Kjøpt meg 808s, forbedringer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 204
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja ja, pas nå på du ikke får støt, ikke sikkert du opplever din 8. bursdag da..........

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,jeg så det jeg også Niels.
    Pent bord da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du fikk den billig da! Du kommer sikkert til og bli fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Dette må vel funke bra?
    HDMI til DVI kabel inn påDVI -> VGA og inn på projektoren. $179,- er jo ikke ille heller.
    Ja,den lille dingsen funker greit.Den gjør om HDMI/DVI til RGB og det funker. Jeg har en slik,men har bare testet den fordi jeg kjøpte en MoonJong i tillegg.
    Jeg vil ønske deg lykke til på CRT- ferden,og BG 808s er meget bra.
    Stølen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig mange Barcoer til salgs her på forumet nå,skal alle slutte med CRT?
    Eller bare oppgradere til en bedre CRT proj?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Er det ikke bare alle dine gamle brukte der oversvømmer markedet ??

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,mulig det

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD144/145 linser

Hvor kan jeg få tak i slike linser?
    Tenkte feste de slik som en kar på avsforum har gjort, med alu ringer og HD8 fester. Slik, bilder på side 2.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,se her: http://www.4000p.dk/eviltwin/forum_p...201&PN=1&TPN=2 send en mail til Galen.
    Bjørn H selger Linser. http://www.crtht.com/

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men denne Galen vil jo KUN gjøre det selv, går ikke å bestille ringer og så fikse det på egenhånd, jeg må sende linsene til han og så setter han de på og sender i retur, så det blir jo en formue i frakt + $500 for ringene + linser, og det er slettes ikke aktuelt..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bjørn H selger adaptere og linser.
    Du kan bruke farget glycol også,da blir det ikke så dyrt.
    http://home.c2i.net/tomcat/ink_project.htm
    http://www.httech.no/product.htm

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bjørn H selger ikke linser, kun adapterene.

Jeg har nå såvidt begynnt å sette opp barcoen, men det er et par ting jeg lurer på.

Når jeg skal sentrere rasteret, så kommer den øverste delen litt utenfor fosforet på begge sider når det er sentrert. Har dette noe å si?

Jeg får ikke noe raster på det røde røret.. blå og grønnt er greit, men når det røde skal sentreres, så er det ikke noe å se i røret.. normalt?

har gjort så godt jeg fikk til ut i fra manualene, mest for å få innblikk i hvordan de forskjellige delene fungerer. Prøvde og auto convergens (funket overaskkende bra må jeg si, og gikk jo veldig raskt )

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skal sentrere rasteret, så kommer den øverste delen litt utenfor fosforet på begge sider når det er sentrert. Har dette noe å si?
    Rasteret inneholder ikke så veldig mye energi, men i utgangspunktet skal det ikke komme utenfor den kjølte fosfor flaten. Akkurat i installasjons prosessen når allt er satt til midtstilling før man har justert noe geometri, hender det ofte at rasteret er puteformet og overskyter forfor flatene i hjørnene, men vill ikke anbefale å sette opp projektoren med raster som overskyter fosfor flaten, dette også fordi man da lettere kan risikere å få bildeenergi utenfor fosfor flaten også, med ødelagte rør og overslag osv som kan skade elektronikken, så det er ikke å anbefale.

Jeg får ikke noe raster på det røde røret.. blå og grønnt er greit, men når det røde skal sentreres, så er det ikke noe å se i røret.. normalt?
    Hvor normalt det er vet jeg ikke, men jeg hadde det også dette på den første BG808s jeg kjøpte, og da var det bare å gjennomføre en G2 justering, så ble rasteret synlig.

har gjort så godt jeg fikk til ut i fra manualene, mest for å få innblikk i hvordan de forskjellige delene fungerer. Prøvde og auto convergens (funket overaskkende bra må jeg si, og gikk jo veldig raskt )
    det er en litt bratt lærekurve i begynnelsen på disse projektorene, men det er ingen umulig oppgave bare man bruker litt tid på å lære seg virkemåten. Hadde selv også litt sansen for å bruke iris fungsjonen i starten, men etter hver som jeg har lært mer og har sjekket de innstillingene den mange ganger kommer opp med, så er det vel egentlig ikke noen fordel å bruke denne automatikken ved oppsettet av projektoren, og det er etter min mening mye lettere å gjøre det bedre enn denne fungsjonen. Dat sies også at man børr ha en godt oppsatt block før man bruker iris fungsjonen også, så jeg synes ikke denne automatikken er det helt store, hvis man ikk ebare skal kjøre i gang et raskt middlertifdig oppsett, som ikke skal brukes så mye fremover allikevel...:wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Rasteret inneholder ikke så veldig mye energi, men i utgangspunktet skal det ikke komme utenfor den kjølte fosfor flaten. Akkurat i installasjons prosessen når allt er satt til midtstilling før man har justert noe geometri, hender det ofte at rasteret er puteformet og overskyter forfor flatene i hjørnene, men vill ikke anbefale å sette opp projektoren med raster som overskyter fosfor flaten, dette også fordi man da lettere kan risikere å få bildeenergi utenfor fosfor flaten også, med ødelagte rør og overslag osv som kan skade elektronikken, så det er ikke å anbefale.

Hvor normalt det er vet jeg ikke, men jeg hadde det også dette på den første BG808s jeg kjøpte, og da var det bare å gjennomføre en G2 justering, så ble rasteret synlig.
    Rasteret er puteformet og ligger bare litt utenfor i de øverste hjørnene, og rutenettet som brukes ved conv. justering ligger ikke utenfor.

Hvordan utføre G2 justering (har ikke prøvd søke funksjonen enda ops: )

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G2 justering er forholdsvis enkel på en BG808s da man har en G2 justerings valg i service menyen som setter projektoren i riktig modus for at man kan gjennomføre justeringen, men må man også justere på de tre RGB justerings skruene på selve G2 blokken under "panseret" på projektoren for å foreta justeringen og sjekke den grønne lysdioden bak på utgangs forsterkeren bak på hver av de tre rørene, så man må ellers sette seg inn i fremgangsmåten og sikkerheten rundt G2 justeringen før man foretar denne. Regner med du finner en del om fremgangsmåten her i forumet med litt søking, men har er et bilde fra G2 blokken som er hentet fra Curt Palme sin nettside

og eller så står det en beskrivelse av G2 justeingen på side B1 i installasjons mannualen
    http://www.curtpalme.com/docs/BarcoG...8s_Install.pdf

edit: Kan legge til at disse G2 trimpottene er meget følsomme og det skal ofte veldig lite vridning til for at man er i mål. de er også så følsomme at man bare må vri meget rolig og forsiktig så man unngår å komme veldig langt unna "original" stillingen forusatt at man ikke har skiftet ut noen deler som påvirker G2. enkelte projektorer kan fra andre fabrikat kan vist nok ta skade hvis man kjører G2 justeringen helt i ytterstillingene, har ikke hørt det samme for BG808s, men man bør være forsiktig ved denne operasjonen. Man børr også merke seg at det er lurt å ha en plastik skrutrekker når man justerer enkelte plasser på disse projektorene, for ikke annet enn at man slipper et litt dyrt lysshow hvis man mister det ned i projektoren og kortslutter noe.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare henge meg på med anbefalingene nevnt her.

Har selv en Marquee 8500 (8" EMF). Benytter en DVDO iScanHD scaler. DVD spilleren (NAD T562) er koblet til scaler via komponent. Fra scaleren benyttes DVI-D kabel inn på Moome DVI adapter montert i projektoren. Moome adapteret var en MEGET bra oppgradering!

Den desidert største oppgraderingen pr i dag er bytte av de originale HD8b linsene i nye HD144 linser. Dette var en utrolig forbedring. Benyttet tidligere Rosco fargefiltre på HD8b linsene.
    HD144 gir mer punch i fargene, har mindre (eller ingen) "Halo" lengre, og ikke minst er nå fokus betraktelig forbedret. Gikk med tanken på å oppgradere PJ til 9 tommer, nå er ikke dette aktuelt lengre

Har god erfaring med Screengoo malingen. Har benyttet dette på 2 forskjellige setup, og har fungert ypperlig.
    Regner med at jeg vil prøve meg på et rammelerret neste gang, kanskje fra Grandview...

Lykke til med ny CRT, og velkommen i klubben!

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant Rolf...Går med planer om å oppgradere til HD144 linser selv ja. At forbedringene er så bra er flott. Har også leflet med tanken på å kjøpe meg en 9" mye med tanke på HD, men er godt fornøyd med det bildet Crystalio og 808s gir meg. Hvis HD144 linsene gir noe i nærheten av 9" projektorene's fokus er linsebytte et åpenbart valg ja (flott argumentasjon for å få samboeren til å se de tusenlappene linsebytte vil koste som en god investering :-D) Må visst ta meg en tur nordover for kinodemo snart....Stølen inviterte meg før nyttår, huff jeg er treg i avtrekket. Kanskje du tar imot besøk du også Rolf?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ikke problem med hjemmebesøk her nei, dørene er alltid åpne for velkomne gjester

Hvis du tar en tur til Stølen, så kan vi jo møtes hos ham. Han har jo et meget bra oppsett, og har 808s med HD144 linser.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kjelli]En scaler skalerer bildet til en valgt oppløsning.
    Det er mange forskjellige scalere som bruker forskjellig brikkesett og har forskjellige funksjoner.

En barco kan ikke i utgangspunket ta komponent signaler, den krever RGBHV signaler, en scaler gjør om signalet for deg.
    Du kan slippe unne med oppskalert bilde fra dvd spilleren og en DVI/HDMI til RGBHV konverter (Transkoder), disse koster alt fra 500kr til 7-8K.

Les på forumet her og du vil finne mye info.

Har selv en Barco 808s. Den viser komponent signal helt problemfritt. Velg inngang 6 på fjernkontrollen. Selv om det står 4/5 på inngangen så brukes denne også til komponent.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=notobe]
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    En scaler skalerer bildet til en valgt oppløsning.
    Det er mange forskjellige scalere som bruker forskjellig brikkesett og har forskjellige funksjoner.

En barco kan ikke i utgangspunket ta komponent signaler, den krever RGBHV signaler, en scaler gjør om signalet for deg.
    Du kan slippe unne med oppskalert bilde fra dvd spilleren og en DVI/HDMI til RGBHV konverter (Transkoder), disse koster alt fra 500kr til 7-8K.

Les på forumet her og du vil finne mye info.

Har selv en Barco 808s. Den viser komponent signal helt problemfritt. Velg inngang 6 på fjernkontrollen. Selv om det står 4/5 på inngangen så brukes denne også til komponent.
    Helt problemfritt er ikke riktig. Component-inngangen er konstruert med tanke på standard-video 15khz. Det er riktig at man kan få høyere frekvenser til å vise bilde, men blir det riktig - nei.

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •