Ønsker å kjøpe CRT projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker å kjøpe CRT projektor

Er det noen som har noe å selge? Har hatt BD 650, BG 800 og 1200 og den siste var en Sony G70. Er åpen for alle forslag.

Legg igjen en mail eller ring 900 15 600

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Hør med Per Ødegaard... Han kan du treffe på 932 81 598. Han har ofte fine projektorer liggende.

Hvorfor byttet du ut din G-70? Hvis du har tenkt å oppgradere, kan det jo kanskje bli litt vanskelig!

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Per kjenner jeg til, har kjøpt av han tidligere. Han har en del bra projektorer inne men jeg er alltid åpen for andre tilbud også. Kunne godt tenke meg å prøve en 808 denne gangen men det må da være en litt sliten en da jeg ikke har tenkt å bruke så mye penger denne gangen. Dette er en av grunnene til at jeg solgte G70'en. Den ble rett og slett for dyr for meg. Men god det var den, så du har nok rett, det blir vanskelig å oppgradere til noe bedre. Sony G70 er rett og slett noe av det råeste man kan kjøpe av 8" CRT!
    Når man er vant til Barco tar det litt tid å venne seg til innstillingsmåten til Sony men når det er gjort er den grei å stille inn.
    Er det forresten noen der ute, utenom Per, som har erfaring med Sony 1292? :?: Kunne gjerne tenkt meg å høre deres erfaring med den. Er visst en gamp av en CRT og den som støyer aller mest.
    Takk for ditt svar Lygren.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen!

Har nå kjøpt meg en Barco 1200 og en 801S. Kommer nok til å beholde 1200'en selv.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Grattis!

Fine projektorer begge to... 801s'en har imidlertid fargefiltrerte rør, noe som gir meget dype og fine farger... 1200 er selvsagt langt skarpere med sine 9" rør, men fargene er ikke nødvendigvis bedre...

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.

1200 er fargefiltrert i ettertid og har derved glimrende farger. Har ikke fått den i hus enda men gleder meg som et barn.

Har et eget rom til hjemmekinoen på 52 kvm som er meget godt egnet til formålet. Kommer til å pusse det opp i løpet av året til ren kinosal og har fått mange gode ideer her på forumet. Begynner vel neppe selve byggingen før til høsten og kommer til å bruke tiden frem til det til å planlegge hvordan det skal bli. Er på jakt etter 10 stk. kinostoler egnet til formålet, nye eller brukte, helst brukte til en fornuftig pris. Noen som vet hvor man kan få tak i slikt?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så enkelt for privatpersoner å få kjøpt kinostoler i norge.men her er en link....vet ikke om di selger til privatpersoner
    http://www.skeie.no/html/hovedside_kino.html

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva vil det si med fargefiltrede rør,og er det noe som kan gjøres på alle Barcoer?

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Det er det grønne og det røde røret som fargefiltreres. Dette gjøres for å få riktigere farger på fremvising av video. I data sammenheng har det mindre betydning. Uten filtrering vil det grønne trekke litt mot det gule og det røde mot oransje. Man kan fargefiltrere ved å bytte kjølevæsken inne i rørene med farget væske eller bytte C-elementet med farget element. Man kan også sette på farget deksel fremme på linsen. Det siste har jeg aldri sett bare lest om.
    Når man har en fargekalibrert projektor vil ikke dette si at man automatisk får gode farger, den må fargekalibreres også. Det går fint å venne seg til fargene fra projektorer som ikke er filtrerte også. Jeg har brukt projektorer uten filtrering i mange år uten å reagere spesielt på fargene men da jeg fikk G70'en i hus fikk jeg se hva jeg hadde gått glipp av. Det var vannvittig stor forskjell.

Jeg har ikke oversikt over hvilke Barco'er som kan filtreres men tror det er de fleste. Hvilken Barco har du?

Per Johnny, Gunnar og Lygren er velkommen med korreksjoner og utfyllinger til mitt innlegg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har en 708 multimedia. Går vel kanskje ikke på den. Vil dette i såfall koste mye?

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Denne vet jeg ikke. Skal høre med Per Johnny. Har du dårlige farger på den da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    708'en har ett svært godt bilde. Den grønne er ganske bra, men den røde er kun OK.

Den enkleste måten er å kjøpe ett sett med HD144-linser, der det grønne og røde linsen har dicrotiske fargefiltere montert. Disse koster opprinnelig 1500 dollar for ett sett, men kan lett kjøpes for omkring 200 dollar eller mindre fra USA.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Takker for svar,fint å få litt ekspertråd.
    Vil disse linsene være dyre,og må man ha serviceman fo å få dem byttet. Hvo i USA kan de bestilles?
    Har også tenkt å bytte ut min med en BG801s,men det er vel ikke så lett å få tak i et bra eksemplar?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp montert et sett med HD-144 fargefiltrerte linser på en BD-701s. De vil også passe 708 så vidt jeg vet. Jeg kjøpte dem nye på eBay, og han som solgte dem averterer slike til stadighet, se http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...;category=3319

HAr ikke fått prøvd dem mye foreløpig, men jeg ser ihvertfall at blir mere "pønch" i bildet, samt at projektoren er i stand til å vise mere mettede røde og grønne farger.

Kostet meg ca kr 2000 inkl alt.

Gunnar

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg får inn en BG801S snart. Gi meg en privat melding om du er interessert.

Lignende tråder

1. Ønsker og kjøpe cd-spiller 192\24
    By Tom Johansen in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 1
    Siste melding: 03-20-2005, 01:31
  2. Projektor til klasseromsvisning o.l. til ca. 11000,-
    By kadra kadabra in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 13
    Siste melding: 09-30-2004, 15:18
  3. Kjøp av pc og projektor til fotoklubb!
    By Richard R in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 09-26-2004, 14:30
  4. NEC HT-1000 nå tilgjengelig i Norge!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Siste melding: 12-14-2002, 20:21
  5. Sanyo PLV-Z1 (LP-Z1)
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Siste melding: 12-14-2002, 20:18

Stikkord for denne tråden