Kjøpt meg 808s, forbedringer? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 204
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått satt den opp midlertidig med kompositt ( :shock: ) så jeg i allefall kan bruke den.

Har og byttet viftene med Papst vifter (dette var en STOR forbedring! nå høres den ikke under filmen)

Da gjenstår det ScreenGoo lerret, Moome transkoder, skikkelige kabler, sort matt lakering og HD144 linser.
    HD144 linser har jeg fått tak i.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kjekk hobby dette!

Greit å kunne jobbe litt for bedre bilde da, i motsetning til PnP pæreboksene hvor forbedringspotensiale v.hj.a egeninsats er svært begrenset...

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Da har jeg fått satt den opp midlertidig med kompositt ( :shock: ) så jeg i allefall kan bruke den.

Har og byttet viftene med Papst vifter (dette var en STOR forbedring! nå høres den ikke under filmen)

Da gjenstår det ScreenGoo lerret, Moome transkoder, skikkelige kabler, sort matt lakering og HD144 linser.
    HD144 linser har jeg fått tak i.
    Hvor fikk du tak i linser? Og hva måtte du gi for dem?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Hvor fikk du tak i linser? Og hva måtte du gi for dem?
    Mr King, som selger deler til diverse CRT projektorer på torget hadde noen sett, jeg må ut med 3000 svenske. han har kanskje flere, du får spørre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte du med Bjørn H om linser Britax? Jeg kjøpte mine av han, nye for 2500,-

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skjalg
    Hørte du med Bjørn H om linser Britax? Jeg kjøpte mine av han, nye for 2500,-
    Jeg hørte med han, men fikk svar om at han ikke solgte linser, kun adaptere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være fullt mulig å få tak i HD144 linser på nettet. Sjekk forumene på avs, "Evil Twin" og Curt Palme...

Fikk selv tak i mine for under 2000NOK! (Flunk nye)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over at Barcoen min kunne handtere Komponent signal før for 3t siden, så nå kjører jeg det, og fy for en forbedring fra kompositt! (ingen stor overaskelse igrunn),
    Det jeg lurer på nå er om Komponent (rY-Y-bY) er like bra som RGBHV?
    For er det like bra så dropper jeg Moome boks og kjører komponent frem til jeg har råd til Scaler.
    Hva tror dere?

Jeg er i allefall fornøyd sålangt, men kan ting bli bedre så skal det prøves

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uansett ikke mulig å få kjøpt den eksterne moome boksen lenger.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RGBHV skal være bedre på en BG808s på grunn av feil komponentmatrise. Om du ser forskjell uten fargekalibrering er en annen sak. Jeg har kjørt komponent på en 708 i oppsettet til min bror, fungerte flott det, selv om ikke dvd spilleren var av første klasse.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har en Denon 1920, som jo skal ha svært godt bilde. bare lydmessig den ikke er helt topp.
    får kjøre komponent til fargekalibrering er på plass, men det blir jo ikke før lerrett er på plass (en gang i neste måned.)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fokus problem..?

Jeg får ikke helt skarpt (ganske dårlig faktisk) bilde fra Grønnt og Blått rør.
    Har brukt den astig justeringa i menyen (dynamisk astigmasjon?) men får ikke punktene til å bli bra på de nevnte fargene, Rød blir tilnermet perfekt.
    Det blir mye spredt lys rundt punktene, på det beste er det fortsatt ikke i nærheten av så bra som på det røde røret.

Når jeg justerer astig i menyen fra ende til ende så holder punktet seg i ro og det blir runde pene ufokuserte punkter, så det ser bra ut, men på det skarpeste er det ikke særlig mye bedre enn når det er ufokusert..

Må jeg justere magnetringene for å få dette bra? det er jo runde pene punkter.. bare ufokuserte. Eller må jeg flytte på "deflection Yoke"?

Vil spørre her først, for ikke å stille magnetringene ut av stilling uten at det er nødvendig.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra "Litt om grunnjusteringer av Barco projektorer" som jan erik har skrevet, står det om en liten test man kan gjøre for å se om magnetringene er plassert riktig.
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    En fin sjekk om de ringene er ute eller ikke:Skru elektrisk focus fra den ene enden til den andre(på internal pattern,15 khz /60 hz);om det ser ut som gitteret flytter seg sideveis eller opp ned er du sikker på at ringene er galt stilt.
    Et nybegynner problem er også å forveksle fokus problemer på fosfor flaten med optisk fokus mellom lerret og projektor, ettersom man har både en optisk senterfokusering og hjørnefokus, samt scheimpflug justering. Sier ikke at det gjelder i tilfelle ditt Britax, men pga at man har med seriellt jobbende systemer på disse projektorene må alle andre ledd i kjeden være i orden og ha riktig fokus før man kan "fokusere" på det egentlige problemet. ;-)

Det å flytte på "deflection Yoke", ser jeg egentlig ikke på som et godt alternativ her, den børr ligge helt fremme som den sikkert gjør, og man kan flytte/rotere noe på den i form av å rotere bildet osv, men fokus messig vil ikke den gjøre så mye forskjell. Det man kan gjøre er å midstille den elektroniske fokus justeringa i menyen, og flytte frem og tilbake eventuellt rotere litt på fokus spolen på rørhalsen og se om det gir en bedre fokus. Alle slike justeringer en plass på komponentene på rørhalsen vil påvirke hverandre også, så man må regne med å gå noen runder som beskrevet i Barco sin rør innstallerings beskrivelse, hvis man først gjør de stor justeringene en plass.;-)

Ellers så er det ikke helt ufarlig å flytte mye på "deflection Yoke". Denne komponenten gjør det navnet på den sier, nemlig å trekke ut katodestrålen fra "senter banen" inne i røret. Skulle man for eksempel finne på å flytte denne spolen bakover så langt at katodestrålen skulle treffer glasse inne i rørhalsen, da går det galt, og energien er stor nokk til å få glasse til å knekke og røret til å "ta kvelden" muligens sammen med andre komponenter i projektoren.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilde av før og etter lakkering av kabinettet

Etter:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert!!!

808 ser bare utrolig sexy ut i sort finish

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble veldig fornøyd!

Brukte "Quick" sortmatt farge på boks, iblandet tynner, så sprøytet på med lakksprøyte.

Fikk satt opp Laptopen med zplayer med Dscaler5 og FFDshow, må si jeg ble veldig imponert over bildekvaliteten!
    Et STORT løft fra Denon 1920 med progresiv komponent signal til pj. Fargene ser mye mer naturlige ut og bildet ble et hakk skarpere samt de horisontale stripene er borte, synes det ble skikkelig fint, så med litt mere tweaking på projektor og programvare så tror jeg at jeg skal bli strålende fornøyd!

Det vanskelige dilemmat nå er om jeg skal investere i HTPC eller Scaler.. prisen vil ende opp på omtrent det samme, men har jo litt flere muligheter med HTPC, som TVkort, flere muligheter for avspilling av andre formater og MP3 etc. regner med jeg får like god lydkvalitet og hvis jeg bruker digital utgang og lar receiver konvertere (Denon 3806).
    Noen som har synspunkter?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ville skippet HTPC, blir mye knoting uansett. En scaler er veien å gå, mye enklere.
    Finnes flere typer scaler som du kan få til rimelig penge. DVDO iScanHD(+) f¨r du helt ned i 5k nå.
    Sjekk ebay e.v.t videogon.com Har flere ganger handlet utstyr her, uten problemer. (Pass bare på å sjekke selger, og ha litt dialog på forhand for å finne ut om selger er ok. Gjerne referanser fra forum, avs mm).

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg også HD144 linser :-) Har i lengre tid slitt med "flimring" i bildet. Bjørn H har kjørt skytteltrafikk mellom Ålgård og Egersund for å feilsøke. Sannsynligvis er det Quadrupleren som er årsaken til feilen, og den er jo selvfølgelig ikke billig å fikse...Så viser det seg at Bjørn får tak i en projektor med slitte rør og HD144 linser. Resultatet er summa sumarum at Bjørn bruker det beste fra begge projektorene (blant annet et bedre blått rør en det jeg har nå), så får jeg ordnet projektoren, får et bedre blått rør og HD 144 linser. Det må vel kalles et kinderegg, tre gode ting på en gang :-D Og Bjørn opererer som vanlig med gode priser til gode kunder! Jeg blir snart en enda lykkeligere mann.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Den beste oppgradering en 808 kan få dette!

...egentlig er det BJØRN som er den beste oppgradering, uansett projektor. Etter at han er gått ut av huset, er bildet som regel betraktelig "oppgradert"

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •