Timetelleren går på strømforsynigen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Timetelleren går på strømforsynigen?

Har BD 808S, og ser ut for meg at timetelleren går selv om den er av, stopper kun når eg tar strømmen heilt av. Stemmer dette? Og hvorfor gjør han det?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Timeteller teller ikke i standby, men i Pause.

Timetelleren skal så vidt jeg vet ikke telle i standby, da er det bare stand by strømforsyningen som er i drift og driver de kretsene som sjekker om man prøver å slå på projektoren enten via den interne fjernkontrolle eller den eksterne.

Det jeg har inntrykk av mange missforstår, er å blande standby med pause fungsjoen man også kan sette disse projektorene i, men i pause er hele projektoren i vanlig drift med kjølevifter på og hovedstrømforyningen osv, og man bare "muter" bildesignalet fra å bli vist på fosforet i rørene. Rørene sliter riktignokk ikke så mye på selve fosfor flaten i pause, men elektrokanonen ellers er i drift og slites noe ved pause drift også med full spenning i høyspennings kretsene osv. I pause går timetelleren på samme måte som ved normal drift.

En ting jeg kan tenke kan være grunnen til at man kan få intrykk av at timetelleren går i stand by, er at timetelleren er en såpass grov teller at hvis man stadig sjekker den kan man fort sjekke tiden rett før den skal skifte over til neste time eller rett etter, og jeg er ikke sikker på om timetelleren starter fra det punktet den var innenfor den påbegynnte timen når projektoren slåes på, eller om den teller frem til slutten av påbegynnte time når den settes i i standby osv, og man derfor kan få litt forskjeller på timeantallet hvis man registrerer projektor bruken mer nøyaktig selv og senere sammenligner med telleren i projektoren etter x antall standby og power on/off kjøringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn. Min bg 808 har stått på standby i 8 år, men har bare gått 1200 timer, så den teller med andre ord ikke timer i standby

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Timetelleren går faktisk i standby! Er det ingen andre her som har opplevd det? Har testet dette grundig nå, og har snakket med en kollega som hadde samme probleme på BD 801. Ka med du per johnny? har du peil på dette? når kommer du til meg?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    Timetelleren går faktisk i standby! Er det ingen andre her som har opplevd det? Har testet dette grundig nå, og har snakket med en kollega som hadde samme probleme på BD 801. Ka med du per johnny? har du peil på dette? når kommer du til meg?
    Kan du beskrive litt mer hvordan du tester dette med timeteller og standby lydmann, helt konkret om hvilke knapp du trykker på på RCU når du setter den i standby, hvor mange timer som telleren står på før og etter, og hvor lenge den gar stått i standby osv.

Kunne vært greit å gjort en test av dette selv, og testet på samme måte som du gjennomfører testene dine for å se om man får de samme resultatene.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Timetelleren på min 800G går ikke i stand-by.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    Vet ikke helt hva du mener. Men for meg så er det enkelt. Timeteller går når maskinen går(vifter går), timeteller går ikke når STDBY/POWER knapp er brukt til å slå den av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •