Kjøpt meg 808s, forbedringer? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 204
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er desverre ikke flere BG-DVI 808s, var en dag for sein

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig som lydmann sier, desverre. Tomt til BG808S. Når det gjelder adapteret så kjøres det sammen med Crystalio, med DVI UT og ikke inn, og det gir full HDCP. Og bildet blir merkbart bedre. Når det gjelder 1080p modden til M.Parker ser det nok ut til at kortene må ut av maskinen og sendes ja. Turnaroundtime ca. 2-3 uker. Gut-man: Prisen var forøvrig 220 Euro inkl.frakt.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eisemann selger vel også en DVI Mod til Barco?
    Link: Eisemann Theater

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, mener å ha sett at disse adapterne blir utsolgt fra tid til annen. Har alltid dukket opp nye igjen, så det er vel en sjanse for det denne gangen også. Jano: hvis du går via Crystalioen din, så går HD materiale via 540p før det oppkonverteres igjen. Trodde det var det som var noe av vitsen med et DVI adapter/kort i Barcoen, at man kunne kjøre HD materiale rett i projektoren? Bjørn påstår hardnakket (og han viser seg ofte og ha rett i det han påstår ang. bilde) at Crystalio gjør en bedre jobb med HD materiale enn mange ekte HD formidlere han har sett, selv om den går veien om 540p. Jeg er selv meget fornøyd med HD materiale der Pixel Magic HD mediabox MB200 er kilde via Crystalioen. Kunne godt tenkt meg å sett hvordan Media Box'en fungerer rett i en DVI inngang i Barcoen.. Kan det omtalte DVI adapteret hjelpe i den settingen?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det er bare å plugge og kjøre. Jeg kjører 1080i inn i Crystalio og 720p ut, mulig den er nedom 576 men for meg er kvaliteten super. Og en ting til.....Har fått ei mye blidere kone etter at bunten med 5 fargede kabler med BNC forsvant....og uansett så er jo nå projectoren klar for hdtv når canal digital eventuellt dukker opp med det til våren......Fotball i HD.........hadde vært noe gitt.

http://johnhwman.chez-alice.fr//Proj...r%20manual.pdf

Brukarveiledning til adapteret i link.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutman: Jepp kortene må ut av projektoren og sendes til USA.
    Frakt hjem igjen dekkes av de $700 du betaler for modifiseringen.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan tollerene ser på dette. Blir sikkert lagt på moms i tillegg til de 700 vis det er noen som helst form for kvitering i pakken.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Lurer på hvordan tollerene ser på dette. Blir sikkert lagt på moms i tillegg til de 700 vis det er noen som helst form for kvitering i pakken.
    Man opplyser ingen verdi, bare at det er gammel elektronikk, så det er ikke noe problem.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning har han bygget om halvparten av de resterende adapterne slik at for den som er rask kan det være muligheter for boks til 808.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Til opplysning har han bygget om halvparten av de resterende adapterne slik at for den som er rask kan det være muligheter for boks til 808.
    Det står så mye i denne tråden, kan du spesifisere hvem og hva?

K

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, var myntet på den BG-dvi boksen som lydmannen forsøkte å bestille, men som var utsolgt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sendt forespørsel om et DVI adapter og håper på at det er et igjen til meg :-) Ser jo prima ut dette. Ser på Eisemann sine sider at de tilbyr et neckboard mod som tilsynelatende kan gjøre 808s kompatibel med p16 rør for bare 55$ pr. kort. Hva trenger man mer enn disse neckboardene for å kunne bruke p16 rør i en 808S? Hvis det er som det ser ut her, så kan man med å bytte rør (8" rør er ikke kommet enda, men 9" rør selges for 6700 kr pr.stk) så kan man med en DVI mod og P16 rør kunne få helt nye rør og helt HD ready CRT for en rimelig penge. Ser de har en mod av port 3/5 kort som inngår i deres DVI oppgradering. Kanskje litt tidlig å konvertere til digital proj. enda :-) Nye hi-rez rør for under 20000, og muligheter for å kjøre HD rett i rompa på Barcoen høres ganske kult ut må jeg si!! Da har man projektor i noen år til da :-D Stemmer dette, vet jeg hva jeg skal ha til neste år!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD DVD på plass!

Da har jeg fått sett full HD på projektoren, og hva kan jeg si enn MAGISK! :-D

Har bygget inn BG-DVI adapteren i en gammel VGA - RGBHV boks som jeg fikk med projektoren.
    Loddet av BNC koblingene og fjernet resten, så loddet jeg av DB9 pluggen til bildesignalene på DVI adapteret og loddet 75Ohm kabler mellom kortet og hver BNC kontakt.

På denne måten slipper jeg kjøpe 8m HDMI - DVI kabel og kan bruke port5 inngangen på projektoren, som er den beste inngangen.

Hadde i begynnelsen en stygg crosstalk på det røde røret. og bare dette.
    Var veldig skuffet over bildet men håpet det kun var pga Crosstalken.
    Demonterte DVI boksen og fant ut at jeg hadde glemt å lodde grønn jord.
    Da det var gjort var bildet FANTASTISK!

Akkurat nå angrer jeg nesten på at jeg ikke gikk til innkjøp av HD spiller for mange måneder siden!

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fint ut. Og bildet blir superb. Venter nå bare på at Canal digital skal lansere nye HDtunere. Fotball i HD.......Sikle......Når det gjelder inngangen på Barco er det vel delte meninger om det. Henry blandt annet skriver at teoretisk er port 5 bedre, men at det oppnås bedre bilde over port 3. Ikke veit jeg, skal vel ha et trent øye for å se forskjell uansett. Skal du sende kortene "over there" for modifisering?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan slutte meg til "halleluja" stemningen over DVI og full HD rett i Barcoen ja... Kan forstå Jano at du la ut Crystalioen din for salg. Jeg beholder nok min en stund til, er for lat til å legge mine 4-500 DVD'er over på harddisk for å streame. Hadde jeg gjort det, var det ingen grunn til å beholde Crystalioen. Bildet er myyye skarpere enn hd via Crystalio. Eneste problemet jeg har, er at det av og til synes interlace? linjer som ruller over bildet. Vet ikke om det kan være noen sync problemer for de opptrer ca annenhver gang jeg starter projektor og mediabox. En restart fikser av og til problemet. Skjønner ikke helt hva det kan være? Har noen av dere andre opplevd liknende problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det svåra med att konvertera en BG808s ,mmed Sonyrör till en med MEC rör är att bibehålla samam RGB bandbredd.
    Jag har massvis av delar som gör att du kan använda MEC rör i en BG808s men inte med samam RGB bandbredd då de vanligaste neckboards och RGB förstärkare bara klarar 75MHz. Sedan om det är så enormt stor skillnad på dessa om man skulle jänföra en BG808s med nya Sonyrör mot en BG808s med MEC P16 rör. Jag tror personligen att MEC rören kommer ge en bättre bild överlag samt att gråskaletracningen är mycket bättre på MEC rören.

Jag ska testa det då jag får hem mina BG808LC maskiner som är på ingång.
    Jag tror att det kommer se lika bra ut med 75MHz som med 120Mhz eftersom man inte kör högre än 1080i eller 720p på en 808 i regel.

Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Da har jeg sendt forespørsel om et DVI adapter og håper på at det er et igjen til meg :-) Ser jo prima ut dette. Ser på Eisemann sine sider at de tilbyr et neckboard mod som tilsynelatende kan gjøre 808s kompatibel med p16 rør for bare 55$ pr. kort. Hva trenger man mer enn disse neckboardene for å kunne bruke p16 rør i en 808S? Hvis det er som det ser ut her, så kan man med å bytte rør (8" rør er ikke kommet enda, men 9" rør selges for 6700 kr pr.stk) så kan man med en DVI mod og P16 rør kunne få helt nye rør og helt HD ready CRT for en rimelig penge. Ser de har en mod av port 3/5 kort som inngår i deres DVI oppgradering. Kanskje litt tidlig å konvertere til digital proj. enda :-) Nye hi-rez rør for under 20000, og muligheter for å kjøre HD rett i rompa på Barcoen høres ganske kult ut må jeg si!! Da har man projektor i noen år til da :-D Stemmer dette, vet jeg hva jeg skal ha til neste år!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Høres fint ut. Og bildet blir superb. Venter nå bare på at Canal digital skal lansere nye HDtunere. Fotball i HD.......Sikle......Når det gjelder inngangen på Barco er det vel delte meninger om det. Henry blandt annet skriver at teoretisk er port 5 bedre, men at det oppnås bedre bilde over port 3. Ikke veit jeg, skal vel ha et trent øye for å se forskjell uansett. Skal du sende kortene "over there" for modifisering?
    På min PJ blir i allefall bildet bedre.
    Bedre farger og ingen "ringing" på port5. Kanskje port 3 kan håndtere høyere oppløsninger, men det har ikke jeg hatt noe problemer med. Det er i allefall mine erfaringer.

På "non s" maskiner skal bildet være bedre på port3, der er input kortet annerledes bygget, men jeg har ikke sett noen slike maskiner.

Kortene må sendes til "US and A" ja.

Har solgt Crystalioen min og nå, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en Optoma HD3000, Vantage eller ta skrittet fulstendig ut og kjøpe en Crystalio2 PRO.
    Kjekt med HD-SDI og mediaspiller i ett, men det koster jo.. og dama kan aldri få vite hva jeg har betalt for noe slikt

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får komme med en liten oppdatering:

Har laget tegning til adapter plater ala "joust" på Curt forumet.
    Siden han skal ha $225 + frakt og mva.
    Så tegnet jeg noen selv og har sent dette inn til Vognfabrikken i stryn, til en vesentlig billigere sum.

Så da kommer nok HD-144 linsene opp innen kort tid :-D

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Får komme med en liten oppdatering:

Har laget tegning til adapter plater ala "joust" på Curt forumet.
    Siden han skal ha $225 + frakt og mva.
    Så tegnet jeg noen selv og har sent dette inn til Vognfabrikken i stryn, til en vesentlig billigere sum.

Så da kommer nok HD-144 linsene opp innen kort tid :-D
    Så også denne adapteren på curt sine sider, og den virket ganske genial synes jeg. Den er vel nesten bedre enn de mellomrings løsningen for å tilpasse HD144 linsen til å bruke HD8 linsens innfesting, som lett skaper problemer med å få riktig diameter toleranse så fokuseringen fungerer like lett som originalt.

Det man vel må passe på når man skal få produsert disse platene selv , er at de lages i et ikke magnetisk materiale eller et metallisk materiale som ikke lar seg magnetisere, og at det er tykk nokk plate så de litt tynne skruefestene ikke vrir seg når man jobber med HD144 linsene og at ikke mellomlags stykket/skivene på baksiden er i et materiale som siger osv. Blir platen for tykk igjen kan vel det kolidere med HD144 bakre fokus justering også, så man får problemer med plassen til vingemutteren

Er også litt usikker på om det må slipes av litt på HD144 linse brakettene for at de skal passe inn i CRTbrakett hullet til HD8 linsene.

Ellers er jo overgangen fra ikke fargefiltrerte HD8> fargefiltrerte HD144 en meget possitiv opplevelse, og den anbefales på det varmeste :-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det man vel må passe på når man skal få produsert disse platene selv , er at de lages i et ikke magnetisk materiale eller et metallisk materiale som ikke lar seg magnetisere, og at det er tykk nokk plate så de litt tynne skruefestene ikke vrir seg når man jobber med HD144 linsene og at ikke mellomlags stykket/skivene på baksiden er i et materiale som siger osv. Blir platen for tykk igjen kan vel det kolidere med HD144 bakre fokus justering også, så man får problemer med plassen til vingemutteren

Er også litt usikker på om det må slipes av litt på HD144 linse brakettene for at de skal passe inn i CRTbrakett hullet til HD8 linsene.
    Presiserte at jeg måtte ha 5mm aluminium plate, så det er tatt hensyn til.

Stemmer, må slipe/kutte bort litt på brakettene på linsene for å få de gjennom hullet.

Gleder meg :-D

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •