Nok en crt vs dlp tråd.... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 42 av 42
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nå må jo jeg innrømme at jeg er kanskje litt ekstrem på konvergens-stillingen, vil ha det 100%... Uansett, det tar ikke lang tid, og er absolutt ikke noe generelt problem med CRT.

Når det gjelder bildekvalitet, har jo også CRT visse svakheter (nå blir det mye svakheter her...), bl.a. noe som er diskutert her fra før, halo, samt noe lavere skarphet (som faktisk kan være en fordel på DVD, da en del av mpeg artifaktene forsvinner i "grøten"...). CRT har også en viss tendens til å bli litt "uklar" i de helt lyse scenene, iallfall endre bildekarakteristikken noe, som ikke digitale projektorer plages av. Totalt sett ville jeg faktisk allikevel valgt en nyere 808s eller bedre i dag hvis jeg hadde hatt et eget rom for hjemmekino. Jeg digger å "tweake", og da er CRT perfekt for meg...

En fargefiltrert 808s av nyere dato med nye rør er jo helt klart fremdeles noe av det absolutt beste en hjemmekino-entusiast kan drømme om!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Problemet med CRT Projectorer er ikke projectoren men den som setter den opp.

Jeg har satt opp mange CRT projectorer og jeg synes de er stabile, så lenge de er festet skikkelig og riktig justert.

Jeg kan ikke leve med falskt og unaturlig bilde som LCD DLP PLASMA ol.gir.

Men det er mange som ikke bryr seg se feks. på alle som kjøper 16/9 tv og sitter og ser på 4/3 sendinger strukket over hele skjermen.

Skal du ha et naturlig bilde MÅ du ha CRT, til dags dato finnes det ingen teknologi som kan komme i nærheten av CRT.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •