Mekanisk astigmatisme - noen eksperter? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker Jamez.

Elektrisk fokus er ikke lett å miste taket på, ettersom man fort ser hvor det er best fokus.

Hvor må jeg holde fingrene borte fra? Jeg tenker da på faren for 'high voltage'... :shock:

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal gå greit.
    Bare sørg for å ikke ta noe annet sted enn du må.
    Og bruk kun en hånd i projektoren. Hold den andre hånden unna, slik at du ikke lager "sluttet krets" gjennom kroppen.
    Det skal ikke være spenning på noen av delene du rører uansett, men for sikkerhetskyld

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag gjennomgikk jeg en 2/4 pole justering! Det gikk veldig fint, måtte bare fjerne malingen som sperret.

Fikk rundingene helt rund midt på skjermen, og delvis i hjørnene. Men de ble aldri helt rund i hjørnene!! Jeg fikk de prikkene sentrert, men altså som sagt, ikke rund. Hva kan dette skyldes?

I allefall; spilte av Pulp Fiction, og det ble et mye penere resultat! Mye bedre fokus osv.

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis.
    bra det gikk fint.

At du ikke får ting bra overalt er ganske normalt. Det er ikke alltid det lar seg gjøre. Senter er viktigst at er skarpt, såklart...

På projektorer med EM fokus har man jo menystilling for å få det mere uniformt. sider, topp, og hjøner har seperat "elektrisk 4-pol-justering".
    På EM fokus projektorer har du også menyinnstilling for å stille elektrisk fokus seperat på forskjellige steder i bilde.

Med sonyen får du gjøre det så godt som mulig i midten og la det være som det er ellers...

Morten.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg fant ut at det måtte bli noe slikt. Resultatet er det som teller!

Takk for hjelpen alle sammen, og håper at flere også fikk nytte av min uvitenhet! :lol:

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld tenkte jeg, at jeg skulle begynne med astig innstillingene på min BG808s... Har tatt en titt på hvordan punktene ser ut på dot pattern, og de er ikke runde, på det blå røret har de en skikkelig rar form, litt firkantet hvor det ene hjørnet stikker litt ut. På rød og grønn var de litt ovale. Men det jeg lurer på er: Det ser ut som det er tre ringer å stille på, men det er bare to som har en spak som stikker ut, hvorfor? er det bare de to med spak jeg skal stille på? En annen ting er at det sitter et elekronikkkort rett over ringene som gjør det vanskelig stille med spakene, er det noen teknikk her? Skal man stille noe på deflection yoke, er det den den grå boksen som ligger helt framme ved avbøynings spolen? Vis den er til å stille på, hva slags utslag gjør den?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da var første gangen med astig instillinger for min del gjordt, var ikke så vrien som jeg fryktet Det ble bare en kjapp innstilling i kveld, for det begynte å bli litt seint. Skal gå over dette nøyere litt seinere, og da med en kikkert. Men duverden det gjorde underverker, bilde ble mye skarpere og detaljene kom bedre fram i mørke scener. Tror halo effekten ble dempet litt også, men den er fortsatt litt for synlig, kanskje det hjelper når jeg går nøyere til verks.
    En ting jeg syntes var litt rart, når jeg stilte på ringene på det blå røret og var ferdig med det, måtte jeg stille på g2 på det grønne røret, merkelig...noen som har en forklaring på det?

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult at dette hjalp for deg
    litt mere finpuss så blir det nok enda littegranne bedre. Marginer hjelper, de også

Kan legge til at jeg nå, med Nec'en er minimalt plaget med halo. Det er så å si en saga blott. Vet ikke om dette skyldes at jeg faktisk ikke bruker like mye lys fra denne som fra 701'en min, eller om det er projektoren.
    Men, at halo blir værre jo mere lys du har i bildet er det ingen tvil om!

Morten.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •