Fokus i hjørnene. BD 801s - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ...men ble bildet bra?Det er vel viktigst...Og svette må du ikke;da slår eht en over......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet var bra fra før, men alt teller. Hvis jeg bare ser på grønt mønster i genlocked modus er fokus jevn og fin over det hele i 4:3.

Hvordan kan jeg se om astig er ute på et vanlig bilde uten å ta projektoren ut av fokus med vilje ved bruk av ES fokus knappen?

Jeg juksa litt og brukte elektronisk rastersentrering uten å gjøre noen manuelle justeringer slik jeg egentlig burde. Burde vært inne og justert med en liten plastrekker og stilt manuelt.

Det får jeg gjøre en annen dag. Ta en fullstendig sjau og fininstille helt fra bunnen. Hadde vært morsomt og sett om jeg kunne klare meg innenfor 40-60 på konvergensen. Idag er jeg innenfor 30-70.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør opp et word dokument i så høy oppløsning som projektoren greier;se på hver av de tre fargene(enten velg de i menyen eller dekk linsene)og se at alle tre er like skarpe...Angående rasteret;Sjekk at du holder deg innenfor rasteroverflaten ved å skru opp brighness(og ned med contrast)se at den opplyste flaten ikke "skyter" utenfor crt overflaten.Dette er viktig fordi om du skyter elektronstrålen utenfor kan det medføre rør problemer i det lange løp.Hvordan du får korset riktig i mitten på rødt og blått er egentlig uvesentlig bare disse kriteriene er oppfylt.Ev.Øket rør slitasje pga skjevt og eventuelt for lite bilde er en annen sak....Det går forresten ann å "jukse" raster shift(eller motterste konvergens)inn til femti v/å justere hor shift potmeterene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare med raster utenfor billedrøret. Skal ta en dobbelsjekk, men sist jeg kikka var det greit.

Bildet flyttet seg litt pga. astig justeringen jeg gjorde på grønt. Jeg bruker forsatt det samme området på lerretet som før ,så da mister jeg en cm på den ene siden og kompensjoner med med mindre overscan på andre siden.

Jeg er bare godt fornøyd med at jeg endelig har fått god astig på alle rør. Resten er greit å ordne med tar bare litt tid.

Det er en smal sak å flytte rasteret manuelt ved bruk av potmeterne. De er bare ulidelig små.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Dårlig fokus på grønnfargen på BG801s ?
    By Brainbug in forum CRT projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 04-03-2005, 16:07
  2. Elektronisk fokus på BG808s rør
    By ask4me2 in forum CRT projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 11-17-2004, 21:02
  3. Problemer med elektronisk fokus på blått rør (BG808s)
    By BullFire in forum CRT projektorer
    Svar: 4
    Siste melding: 10-20-2004, 07:29
  4. Fokus på Barco 701s
    By bwa in forum CRT projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 06-29-2003, 23:24
  5. Barco 801 - når bør en bytte rør / fokus i hjørnene
    By lygren in forum CRT projektorer
    Svar: 16
    Siste melding: 04-01-2003, 08:18

Stikkord for denne tråden