Kjøpt meg 808s, forbedringer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 204
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Sorry det hadde jeg glemt.Ja det beste er vel å bruke en port3 kabel.
    Hva som er best er det vel egentlig litt forskjellige teorier om, og det er mange som er litt skeptiske til å bruke den litt pinglete DB9 kontakten til disse høyfrekvente analoge signalene og heller foretrekker de vel litt mer optimale BNC kobblingene.

Hvordan er det med kobblinger på din nye G70 Rusty, har du fått den i gang med nye rør ennå?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått satt inn nye rør ennå.
    Men projektoren funkerer.
    Tror jeg kommer til å kjøpe DVI-kort til den.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare anbefale Britax å lytte grundigt til rådene fra alle her.
    Crt er en helt annen verden enn vanlige dvd spillere og en digital projector.
    Skal man ha en billig mellomløsning imens man sparer sammen til HTPC eller scaler f.eks. kan en Philips DVD 963SA eller Primare DVD med VGA utgang brukes som kilde.
    For optimalt resultat er der ingen vei uten om en dedikert kilde av høy kvalitet, og dette innebærer masse tanker om prioriteringer, antall kilder, valg av scaler, type lerret, et helt mørklagt rom samt 100% korrekt oppsett av crt´en fra bunnen av.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 963SA med RGsB sofwearen funker bra på 808s, den får du billig brukt,og da kan du bruke "RGBkabel" (3 phono 75ohm).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skjalg
    Philips 963SA med RGsB sofwearen funker bra på 808s, den får du billig brukt,og da kan du bruke "RGBkabel" (3 phono 75ohm).
    963SA spilleren er en av de få spillerene som kan flashes så den kan sende ut RGB i 576 eller 1080i stedet for Component signal, og kan være en grei løsning. Selv ble jeg mest imponert over lyddelen av den spilleren, og ble aldri helt fortolig med RGB egenskapene.

Litt av problemet mitt var at jeg hadde prøvd en Momitsu 880DX spiller først, som har Custom instillinger og Analog VGA via DVI-I utgangen. Synes bildet fra denne var mer likt det en HTPC klarer fra DVD kildemateriale, jeg foretrekker 720p fra DVD på BG808s noe Momitsu spilleren fungere greit med.

En "billig" spiller jeg ville vurdert i dag som har RGB ut vil være Snazio 1350 som kan spille av mye av det nedlastbare HD materiale som ligger tilgjengelig på internett, samt at den kan låses opp så man skal kunne spille av oppskalert DVD materiale. (hvis jeg ikke har missforstått noe eller husker dette feil.)

En slik spiller er i ytelse et stykke unna hva de beste scalerene klarer å yte, (spessiellt i støyreduksjon og jevnhet i bilde, samt med detaljer i mørke partier osv. Man går glipp av mye av 3d følelsen med billige og simple bildekilder i forhold til de beste scalerene) men i stedet for å investere i løse dvi>vga transdusere eller bygge opp en middels god HTPC, så kan nok Snazio spilleren være et alternativ, selv om en Barco trives og yter bedre jo bedre kilde den blir matet med.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal flytte i nærmeste fremtid, kanskje blir det ikke dedikert rom til mig da !!!
    Det vil da betyde at jeg da får en super velholdt og lite brukt Sony D50 og kanskje en 963SA til salg, en grei startpakke for de der har lyst å leke med crt, og samtidig ha både 2 og 5.1 kanal sacd....vi får se....
    Snazio, ja, nu blev jeg "nyfiken" igjen, også selvom jeg ikke har tid å leke med sånt...

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTPC... hmm har liksom ikke noe lyst til å ha en PC i hjemmekinoen. klarer ikke få inn at det skal være bedre med pc enn DVD spiller, men dere har vel rett. får prøve det en dag.
    Enting er å ha mulighet til å koble til pc, men å ha en svær stygg klump (joda, jeg vet det finnes allverden av fancy kabinetter, men så lenge de ser helt forskjellig ut fra resten av elektronikken, så blir det en bremse) stå fremme sammen med resten av elektronikken har jeg svært lite lyst til :?
    Men jeg LOVER å prøve ut forskjellige løsninger, og kommer nok til å gå for den beste til slutt. Jeg spør ikke etter råd for så å ikke prøve de ut

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra. Er helt enig med dig, jeg ville heller ikke ha pc dengangen, men dette var av andre årsaker såsom bare 1 stk multikanal input på forsterkeren, og jeg ville gjerne ha dvd, cd og sacd samlet i bare en komponent.
    Se dig litt rundt på andres anlegg, der er en eller flere der bruker Primare DVD30 sammen med crt, med SDI montert på denne skal den være ganske rå på bildesiden. Prisen er dog litt stiv, men da er det også kvalitet !
    Ellers se tråden om BlueRay, interessante ting kommer sikkert innen så lenge, men som sagt, Philips eller Snazio (også pga HD muligheten som Philipsen ikke har) er en god løsning i mellomtiden....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå i første omgang så vil jeg komme til å bruke HDMI på Denon 1920 til Moome boks til Barco 808s.

Så tenker jeg oppgradere når Blueray eller HD-DVD er etablert i norge med SDI -> scaler -> Barco

Dette tror jeg er mest fornuftig for min del, så får jeg bruke penger på Receiver nå og ny spiller + scaler på et sener tidspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Momitsu spiller til salgs her http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=18&mypage=1
    Er ikke det samme som du hadde Rusty? Har hatt Momitsu spiller før som var veldig bra, har en Yamakawa 375 som er samme "greia" som Momitsuen og den er også veldig bra. Har også Philips 963SA og DVDO Isan HD kombo som er kakket bedre. (Jeg har BG 808s) Momitsu og lignende er bra greier til en hyggelig pris.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde V880DX litt nyere enn V-880. Men begge fungerer bra til CRT.
    Enig med deg skjalg.Hvis man vil vente litt med å bruke mye penger på en scaler så er Momitsu et bra valg.
    Moome boksen er også et bra valg.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Nå i første omgang så vil jeg komme til å bruke HDMI på Denon 1920 til Moome boks til Barco 808s.

Så tenker jeg oppgradere når Blueray eller HD-DVD er etablert i norge med SDI -> scaler -> Barco

Dette tror jeg er mest fornuftig for min del, så får jeg bruke penger på Receiver nå og ny spiller + scaler på et sener tidspunkt.
    Høres fornuftig ut. Rimelig alternativ er det og.

Kjelli

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært å hentet Barcoen!
    Ser ut til å være et svært godt kjøp. Den har svak innbrenning på grønn og blått rør, over nesten hele rasteret så det ser SVÆRT bra ut

Legger ved et par bilder av Barcoen med dattera på 5 ved siden av. Jeg var fullt klar over at den var diger og hadde målt opp på bordet for å få et visst inntrykk, men fy **** den var jaggu SVÆR "real life"!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Skal du bygge coffe table til den?
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...t=coffee+table

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å være et svært godt kjøp. Den har svak innbrenning på grønn og blått rør, over nesten hele rasteret så det ser SVÆRT bra ut

Legger ved et par bilder av Barcoen med dattera på 5 ved siden av. Jeg var fullt klar over at den var diger og hadde målt opp på bordet for å få et visst inntrykk, men fy **** den var jaggu SVÆR "real life"!
    Fine bilder der ja, det er ikke så usedvanlig å bli litt overasket over størrelsen på disse projektorene ved førstegangs nærkontakt, for ikke å snakke om første gang man skal løfte linse enden av projektoren....;-) Ser ut til at hvertfal en liten jente i huset synes Barcoen var spennende, hvordan gikk det ellers....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer, da jeg tittet på den så så det ut som en veldig fin projector i meget god tilstand. Er helt sikker på at du blir veldig fornøyd.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coffe table, er ikke dumt sånn i første omgang, mye mulig
    Men driver å planlegger hjemmekino, og da skal den i taket.

Hvodan det gikk.. joda, gikk helt greit det, hadde før avreise forhøpninger om å få den inn i bilen med eke og alt, men da jeg kom fram innså jeg SVÆRT raskt at å prøve å få den inn i bilen (Volvo V40) var helt døfødt! så eske ble igjen hos selger.

Begynnte med å starte den opp (barefor å se at alle rørene funket), men der kom det ikke noe lys fra det blå røret så ble raskt skeptisk, men så leste vi kjapt på "Installation Manual" og begynnte å trykke litt og vips så var alt som det skulle.

Siden den har vært brukt på konferanse senter var jeg litt redd for at det skulle være en eller annen statisk innbrenning, men det var det heldigvis ikke.

De (blå og grønnt rør) ligger mellom 7-8 på Curt palmes tube condition side, og det er jevn innbrenning over så og si hele fosfor laget så disse er meget gode. Skal prøve å få et par bilder etterpå
    Så da var det bare å laste den inn i bilen, finne frem penger og kjøre hjem.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hov, da jeg klikket på Rusty sin link kom mitt amatørbord jo opp på bilde !

Ser ut til hun har fundet sin første kjærlighet......
    Gratulerer med en rigtig projektor, "size matters" likevel vet du.........

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med 808s! Hva måtte du gi for den?
    Skjalg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrenning

Her er bilde av grønt og blått rør. de gir ganske riktig inntrykk av hvor mye/lite innbrenning det er.

Et lite bilde av en nysgjerrigper, som bare MÅ se hvordan dette ser ut inni :razz:

Jeg ser jammen ut som jeg er 7år gammel sammen med denne :grin:

Skjalg: Jeg fikk den så billig at jeg nesten ikke vil ut med det. Det var et godt kjøp og selger var fornøyd

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •