hjelp til å finne tråd om skarphet på crt og lcd projectorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til å finne tråd om skarphet på crt og lcd projectorer

Hei, las en interresant tråd om at den skarpheten du får på lcd fra dvd er egentlig en svakhet med dvd-teknologien. det var om crt pj. Eg trur det var per johnny som skrev den... er det noen som kan hjelpe meg å finne den tråden?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan ikke ifarten huske noe om det. Vet ikke helt hva du tenker på, men min egen oppfatning om skarphet, er at vi alle ser litt forskjellig på det. Jeg er veldig opptatt små nyanser, mens andre er opptatt at alt skal se helt skarpt ut uansett hva som vises.

Digitale projectorer har atskillte punkter, og vil i min erfaring vise store skiller (on/off) veldig godt, og også der det ikke skal være det. Crt-projector har her en større utfordring når de skal gå fra full hvitt til totalt sort, fra det ene punktet til det andre. Men en god crt er langt bedre til å vise små forskjeller fra punkt til punkt(det er min personlige oppfatning). Jeg har sett på de aller beste 1080p projectorer(digitale), og selvom jeg liker bildet veldig godt, og det er virker veldig skarpt, så har det problemer med å vise de små detaljene/nyansene jeg vet er i materialet, noe som jeg ser ved en god 9 tommer.

Med gode projectorer med god de-interlacing og skalering, uansett teknologi, så vil du lett se svakheter ved dvd'er som ikke helt optimale. Men det finnes mange dvd-utgivelser som ser fantastisk ut, selv på det allerbeste projectorer, men likevel så er det ingenting som kan måle seg hd av god kvalitet på en 1080p projector.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •