scart til rgb adapter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

scart til rgb adapter

[IMG]videoware 1874 5971425.gif[/IMG] trenger rgb ut av dvd spilleren til projen .da trenger jeg en scartkontakt med rgb ut .finns en loddeguide det må være siste utvei, noen som kjenner til dette?.hadde også blitt glad for en forklaring på hva er negativ sync.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at RGB i en SCART ikke er det samme som "RGB" til en prosjektor. Her tror mange at man kan "lodde" en kabel selv, noe som er helt feil. En SCART til YUR (komponent video) konverter får du bla. på HI FI Klubben (CSY-2100) til ca. 1000,-

Scart til Scart kabel til CSY-2100 boksen og en "RGB" (komposit video) kabel frem til PJ er det som må til. Kvaliteten er glimrende, jeg benytter denne selv fra min AV-668 DVD istedet for HDMI som er litt oppskrytt og som ikke fungerer spesielt godt på 10 til 15 meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok så det sto composite/RGB på spilleren, men har jo vga 5bnc fra pc`n her er det jo dvd drev.finns det noe software som en slipper å oppgradere til dts og dd. Fikk windvd med hovedkortet, koster bare en halv formue å den oppgrdert til 5.1.finns det ikke noe bra freeware. pc: athlon4000+, asus an8sli deluxe, geoforce 6800 le, 1*1024crucial pc4000, 2*200 westerndigital pata.lite on dvd drev. lite støy fra lydkort kjører digital spdif over rca kabel

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som misforstår? Det hevdes at RGB ifra en scart er ikke RGB?
    Kompositt gir bra bilde?

Er det jeg som er blitt gammel, eller er det skjulte meldinger i språket her?

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det menes vel at På en Scart-kabel ligger synk på komposit-kanalen. De fleste "RGB" enheter ellers krever separat H og V synk. Dermed trengs en konverter for å koble Scart "RGB" til "vanlig RGB".

Knut

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva menes med de fleste RGB enheter? Jeg kan ikke huske å ha prøvd en CRT projektor som ikke kan ta syncen direkte fra kompositt signalet. Selv om det finnes nok.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ofte RGB via scart-kontakten, men du har ikke separat synk. R signal/jord=pinne 15/13, G=11/9, B=7/5. Kompositt video signal/jord er pinne 19/17. Du kan strippe kompositt synk fra kompositt video. Mulig projektoren gjør dette for deg hvis du kobler scart pinne 19/17 til kompositt synk på projektoren, hvis ikke trenger du en enkel krets imellom. Kan lages for noen få kroner. Google evt på "sync stripper".

Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Hva menes med de fleste RGB enheter? Jeg kan ikke huske å ha prøvd en CRT projektor som ikke kan ta syncen direkte fra kompositt signalet. Selv om det finnes nok.

Kjelli
    Beklager. Jeg stod visst med en fot plantet solid i VGA-verdenen når jeg sa det :-)

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok gunnar takk for glimrende svar .kan du /dere forklare hva som regnes som pinne 1 på scartkontakten .og hva er signal og hva er jord på rca kontakt regner med at signalet kommer i senter av pluggen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senterpinnen er signal på RCA-kontakten. Søk på scart pinout så finner du pinnenummereringen.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

compositt sync til proj

koble komposittsync til projen, mener du å kjøre sync i komposittingangen eller i h/v syncen til rgb

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •