slitte rør ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: slitte rør ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

slitte rør ?

sender noen bilder av rørene mine .kunne kanskje fått noen svar om de er brukendes .dette er 07mp rør til son[/IMG]y1270 så rørene er vel ute av produksjon

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gausemikkel
    sender noen bilder av rørene mine .kunne kanskje fått noen svar om de er brukendes .dette er 07mp rør til sony1270 så rørene er vel ute av produksjon
    Tror du må legge til bildene på nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile sitt blått rør?

[IMG]får ikke lastet opp flere resten er for store

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner info her: http://www.curtpalme.com/TubeCondition.htm
    Fikset bildet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett den linken ja men hva mener du dere, er det i grenseland .gidder ikke bruke tid å krefter på noe som egner som moring

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du har wear/innbrenning i det blåe bilderøret. Jeg vil vel si at røret ditt har moderat til medium innbrenning. Det er ingen problem å få et fint og jevnt bilde hvis du stiller inn prosjektoren til å prosjektere i det innbrente feltet. Men hvis du stiller den inn slik at halvparten av bildet kommer på det feltet som ikke har innbrenning, vil du få forskjell i bildet.

Som konsekvens, er du nok nødt for å justere fargebalansen og justere brightness opp for å få riktig bilde.

Ingen problem å få et fint bilde. Innbrenningen er jevn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stilig da henger jeg den opp igjen skal bruke rasteret slik det har vært tidligere ,men er det ikke litt lite.trodde man kunne sitte igjen med en kant på noen millimeter .syns det var rart de har hatt større raster tidligere

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av gausemikkel
    stilig da henger jeg den opp igjen skal bruke rasteret slik det har vært tidligere ,men er det ikke litt lite.trodde man kunne sitte igjen med en kant på noen millimeter .syns det var rart de har hatt større raster tidligere
    Du bør nokk ikke bruke projektoren som dreggfeste riktig ennå...;-)

Jeg synes også som andre påpeker her, at slitasjen ser såpass jevn og fin ut at det burde gå greit å få et brukbart resultat med det blåe røret. Det som kan bli en utfordring er å sette opp projektoren til å utnytte dette feltet, og at det blå røret nokk kan slite litt med å gi nokk lysstyrke, og må kjøres ganske hardt for at ikke blå himmler i enkelte filmsener skal se litt overskyede og litt utvaskede ut. På bildene ser det ut som det er litt lyse/mørkere felter innenfor den litt svake slitasjen på det grønne røret, går ut fra at dette bare er synsbedrag, og ikke vil være synlig i bildet fra projektoren.

Ellers synes jeg ofte det er litt forskjellig beskrivelse av slitsje, innbrenning og definisjoner på raster osv her inne i forumet.
    Det feltet du har på det blå røret er etter min mening en slitasje, og ikke en innbrenning som noen kaller det. En innbrenning er etter min mening ujevne slitasje avtrykk, som vil komme frem og ødelegger bilde kvaliteten med synlige ujevnheter og fargefeil innenfor det projiserte bilde, eventuellt når fosforet er såpass slitt at det ikke kan produsere noe serlig lys lenger og derfor ikke kan brukes lenger. Det er kankje en litt vag beskrivelse, ettersom man lett kan sette opp projektoren til å benytte fosforet utenfor den tidliger slitasjen , og dermed kan kalle den tidligere slitasjen for innbrenning igjen, men så lenge man kan få et brukbart bilde innenfor slitasjen, kaller jeg det ikke for innbrenning i alle fall.:wink:

Definisjonen for Rasteret er hele det området som elektron stålen blir trukket ut horisontalt og vertikalt av vidde spolene lengst framme på røret, mens det aktive bildefeltet er det området som elektron strålen blir "åpnet opp" til å tegne opp selve det aktive bildet som projeseres mot lerretet. Slitasjen er derfor etter min mening ikke avtrykket av rasteret, men av det feltet som har vist selve det aktive bildet. Er enig i at bildefeltet på rørene tidligere burde vært satt opp og fått utnyttet fosforet bedre, men det er vel ikke så mye å gjøre med nå desverre.

Ellers er det viktig å være klar over at både rasteret og det aktive bildefeltet må ligge innefor det kjølte fosfor arealet når man setter opp en CRT projektor, men det er selve det aktive bilde som må plasseres innenfor den tidligere slitasjen, for å unngå synlige og forstyrrende forskjeller i bildeintensiteten og ikke selve rasteret som blir gjort mer synlig, hvis man justerer ned kontraseten og opp brigtness og kikker inn på fosforflaten.

Vil bare ønske deg lykke til videre med CRT projektoren din gausemikkel, det ser utifra rørbildene dine ut til at du kan få en del fine film opplevelser fremover. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rør sony

[IMG]HPNX0011.zip[/IMG] høres bra ut dette ,nå har ordna en slags fjernkontroll (forlenga den interne med ledning). men på blått og rødt rør for jeg en strek som "stikker av" i overkant .både med og uten signal/bilde .skal maile et bilde om tema .videre hvordan sette opp raster på sony`n

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •