Barco Data 800 CRT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Puffyp sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco Data 800 CRT

Noen som kjenner til denne?
    Er helt grønn på dette med projektorer og har fått tilbud om å kjøpe en Barco Data 800 CRT for 6900.-
    Hva tror dere som har litt peil om dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være helt OK, hvis den er i veldig god tilstand. Men den begynner å bli svært gammel (89-93), og det er del kjente problemer med den.

Det ligger en BG808s til 12k på torget, da vil du få 25x mer for pengene iforhold til en BG800. Jeg synes 6900 er altformye for en BG800 idag. Maks 2k ville jeg ha sagt.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få min Barco Graphics 800 til 4000,-

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Barco 800 er en fin projektor.

Jeg har på ca 1,5 år sett over 1500 timer med film og tv på den. Har hittil ikke blitt fristet av noe digitalt til noenlunde anstendig pris.

Er den i god stand så er den kanskje verdt noe - men som nevnt her er vel ca 7k litt vel mye. Sleng inn et bud på 2k
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puffyp
    Noen som kjenner til denne?
    Er helt grønn på dette med projektorer og har fått tilbud om å kjøpe en Barco Data 800 CRT for 6900.-
    Hva tror dere som har litt peil om dette?
    Synes 6900,- hørtes litt dyrt ut, men det kommer helt ann på tilstanden på projektoren og ikke minst slitasjen og innbrenninger osv på rørene om det i det hele tatt er verd å satse noen penger på en sånn projektor.

Bildekvalitets messig er et godt slikt eksemplar fremdeles meget imponerende, ikke på lysstyrke og støynivå i forhold til en digital projektor, men på analogt filmaktig bilde, og kontrast og sortnivå. Er du av typen som ikke blir skremt av synet av store og tunge CRT projektorer, og har litt elektro kompetanse og er villig til å lære og gjøre de nødvendige tingene for å få utnyttet potensiale i en CRT projektor, kan vel en Data 800 være en grei opplærings projektor til noe litt nyere og bedre er å få tak på, men da børr vel prisen ned på et nivå som Per Johnny nevner synes jeg.

Barco Data 800 har vel den skummle konstruksjons feilen med at enkelte dårlige loddepunkter i stømforsyningen kan resultere i tre kasserbare rør med spott burn i løpet av sekunder, anbefaler deg Puffyp at du leser litt mer om CRT projektorer generellt her i forumet og ser litt også hva Curt Palme skriver om de forskjellige CRT modellene på www.curtpalme.com .

Har du råd til den BG808s projektoren til 12k som vel fremdeles er til salgs på Avtorget når jeg skriver dette, tror jeg egentlig det ville vært et bedre sted å begynne hvis du vil se litt mer av potensiale som ligger i CRT projektor teknologien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •