Barco Graphics 1200, døde plutselig!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Barco Graphics 1200, døde plutselig!!

Hei alle CRT fans!
    Jeg har akkurat hengt opp min Barco 1200, og hadde en kompis på besøk som skulle hjelpe meg med justeringen. Når han hadde så vidt startet med innjusteringen så forsvant brått bilde, og når vi åpnet så så vi en rød lysdiode på G2 bordet (D16 Diode) og en svakt lysende rød diode på H Output bord (Tror dioden heter D23). Før dette så startet jeg den opp noen ganger og da lyste alt grønt og det kom bilde på veggen. Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg med dette.Maskinen er en 1995 mod og har gått ca 6500 t.
    På forhånd TAKK.
    En annen ting er det noen som vet om meny layouten er lik på 1200 og 1209?
    Jeg har bruksanvisning på 1209. Jeg prøver og sette tilbake fabriksinnstillingen!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,kanskje du finner noe info her: http://www.curtpalme.com/Barco1208.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hurtig svar, sidene til Curt er alltid informative og jeg fant noen opplysninger om div sikringer men dem var hele. Projektoren starter opp viftene går men ingen bilder. Vennlig hilsen Såttis.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, men det var ingenting der av verdi for mitt problem for øyeblikket. Men takk igjen.

Såttis

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rinng hallvar saus

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender du en mail med tlf.nr han?
    Takk

Såttis

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendt deg epost nå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk e-posten nå, kommer tilbake med mere når jeg har pratet med han.
    Takk

Såttis

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå må du forstå at...

Sitat Opprinnelig postet av Såttis
    Takk skal du ha, men det var ingenting der av verdi for mitt problem for øyeblikket. Men takk igjen.

Såttis
    Det er på tide å grave ned den gammle D....en og kjøpe deg en liten søt sak på ca 4.5 Kg ;-)

Jeg kommer ned senere med ett par 1200 kort jeg har liggende.

Mvh

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Har nå pratet med han og han sa at når D16 dioden på G2 bordet lyste så betydde det at høyspenten er skrudd av, og at grunnen kunne være at vi prøvde og justere bilde for smalt!!?. Så derfor prøvde vi nå og finne tilbake til orginalinnstillingen men det er jo ikke så lett når man ikke ser noe. Så vi telte blink! Det skjedde ingen ting men det er ikke sikkert at menyene er like fra 1209 til 1200 som jeg har. Er det noen som vet noe så blir jeg glad. På forhånd takk

Såttis

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    berre forandr oppløsinga din på pc'en din....?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Nå er det en løsning i sikte skjønner dere, jeg snudde bilde på hode og dermed så kom bilde tilbake. JA JA JA!!!! Så nå kan jeg gå inn i menyen og stille alt til orginal innstilling, altså 50. Til Lydmann, dette er grunninstillinger ikke ut ifra noe signalkilde. Takk til Hallvar Saus han var til god hjelp. MEN JEG ER FORTSATT UTE ETTER PAPIRER PÅ BARCO GRAPHICS 1200, SÅ SOM BRUKER,SERVICE ELLER ANDRE PAPIRER TIL DEN.Betaler for kopier. Send meg en mail.
    Stå på alle CRT fans.

Såttis

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Problemer igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sitat Opprinnelig postet av Såttis
    Hei igjen. Nå er det en løsning i sikte skjønner dere, jeg snudde bilde på hode og dermed så kom bilde tilbake. JA JA JA!!!! Så nå kan jeg gå inn i menyen og stille alt til orginal innstilling, altså 50. Til Lydmann, dette er grunninstillinger ikke ut ifra noe signalkilde. Takk til Hallvar Saus han var til god hjelp. MEN JEG ER FORTSATT UTE ETTER PAPIRER PÅ BARCO GRAPHICS 1200, SÅ SOM BRUKER,SERVICE ELLER ANDRE PAPIRER TIL DEN.Betaler for kopier. Send meg en mail.
    Stå på alle CRT fans.

Såttis
    Dette gikk til ******* igjen! Vi satte alt til "50" og bilde kom tilbake, og vi begynte grunnjusteringen igjen. Justerte fokusen på linsene og skulle gå videre, så skulle vi bare justere kontrasten litt svakere og dermed SVART bilde borte igjen.. D16 lysdioden på G2 bordet lyste igjen. Men forskjellen denne gangen er at det nytter ikke og snu bilde verken den ene eller den andre veien. Nå er det mørkt hele tiden. Er det noen som har noen ideer?
    Mvh
    Såttis

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vertikal kortet

Bare et lite forslag, Dere har ikke skrudd på vertikal kortet ? alså på potmetrene der ? Jeg hadde samme problem, alt ble svart da jeg stillte det ene potmeteret for mye.

ellers har jeg en del deler til BG1200 vist du skulle ha bruk for noe.

Når det gjelder service manualen skal du vel kunne bruke samme som til BG1208, ihvertfall det jeg har fått beskjed om.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det kan jo være så mangt. Jeg har hatt flere 1200er. og har hatt minst èn som oppførte seg som din. Det kan jo f eks være lekkasje/kortslutning/overslag i en av HV-komponentene (quadrupler, splitter. rør.) Hvis du har et kortsluttet rør kan du finne det ved å koble fra ett og ett rør. Jeg er ikke sikker på hva som må kobles fra røret før du evt prøver dette. Ellers er det jo kjekt å låne noen kort og bytte, om du har muligheten.. Det er vel ikke umulig at Video System AS fortsatt har deler liggende som du kanskje kan låne for å feilsøke.

Jeg har forresten et problem nå med en 1208S/E som slår seg av etter en times tid. Jeg har mistanke til overslag i quadrupleren. Den blir da stående på, men uten HV på rørene.

Gunnar

PS: Espen, har du quadrupler, EHT-kort og evt splitter til 1209 liggende?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pirken
    Bare et lite forslag, Dere har ikke skrudd på vertikal kortet ? alså på potmetrene der ? Jeg hadde samme problem, alt ble svart da jeg stillte det ene potmeteret for mye.

ellers har jeg en del deler til BG1200 vist du skulle ha bruk for noe.

Når det gjelder service manualen skal du vel kunne bruke samme som til BG1208, ihvertfall det jeg har fått beskjed om.
    Hei nei vi hadde ikke justert på noe. Men nå er det ikke noe problemer lenger "bank i bordet" Jeg prøvde og starte den opp igjen på Søndagen og da var alt iorden igjen. Så på mandagen skaffet jeg meg en RS 232 kabel og koblet opp datan og brukte den som fjernkontroll for den har jeg ikke. Og har nå justert opp bilde på s video (O happy day). Har lastet ned servicemanual til1208 nå og skal granske den. Har også tenkt og lodde om alle kortene hvis det er dårlig kontakt noen plass.

:grin: Såttis :grin:

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry Gunnar

Bare Convergens skuffen.

Mvh

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej på er. Nu är jag tillbak igen efter 2 månader utan bredband och 2 trafikolyckor.

Tänkte bara kolla så att du inte varit och skruvat på P2 eller om det är P1 potten på SMPS:en den för horizontal amplitude?

Har du det så vet jag att en hel del fel kan yttra sig.

Jag har de flesta delarna till B1200/1209 liggande om du behöver skifta moduler för att hitta felet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •