Helt fersk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Helt fersk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Helt fersk

Hei!

Jeg er helt fersk innen dette emnet om projektorer. både Digitale projektorer, og analoge CRT projektorer.
    Har drevet litt med lyd og slikt, og har egentlig ikke brydd meg noe mye om bilde, men har endelig besluttet og gå til innkjøp av en Projektor som erstatning for min helt vanlige TV. har drevet å sett en del på nettet, og lest en hel masse om forskjellige teknologier som DLP, LCD og CRT++. og oppfatter det slik at det beste bildet får en ved å ha en CRT projektor. derfor så lurer jeg på hvordan en slik projektor fungerer i forhold til lampetimer, og slikt. eller om jeg i det hele tatt trenger å bry meg om slikt. jeg beklager hvis det var litt usaklig i starten, men måtte bare poengtere at jeg ikke har peiling i det hele tatt.

Takker på forhånd for et svar!

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder crt projektorer er det ikke lampetimer du bør tenke på, men tilstanden på bilderørene. En crt projektor har tre bilderør, en for hver primærfarge rød, grønt og blått. Nye bilderør har en levetid på opp til 20000 timer ved forsiktig bruk. Film bruk er skånsomt for en crtprojektor så lenge kontrast og brightness ikke er satt for høyt. Desverre så har mange brukte crt projektorer vist statiske bilder med høy kontrast mye av sitt liv. Dette har ført til innbrenninger. Det er stor forskjell på bilderør som er nye og de som slitt. Fokus og lysstyrke er mye bedre på nye rør. Jeg vet ikke i hvilken prisklasse du har tenkt å legge deg på, men man kan gjøre noen skikkelige kupp i disse dager.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •