Eksterne DVI/HDMI konverter til RGB/Component med HDCP support til crt-projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eksterne DVI/HDMI konverter til RGB/Component med HDCP support til crt-projektor

Driver å vurderer om jeg skal gå for en crt projektor igjen, og må få et par brikker på plass.

Kunne i utgangspunktet tenkt meg å bruke en vanlig dvd-spiller da jeg syns det er mest praktisk, alternativet er jo å la pc'n gjøre jobben.

Plukket opp en sak i en annen tråd. Det ble nevnt en Eksterne DVI/HDMI konverter til RGB/Component med HDCP support. Og det er den jeg er nyskjerrig på.

Har jeg forstått det rett at med en slik boks så kan jeg koble til en vanlig dvd-spiller via DVI/HDMI, og få RGBHV ut på komponent som jeg kan koble til crt'n?

Kan man f.eks kjøre 720p fra dvd-spilleren, og få det helt frem til projektoren, eller kommer det an på den eksterne boksen?

Hadde vært flott om noen har noen linker eller ca priser på en slik boks.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,på denne linken finner du mye info: http://www.4000p.dk/eviltwin/forum_topics.asp?FID=3

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Rusty! :grin:

Får pløye meg gjennom den første tråden jeg fant om temaet, den heter Moome’s DVI-HDCP/component input card/box.

Direkte link til andre som er interessert: http://www.4000p.dk/eviltwin/forum_p...p?TID=210&PN=1

Og link til selve boksen: http://221.169.10.62/external_dvi.htm

Hm, 200$ pluss frakt og diverse kan vel ikke være så gæli? Nå har jeg ikke lest ferdig tråden, så jeg vet jo ikke om det er en boks å anbefale enda da. :roll:

Innspill mottas med takk!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er vel den boksen du må ha hvis det er en Barco projector du skal ha?
    Rolf Hult og Kjelli her på forumet vet sikkert litt om dette.
    http://avforum.no/forum/crt-projektorer/29477-dvi-hdmi-kort-installert.html

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja blir vel en barco tenker jeg. Er vel det enkleste å få tak i er det ikke?

Angående den eksterne boksen. Det virker som noen har problemer med PAL og 50hz, er det noen som vet noe om dette?

Og angående strømforsyning er det vel bare å kjøpe en 9Volts strømadapter ettersom jeg skjønte.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en MoonJoong boks. Denne har innebygget Faroudja skalering for SD materiale ol. Kun DVI med HDCP støtte inn og 5XBNC ut.

Rolf bruker Moome kortet. Dette er kun en konverter fra dvi (med hdcp støtte) og komponent til RGBHV (Ingen skalering mao). Prisen gjenspeiler dette og.

Begge kortene fåes i eksterne versjoner beregnet til Barco. Marquee og Sony kan en sette de internt i.

Begge fungerer meget bra.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Jeg har den billigste utgaven som du finner på overnevnte internett adr. Den betalte jeg ca. 160 USD for og den funker.Men - jeg har i mai i fjor kjøpt en MoonJong med scaler SDi og Faroudjabrikke i og den fungerer veldig bra.Den finner du på samme side som moome.Kjelli har ogsså kjøpt denne boxen.Brukes mot BG808s.Men boxen koster vesentlig mer enn de andre.Du kan også kjøpe en løsning fra Bjørn H.
    Stølen

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok til å satse på billigløsning med en slik boks i første omgang. Oppgradere kan man jo alltids gjøre senere.

Hadde vært kjekt med noen synspunkter på hva som vil "lønne seg" av disse to løsningene:

Denon DVD1920+Moome boks:skal vi si total mellom 5-6000,-

Eller

En pc med meget gode spesifikasjoner til bruk som htpc til rundt 6-7000,-(brukt)

Denon spilleren har jeg plukket ut fordi jeg har Denon forsterker, og at den har jo fått god omtale. Andre alternativer kan jo være Pioneer 668/868 eller Denon 2910(brukt). Da blir jo prisen litt høyere på de to sist nevnte.

Jeg liker i hvertfall brukervennligheten til en vanlig dvd-spiller. Spørsmålet er om jeg har mye å vinne med tanke på bildekvalitet ved å gå for en pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MoonJong boks fås det lenger og hvor i såfall? Nettadresse hadde vært fint.

Faroudja har flere prosessorer inne på nettsiden sin. Her kan eldre modeller sees, men det fungerte ikke de siste gangene jeg prøvde. Noen som vet noe mer om dette. Eller kunne noen si hvilke modeller fra faroudja man kan skaffe for å forbedre standard tv signaler opp til en Barco graphics 801S (1996 modell).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dårlig med svar på siste innlegg.

Har nå skaffet en ekstern transcoder fra Moome. Foreløpig er denne koblet sammen med Momitsu 880DX med tre meter Belkin DVI til DVI kabel. Fra vga utgangen på transcoderen benyttes spesial vga-rgbhv kabel på 10 meter av god kvalitet. På enden sitter Barco Graphics 801S. Umiddelbar forbedring i bildet i forhold til Dvi-a ut fra Momitsu kan jeg ikke si at jeg har lett for å se. Det må ikke settes i noen meny at det er Dvi-d man vil ha på utgangen? Transcoderen tar vel bare å gir bilde om det er Dvi-d på innsignalet.

Det er sikkert flere elementer som påvirker og gir det resultatet jeg har fått, men kan driftstid på Barcoe'n, som er på 7000 timer, være årsak til at bildet ikke umiddelbart sees som bedre? Kan kanskje gå med på at bildet er roligere enn før, men ikke lett å si med sikkerhet.

Bør det benyttes kort vga til rgbhv kabel mellom transcoder og prosjektoren?

Oppdaget også at astigmasjonen nå er kommet ut av posisjon. Den runde "dotten" er nå mer som to runde dotter ved siden av hverandre. Å justere på dette er ikke ufarlig har jeg forstått, men lar seg vel gjøre selv for en som ikke har holdt på med crt så lenge.

Prosjektoren ble innjustert av Hallvar Saus og han mente at den var forholdvis bra. Trengte ikke justering på astigmasjon. Det er ikke mange driftstimene siden justeringen ble foretatt. Rart at det er blitt "vandring" på astigmasjon. Kan dette skje når ny/annen elektronikk kobles til prosjektoren?

Hvordan får man fram 1080i på prosjektoren? Kjører nå med 800*600 etter anbefalinger her på forumet. Dette skal være prosjektorens sweetspot. Momitsuen kan jo levere 720p og 1080i, men jeg får ikke dette til hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du bør også prøve med komponent mellom Momitsu spiller og Moome adapteret.
    Spilleren skal ha meget bra kvalitet på komponent utgang, OG Moome adapteren (i allefall hos meg) gir uventet bra resultat kontra DVI.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •