convergens sony 1270qm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

convergens sony 1270qm

har lest litt rundt på forumer om å sette opp denne .men i hvilken rekkefølge raster, rgb size, fokus ,astigmatism ,aner ikke noen som vet?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lest manualen?
    Det skal gjøres i samme rekkefølge som knappene på remoten faktisk. Men finn manualen, det står ganske godt forklart der.

Jeg la inn en tråd her en gang med en link til en god side for sony oppsett. Søk og du skal finne.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av gausemikkel
    har lest litt rundt på forumer om å sette opp denne .men i hvilken rekkefølge raster, rgb size, fokus ,astigmatism ,aner ikke noen som vet?
    Jeg er enig med Kjelli,men med tanke på dine spørsmål ang.scart til RGB o.s.v,så tror jeg du trenger proff-hjelp. Dine kunnskaper rekker nok ikke til for å kunne sette opp en slik prosjector. Ta kontakt med Per-Johnny og spør om han har noe vettig forslag? Her kan du ende opp med å gjøre vondt verre.
    Lykke til!
    Stølen

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er enig med Kjelli,men med tanke på dine spørsmål ang.scart til RGB o.s.v,så tror jeg du trenger proff-hjelp. Dine kunnskaper rekker nok ikke til for å kunne sette opp en slik prosjector. Ta kontakt med Per-Johnny og spør om han har noe vettig forslag? Her kan du ende opp med å gjøre vondt verre.
    Lykke til!
    Stølen
    Kjenner desverre ikke til Sony 1270 projektoren selv, så jeg kan desverre ikke heller hjelpe deg direkte med spørsmålet ditt gausemikkel.

Det å få tak i bruker/installasjons manualen er jo som regel et godt sted å begynne. Alle her i forumet har vel måttet begynne en gang og har gjerne lært underveis som man kommer til problemstillingene. Det er vel også her at forumet er så nyttig, slik at man kan få den hjelpen man trenger når man trenger den, tror derfor det er litt farlig å tolke enkelte litt løsrevene tråder om hvordan kunskapsnivået til andre forum medlemmer er, det børr i alle fall ikke bli sånn at man bør være nærvøs for å stille dumme spørsmå, det finnes jo som kjennt egentlig bare dumme svar.

Ellers så støtter jeg også forslaget om å få en spesialist som kan den gjeldende Sony projektoren til å hjelpe og stille den inn for deg gausemikkel, man kan som stølen nevner fort gjøre de gale tingene og skade utstyret hvis man ikke vet hva man gjør, og det skal ganske mange timer med lesing og knoting til selv for å få inn like mye kunskap man kan motta i den forholdsvis korte tids perioden en dreven installatør bruker på å sette en slik CRT projektor opp til å yte sitt fulle potensiale. En annen ting er det jo at man lærer fortere i praksis, hvis man har satt seg litt bedre inn i teknologien og skjønner hva installatøren snakker om, men når det kommer til installering av CRT projektorer, er vel erfaring en meget viktig faktor, og man skal ikke stole på nybegynner flaksen, hvis man ikke helt vet hva man gjør.

Når det ellers handler om å få hjelp til diverse CRT projektorer på internett, synes jeg ikke det er lett å komme utenom Curt Palm sine sider. Det ligger blandt annet en link til nedlasting av installasjons manualen for Sony 1251-1271 modellene http://www.curtpalme.com/docs/Sony1251_1271_Install.pdf

Håper den informasjonen i denne manualen kanhjelpe deg å finne riktig rekkefølge for justeringene og convergens, så kan du velge selv om du tar sjangen på å gjøre dette selv, eller leie inn assistangse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har denne manualen hjemme pc den stasjonere pc`n .en del av disse spørsmålene som jeg kunne funnet med litt googling, har jeg spurt dere om fordi jeg har litt begrenset internett tilgang (kun gprs på jobb).siden jeg ikke driter penger for jeg sette opp projen selv .ser heller ingen grunn til å bruke penger på en så gammel projektor, der alle rørene har spotburn å burde byttes ,disse mp rørene er vel heller ikke i produksjon lenger.skal hente lerret i morgen så jeg får ta å google litt mer å sette i gang når jeg er moden wish me luck

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har denne manualen hjemme pc den stasjonere pc`n .en del av disse spørsmålene som jeg kunne funnet med litt googling, har jeg spurt dere om fordi jeg har litt begrenset internett tilgang (kun gprs på jobb).siden jeg ikke driter penger for jeg sette opp projen selv .ser heller ingen grunn til å bruke penger på en så gammel projektor, der alle rørene har spotburn å burde byttes ,disse mp rørene er vel heller ikke i produksjon lenger.skal hente lerret i morgen så jeg får ta å google litt mer å sette i gang når jeg er moden wish me luck
    Ønsker deg lykke til med installeringen gausemikkel. Har alle rørene spotburn? :shock: ... Går ut i fra du mener ujevn slitasje etter tidligere statiske bilder, og ikke det som vel egentlig menes med spotburn du mener.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg beklager at jeg på en litt ekkel måte stillte spørsmåltegn ved dine kunnskaper,men er du sikker på at det ikke kan skaffes rør til denne prosjektoren? Den beste og spørre er Per Johnny, han kan mye om rør.Men- belag deg på at nye rør koster skjorta.Til din oppmuntring, ingen ting slår en god CRT!!! LYKKE TIL!!!!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Kjenner desverre ikke til Sony 1270 projektoren selv, så jeg kan desverre ikke heller hjelpe deg direkte med spørsmålet ditt gausemikkel.

Det å få tak i bruker/installasjons manualen er jo som regel et godt sted å begynne. Alle her i forumet har vel måttet begynne en gang og har gjerne lært underveis som man kommer til problemstillingene. Det er vel også her at forumet er så nyttig, slik at man kan få den hjelpen man trenger når man trenger den, tror derfor det er litt farlig å tolke enkelte litt løsrevene tråder om hvordan kunskapsnivået til andre forum medlemmer er, det børr i alle fall ikke bli sånn at man bør være nærvøs for å stille dumme spørsmå, det finnes jo som kjennt egentlig bare dumme svar.

Ellers så støtter jeg også forslaget om å få en spesialist som kan den gjeldende Sony projektoren til å hjelpe og stille den inn for deg gausemikkel, man kan som stølen nevner fort gjøre de gale tingene og skade utstyret hvis man ikke vet hva man gjør, og det skal ganske mange timer med lesing og knoting til selv for å få inn like mye kunskap man kan motta i den forholdsvis korte tids perioden en dreven installatør bruker på å sette en slik CRT projektor opp til å yte sitt fulle potensiale. En annen ting er det jo at man lærer fortere i praksis, hvis man har satt seg litt bedre inn i teknologien og skjønner hva installatøren snakker om, men når det kommer til installering av CRT projektorer, er vel erfaring en meget viktig faktor, og man skal ikke stole på nybegynner flaksen, hvis man ikke helt vet hva man gjør.

Når det ellers handler om å få hjelp til diverse CRT projektorer på internett, synes jeg ikke det er lett å komme utenom Curt Palm sine sider. Det ligger blandt annet en link til nedlasting av installasjons manualen for Sony 1251-1271 modellene http://www.curtpalme.com/docs/Sony1251_1271_Install.pdf

Håper den informasjonen i denne manualen kanhjelpe deg å finne riktig rekkefølge for justeringene og convergens, så kan du velge selv om du tar sjangen på å gjøre dette selv, eller leie inn assistangse.
    Jeg bøyer meg for din kommentar om kunnskapsnivå,men det var ærlig og godt ment fra min side.
    Stølen

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhem..man trenger ikke "drite" penger for å få en proff installasjon av crt! Det er i allefall verdt en telefon for å spørre om prisen! Har du gjort det? Det er neppe så dyrt som du tror, tvert i mot! Lytt til "erfarne fjellfolk" (jfr fjellvettreglene), som har rådet deg til å søke råd...Evt. prøv å få solgt crt'en for å finansiere en dårligere lampe projektor (dlp,lcd). Det å skaffe seg en crt, vil nesten alltid medføre utgifter for optimalisering, men som Stølen sier, vil du med innsats og investeringer få igjen så det monner i bildekvalitet!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •