Kjøpt meg 808s, forbedringer? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 204
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hva koster sånn ca Bjørn (time pris???)og hvor på nordvestlandet? Bergen????? kanskje han kan komme raskere om det er fler ???

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kleppestø
    hva koster sånn ca Bjørn (time pris???)og hvor på nordvestlandet? Bergen????? kanskje han kan komme raskere om det er fler ???
    Mener han tar 1500 for å sette opp.

Bergen er vel hva som kalles vest, jeg bor i Stryn.
    Sogn og fjordane og møre er vel det som kalles nord vest

Jepp han kommer raskere om det hadde vært flere som ønsket opsett, men det er ikke flere her oppe. Det er ikke norges navle akkurat.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring Bjørn og spør om han har råd. Han har garantert oppsettet av din Crystalio i fht Barco 808s i hodet. Om han har tid er en annen sak....han er en travel mann vettu, og jeg vet tilfeldigvis at han har ferie i to uker nå. Pixelmagicforum er nok ditt beste håp akkurat nå. Jeg kan prøve å pm'e deg innstillingene jeg har på min Crystalio og BG808S, men har ikke peil på om det vil funke for deg og ditt oppsett. Min kunnskap om Crystalio begrenser seg ganske kraftig. Jeg har kjøpt den av Bjørn og latt ham ta seg av all innstilling. Det er som du nok har erfart nå, en avansert scaler!! Har ikke tid til å se på innstillinger i kveld, men skal prøve å se på det i løpet av morgendagen :-) Du kan ta det helt med ro, det blir kjempebra når bare innstillingene blir riktige (så sant scaleren ikke er ødelagt da...)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd diverse oppsett som jeg har funnet på PixelMagic sitt forum, og nå begynner ting å falle på plass!
    Er fortsatt ikke 100% fornøyd på animert materiale som Nemo og Monsterbedriften, det ser litt for digitalt ut enda, litt som å se på en dlp/lcd projektor, men helt uten screendoor selvfølgelig. Litt harde overganger synes jeg.

Men det blir nok mer orden på sakene etterhvert, bare jeg får tid til å sette meg inn i hva alle instillingene faktisk gjør..

Funksjoner som Hue, Front/Back porch og lignende sier meg ingenting enda.

Og bildet er litt for langt til venstre, slik at jeg får ikke konvergens 100% på den siden, fordi jeg må flytte bildet med raster shift for å få det midt på lerretet, håper jeg får til å flytte det til korrekt plassering uten bruk av rastershift, for da blir konvergens korrekt. Det var en feil som var enkelt å rette opp med HTPC.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Har prøvd diverse oppsett som jeg har funnet på PixelMagic sitt forum, og nå begynner ting å falle på plass!
    Er fortsatt ikke 100% fornøyd på animert materiale som Nemo og Monsterbedriften, det ser litt for digitalt ut enda, litt som å se på en dlp/lcd projektor, men helt uten screendoor selvfølgelig. Litt harde overganger synes jeg.

Men det blir nok mer orden på sakene etterhvert, bare jeg får tid til å sette meg inn i hva alle instillingene faktisk gjør..

Funksjoner som Hue, Front/Back porch og lignende sier meg ingenting enda.

Og bildet er litt for langt til venstre, slik at jeg får ikke konvergens 100% på den siden, fordi jeg må flytte bildet med raster shift for å få det midt på lerretet, håper jeg får til å flytte det til korrekt plassering uten bruk av rastershift, for da blir konvergens korrekt. Det var en feil som var enkelt å rette opp med HTPC.
    Nå er vel filmer som Nemo og Monsterbedriften nettop datagrafikk generert film materiale, så jeg vet ikke om det egentilig er et kvalitets tegn at de ser digitale ut.
    ;-)

Kjenner desverre ikke til Crystallio scaleren selv, så den skal jeg ikke utale meg noe spesifikkt om den, men Fornt og Back porch, har med hvordan det aktive bildet med sin oppløsning havner innefor det totale antall pixcler, så har du problemer med den sideveis plasseringen skal du kunne ta noen punkter fra den ene siden og overføre de samme til den andre, for å flytte bildet sideveis.

Ellers så har jo barcoen en H Phase instilling som etter det jeg har forstått er mer riktig å bruke, enn å flytte hele rasteret ut av midtstilling som jeg forstår det som du skriver at du gjør. Hva står H Phase instillingen din på forresten?
    ([Random Access]-[SETUP PATTERN SELECTION]-[GEOMETRY]-[H PHASE])

Polaritet på Sync er også faktorer som spiller inn, og barco foretrekker som regel neggativ synk fremfor possitiv, men det avhenger litt av hvilken inngang du benytter også Port3 er litt mer fleksibel enn port5 , så det er mange faktorer som spiller inn for bildeoppsett på en CRT projektor, og det lønner seg å bruke litt tid og forske litt på dette.;-)

Edit: Tidligere når jeg eksprimenterte på disse bilde justerings verdiene enten fra HTPC eller Custom fungsjoner for Momitsu spiller ol, har jeg benyttet en 19" CRT data monitor, og har justert opp brigtness litt og gjort så bildet får litt "sørgerand" osv, for å kunne se rasteret og feltet for det aktive bilde. Slike skjermer er mindre følsommet hvis man skulle treffe utenfor fosforflaten med bilde, og kan gi en indikasjon på om bildet treffer i senter av raster både horisontalt og vertikalt, og om hvor lett det er å presse sammen til 16:9 osv.

Har du en Data CRT skjerm som du kan kobble til Crystallioen, kan kanskje det være en grei kladd metode for å få litt mer føling med bilde instillingene dine, uten å teste dem rett på Barcoen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye nyttig info ask!

Har fått sentrert bildet nå, men sliter med den "bølgeeffekten"!
    Det er som å se på en blikkstille vann med en lett bris over, slik at det bilt masse små krusninger som flytter seg over bildet, det synes ikke særlig så lenge bildet er i bevegelse, men på stillbilde er det fryktelig plagsomt.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye nyttig info ask!

Har fått sentrert bildet nå, men sliter med den "bølgeeffekten"!
    Det er som å se på en blikkstille vann med en lett bris over, slik at det bilt masse små krusninger som flytter seg over bildet, det synes ikke særlig så lenge bildet er i bevegelse, men på stillbilde er det fryktelig plagsomt.
    skjønner ikke helt hva denne bølgeeffekten kan komme av og har aldri sett noe som kan minne om det du beskriver på noen av de CRT projektorene jeg har vært borte i .Hadde du dette på kilder før Crystallioen kom inn i bildet også?

[Tenke høyt modus]
    Kommer f.eks disse bølge forstyrrelsene oppå menyene i barcoen, eller virker det som disse bildemenyene legger seg rolig over problemene, eventuellt virker det som om scannlinjene barcoen tegner opp bildet i disse bølgene, eller at selve kildematerialet blir vist sånn.

Ville misstenkt at bølge problemet er i crystallioen hvis barco menyene ikke bølger seg når de vises oppå bølge kilden, eller at scannlinjene ikke heller følger et bølgemønster i bølgete stillbilder.

Mulig man kan kjøre med for høye frekvens instillinger og oppløsning og få slike bølge effekter også fra barcoen, eller at det er noen barco komponenter i signalveien som ikke klarer å følge med oppsettet til Crystallioen.

Kanskje en ide å teste det oppsettet krystallioen kjører mot en dataskjerm og se om bølgene kommer der også.
    [/Tenke høyt modus]

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bølgesyndromet kom pga oppløsning og frekvens tror jeg.
    Byttet til 1440x864 @ 60hz og alt ble MYE bedre.

Men det hender jeg får en svart tykk horisonal linje (ca 100-200 linjer) litt under senter på bildet, men ved å skru alt av og på igjen blir det bra, skjønner ikke hvor feilen ligger, om det er SDI utgang (tror ikke det er denne), eller Crystalio eller Barcoen.

ellers hender det at barcoen ikke vil vise noe bilde etterhver som jeg oppdaterer innstillingene på crystalioen, men ved å skru av og på 808'en så kommer det tilbake..
    Mye små, teite og irriterende feil ute å går.

Blir til at jeg ikke giddder justere noe mer fordi jeg vet det blir 2 timer med irritasjon, og når jeg er ferdig og skrur av, så har enten ikke barcoen lagret innstillingene, eller så klikker noe annet.
    BLÆ!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd komponentkilder inn i Crystalioen med samme bølgeproblematikk? Og har du prøvd SDI kortet som er montert i spilleren din på andre kilder? Jeg installerte SDI kort i min Phillips 963SA selv, og måtte bruke litt tid på å få alle dip switchene på SDI kortet i rett posisjon. Da hadde jeg mange rare utslag på bildet mens jeg stilte dip switcher.... Er problemet like fremtredende med komponent signal, er selvfølgelig ikke SDI kortet synderen. Det høres forøvrig ut som om du bør konsultere herr Hegelstad for å få identifisert årsaken til problemene dine.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom nok en fin pakke fra USA!

Denne gangen inneholder den 1 sett flunk nye HD-144 linser!
    Skal få laget noen alu ringer som limes på linsen, slik at jeg kan bruke de originale HD-8 festene (Samme konsept som "Galens festet").

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det med "bølgeeffekten" da Britax? Fant du ut hva som skapte problemet?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det var en uheldig kombinasjon av oppløsning og frekvens.
    Endret til 1440x864, 60Hz og det ble mye bedre.
    Men skal eksperimentere litt til for å finne en bedre oppløsning. Nå har jeg litt plass i mellom de horisontale linjene, så 960linjer skille være litt mer passende tenker jeg.
    Men det tar jeg når adapterene til HD-144 linsene er laget.

Edit: Og alt har fungert smertefritt i 1mnd nå!

Newcomer Jin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det var en uheldig kombinasjon av oppløsning og frekvens.
    Endret til 1440x864, 60Hz og det ble mye bedre.
    Men skal eksperimentere litt til for å finne en bedre oppløsning. Nå har jeg litt plass i mellom de horisontale linjene, så 960linjer skille være litt mer passende tenker jeg.
    Men det tar jeg når adapterene til HD-144 linsene er laget.

Edit: Og alt har fungert smertefritt i 1mnd nå!
    Jeg har selv 2 stk Barco Graphics 808s, og er faktisk meget fornøyd med disse. Personlig kjører jeg i 4:3 format fra PC eller Video Scalerer i 1280x1024 på ca 3 meter lerret. Jeg har prøvd høyre oppløsninger men kan ikke helt si jeg ser den helt store forskjellen på et 3 meter lerret.

Har testet 1088i fra HD1 og div 720p kilder osv men foretrekker faktisk 720P fremfor et interlaced signal i høyere oppløsning

Har du Graphics 808s takler denne rimlig mye høyere opplsøninger på port 3 enn på RGB (BNC) inngangen, har fått stabilt bilde i over 20xx X 1xxx. Specs messig skal jo ikke hverken Data eller Graphics 808s takle så høye oppløsninger, men hva kan jeg si.. jeg får ihvertfall stabilt bilde i disse oppløsningene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du Graphics 808s takler denne rimlig mye høyere opplsøninger på port 3 enn på RGB (BNC) inngangen, har fått stabilt bilde i over 20xx X 1xxx. Specs messig skal jo ikke hverken Data eller Graphics 808s takle så høye oppløsninger, men hva kan jeg si.. jeg får ihvertfall stabilt bilde i disse oppløsningene.[/QUOTE]

Ups det visste jeg ikke - hva kommer det av? Har har jeg kastet bort penger på gode BNC termineringer til port4/5. Port 3 terminering er jo en "simpel sak".

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja....lærer hele tiden. Og jeg som nettopp har fått H. Saus til å lage meg en ny kable med BNC til port 4/5 fra HTPC. For omterminere til port 3 - det går vel greit med å bruke samme kabel?

Fant denne begrunnelsen for port 3 vs. port 4/5:

Q: Will Barco Port 3 input provide improved performance over Port 4 / 5?

A: In theory no, but in practise often yes. Port 3 generally provides a noticeably sharper picture with lower noise and higher colour saturation (Earlier non "S" projectors will show bigger gains than later "S" projectors with the new input board). Port 3 will accept RGsB, RGBS and RGBHV, sync is auto detected The limitation of Port 3 is having to use small RGBHV / RGBS cable's that can be terminated with a D9 at the projector. Use only the highest quality cable or the results may not match Port 4 / 5 with large low loss cable and BNC's. Port 3 should accept both negative and positive sync, scalers and line doublers / quadruplers are negative, computer graphics cards are generally positive. Use Power Strip to switch to negative sync if required. We also stock very high quality HD15 to D9 port 3 video cables and various other useful cables for hooking up scalers or HTPC's.

Note: The only exception to the above is at very high resolutions, there comes a point where the pixel clock is getting too high for the largest video cable that can be *****d into a D9 connector. At this point port 5 should be considered since it allows use of extremely high quality video cable like Liberty Interflex-SD.

Q: Should I use port 3 or port 4/5 for an HTPC?

A: Port 3 on Barco projectors is specifically designed for connection to a computer. Always use it where possible for both computers and scalers. Port 3 can be more tolerant of low sync voltage levels and has sync auto detect, the projector will automatically find the sync signal in RGsB, RGBS and RGBHV. See note above.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På "s" modellene er Port 4/5 bedre enn port 3, og det er det og i mitt tilfelle (Har prøvd).

At projektoren klarer vise bilde på mer enn 1600x1200 er sant nok, men linjene overlapper hverandre, så bildet blir veldig bløtt

Har prøvd 1080p på min, og det er helt fint, men som sagt, så overlapper H-linjene hverandre så jeg syner ikke bildet er like skarpt som med 1440x864.
    Men har enda litt å gå på fra 864 H-linjer, for nå kan jeg se mellomrommet mellom linjene fra ca 1 meters hold. Tipper 1024 blir ca maks med godt fokusert maskin.

Newcomer Jin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På "s" modellene er Port 4/5 bedre enn port 3, og det er det og i mitt tilfelle (Har prøvd).
    Jeg opplever ikke at port 4\5 er bedre enn port 3 på noen av mine, men jeg har ikke sett resultatet på din projector eller med ditt utstyr so "I'll leave you the benefit of the doubt"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jin
    Jeg opplever ikke at port 4\5 er bedre enn port 3 på noen av mine, men jeg har ikke sett resultatet på din projector eller med ditt utstyr so "I'll leave you the benefit of the doubt"
    Thank you very much!

Gleder meg til adapterene til disse er klare

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har noe å se frem til ja.... Ser dere diskuterer en del rundt optimal oppløsning. Bjørn H har gjort all jobb når det gjelder montering og kalibrering av min 808s, og han hevder at det er 720 som er den beste oppløsning for projektoren. Nå har jeg ikke prøvd noe annet, og fikler heller ikke så mye med projektoren på egenhånd, men erfaringene mine er at Bjørn har ganske rett i det han hevder :-) Forbedringene du kan vente deg med hd144 linsene er økt dybdeskarphet, og skarpere bilde generelt. Med en skikkelig fargekalibrering blir også farger korrekt og nydelig gjengitt! Er det forøvrig noen som hvet hvordan nye rør er emballert? Har en bekjent som skal til statene, og vurderer å få ham til å putte et nytt grønt rør i bagasjen. Er ikke sikker på om jeg tør ta kjangsen på dette hvis ikke røret er solid emballert..

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i siste innlegg. Bjørn er Konge når det gjelder å trylle frem det beste i bildet. Har identisk oppsett selv, og som gut man tukler heller ikke jeg med greiene..... Det gjør Bjørn.

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •