808s innstilling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face 808s innstilling?

Hei
    Ja må si at jeg er veldig fersk på å stille inn CRTer
    men det jeg lurer på er hva og hvor i softvaren jeg stiller
    for å få vekk farvet skygge som ligger i underkant av tekst .
    Hvis der er konvergensen som skal stilles så må jeg si at jeg gikk inn
    der men fikk beskjed om at noe ville bli slettet eller overskrevet så jeg
    tok EXIT knappen så her sitter jeg.

Heddaen

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at det er konvergens du må stille på. Vet ikke hva slags kilde du bruker, men du bør alltid stille inn etter kilden(selected source). Det betyr at du må ha en testpattern med rutenett på enten HTPC'en eller en testdvd.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heddaen
    Hvis der er konvergensen som skal stilles så må jeg si at jeg gikk inn
    der men fikk beskjed om at noe ville bli slettet eller overskrevet så jeg
    tok EXIT knappen så her sitter jeg.
    Får en liten følelse av at du gikk inn i service menyen og så på valget for å nullstille alle justeringer eller konvergens instillinger når du fikk det slette spårsmålet.

Finjustering av konvergens foretar du ved å gå inn i Random Access > Genlocked pattern (hvis du ikke har tilgang til andre rutenet mønstere som er greie å justere etter på kilde spilleren som Bullfire nevner) og velge Convergense. Under konvergense har du en for grov justering for rødt-grønnt og blått-grønnt, den burde du vel ikke justere hvis det bare er finjustering du er ute etter. Gå inn i finjustering og gå gjennom de forskjellige sonene etter tur hvis du ser flere unøyaktigheter, eller flytt ruta til det området du vil finjistere og juster rødt-Grønn og blå-Grønn for seg selv.

Man kan ofte få en liten pekepinn av hvor godt Projektoren er innstallert og justert opp med å merke seg hvor langt i fra 49-50 man må justere på de forskjellige convergens feltene. Er man ute i topp og bunn av den 100 punkters oppløste skalaen å justerer, blir fort nøyaktigehten av justeringene mer arbeidstep følsomme og varierer mer fra kald til varm projektor. Det er nokk her litt av hemmeligheten med erfaringer med å sette opp slike projektorer spiller inn, å gjøre alle fysiske innstallasjoner og vinkling osv og grovinstillinger riktig for så nærmet ikke trenge å presse noen justeringer så man får ubalangse og drifting i punkter bildet ved forskjellig projektor temp.

Håper denne forklaringen hjelper deg litt videre heddaen, så du blir litt bedre kjennt i menyene og sipper å være redd for å nullstille og begynne fra acratch.

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen, nå er rutemønstert på plass. Verdiene er ganske nærme 50.
    Bjørn H har innstalert prosjektoren for meg, det var vel i sommer en gang.

Heddaen

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heddaen
    Takk for hjelpen, nå er rutemønstert på plass. Verdiene er ganske nærme 50.
    Bjørn H har innstalert prosjektoren for meg, det var vel i sommer en gang.

Heddaen
    Da er nokk tingene gjort riktig helt fra bunnen av ja. Bare pass på at projektoren har kommet opp i arbeidstemperatur før du foretar noen av de finjusteringene, ellers er jeg redd det er lett å justere seg litt vekk fra en sikkert allerede meget riktig og optimalisert justert convergence. Arbeidstemp oppnåes vel ca etter 20 minutter med den etter min mening meget lyssterke oppvarmings rutinen, noe som vel betyr at denne oppvarmingstiden blir noe lenger med vanlig video titting. en time med video vil jeg tro gjør noe av samme nytten når det gjelder å komme opp i en "justerbar" arbeidstemperatur.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •