 meter lerret. Jeg har prøvd høyre oppløsninger men kan ikke helt si jeg ser den helt store forskjellen på et 3 meter lerret.

Har testet 1088i fra HD1 og div 720p kilder osv men foretrekker faktisk 720P fremfor et interlaced signal i høyere oppløsning

Har du Graphics 808s takler denne rimlig mye høyere opplsøninger på port 3 enn på RGB (BNC) inngangen, har fått stabilt bilde i over 20xx X 1xxx. Specs messig skal jo ikke hverken Data eller Graphics 808s takle så høye oppløsninger, men hva kan jeg si.. jeg får ihvertfall stabilt bilde i disse oppløsningene.
    Jepp - fikk merkbart skarpere bilde på 1280:720p@72Hz ved å gå fra port 4/5 til port 3 på min 1208s. Den gir stabilt bilde på 20xx:1xxx - det gjør den ikke på port 4/5.

Får se litt nærmere på 1080p vs 720p hva som er best. Dvs bløtt vs skarpt.

Takk for tipset. Det var her inne jeg fanget det opp :-)

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •