Fra celing til table mount..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra celing til table mount..

Hei.
    Jeg har akkuratt skaffet meg en pent brukt BG808s. Fikk snudd bildet til table mount men har problemer med at bildet går innover på midt på sidene og i midten øverst og nederst. Hva må jeg justere for å konpensere for dette.
    Når jeg går igjennom "guiden" under installation og kommer til raster innstillingen ser det ut som at rasteret går utforbi i hjørnene. Er rimelig fersk med CRT, håper dere eksperter har noe å komme med.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Tror du får lese gjennom "sticky" innslagene her jeg .....

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R
    Du som bor i Stavanger, ring Bjørn Hegelstad så får du proff hjelp til å sette den opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fremdeles ikke fått svar på spørsmålet.
    Formen på rasteret ser ut som på vedlagt bilde fra curt palme.
    Jeg får centrert det men sidene er for store og går utforbi.
    Dette gjelder alle rørene. Regner med at dette er noe med mekaniske innstillinger? Kan jeg endre raster size osv på filnivå?

Har også ett nytt spørsmål:
    Når det kommer til flytting av rør/konvergens i guiden så har jeg ganske mye å gå på horosentalt men nesten ingenting vertikalt. Jeg løser på 4 av skruene øverst av vært rør (utenom det grønne) Dermed klarer jeg ikke å få kryssene til å stemme vertikalt på hverandre.

Fint om noen setter av to min til å svare

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm....

Her er det noe som sier SEOS,kanskje det bare er meg men..

Espen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Killi
    Har fremdeles ikke fått svar på spørsmålet.
    Formen på rasteret ser ut som på vedlagt bilde fra curt palme.
    Jeg får centrert det men sidene er for store og går utforbi.
    Dette gjelder alle rørene. Regner med at dette er noe med mekaniske innstillinger? Kan jeg endre raster size osv på filnivå?

Har også ett nytt spørsmål:
    Når det kommer til flytting av rør/konvergens i guiden så har jeg ganske mye å gå på horosentalt men nesten ingenting vertikalt. Jeg løser på 4 av skruene øverst av vært rør (utenom det grønne) Dermed klarer jeg ikke å få kryssene til å stemme vertikalt på hverandre.

Fint om noen setter av to min til å svare
    Det er typisk nybegynnere. De henger seg opp i helt feil ting. Når du skal vinkle bilderørene skal du kun se fra side til side, og ikke fra topp til bunn.

Helst så bør du ikke ta Guided setup og Installation, for det forvirrer mer enn det forklarer. Sørg for at projector er plassert helt riktig i forhold til lerret og bruk Random Access, da er du på trygg grunn uannsett hva du finner på, sålenge du plasserer bildet innenfor lerrettet.

Så på tynn is du er, så istemmer jeg forslaget om å kontakte Bjørn Hegelstad. Han vil gi deg en innføring eller full installasjon, som er 5x mer verdt enn de pengene du må ut med.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Det vil da si at jeg kan endre geometrien og størrelsen på rasteret fra fil nivå/random access eller justerer jeg bare bildet inne på selve rastert?

Beklager at dere må svare på spørsmål som for dere er en ren selvfølge, men det hjelper iallefall meg og kanskje andre som er ferske i crt verden.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du finner info her: http://www.curtpalme.com/TubeRasterSetup.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Killi
    Takker for svar.
    Det vil da si at jeg kan endre geometrien og størrelsen på rasteret fra fil nivå/random access eller justerer jeg bare bildet inne på selve rastert?

Beklager at dere må svare på spørsmål som for dere er en ren selvfølge, men det hjelper iallefall meg og kanskje andre som er ferske i crt verden på vei.
    Jeg tror ikke du skal tukle med dette selv. Jeg har også en 808s og anbefaler deg å snakke med Bjørn H. Da vil du få et helt annet resultat enn det du er istand til å få til selv.Ring Bjørn!
    Stølen

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er helt 100% riktig fremgangsmåte, men jeg pleier å kun passe på sentrering av rasteret for det grønne røret med alle andre instillinge satt til midt posission , og justere vinklingen på rødt og blått rør , med å sette opp et invendig test grid bilde bilde med liten brigtness og kontrast (for å unngå å ødelegge røret), men som lyser tilstrekkelig opp forsforet helt ut i kantene i et mørkt rom, og justere vinklingen av rørene sånn at overlappet blir like bredt opplyst felt på begge sider av lerretet der det projiserte bildet er på det smaleste. Bruker så de små messing skruene på horisontal og vertikal kortene til å line senter området opp et etter konvergens rutenettet generert for den virkelige kilde frekvensen man kommer til å bruke. Er projektoren fysisk innstallert riktig, vil det fullt opplyste fosforet for det grønne røret overlappe like mye på utsiden på begge sider av lerretet, men det forutsetter også at projektoren står vinkelrett på lerretet og er i "water". Ser man på avstanden mellom linsene i forkant, skal denne avstanden være meget/helt lik melliom Rødt og Grønnt og Gtønnt og blått. Det er en fin indikasjon på at geometrien for projektor og lerret stemmer. Ser man så inn på rasteret og det aktive bildefeltet vil disse ligge veldig riktig i senter på fosfor flaten, men det avhenger vel litt også av hvor sentrert det aktive bilde er i forhold til rasteret, som igjen avgenger av verdiene for kilde signalet, men man vil belaste elektonikken mindre og det vil kreve mindre korrigeringer i de andre bilde geometri menyene hvis dette er gjort skikkelig, med mer stabil konvergens som resultat.

En bedre beskrivelse som man vel ikke kommer utenom av ting som børr stemme i oppsettet eller i projektoren kan leses i den glimrende tråden til jan erik http://avforum.no/forum/8836-post1.html , og en beskrivelse av den fremgangsmåten jeg prøver å forklare er sakset inn i denne linken http://avforum.no/forum/showpost.php...5&postcount=18
    Enkelte av de BG808s jeg har vært borte i, har hatt nytte av å rotere litt på den fremste viddespolene for å unngå å bruke mye justering i konvergens innstillingene, men det er vel med slike ting man ikke kommer utenom erfaring for å se potensiale i et ukorrigert puteformet raster som trådstarter har noen bilder av, og det er viktig å gjøre tingene i riktig rekkefølge og med minst mulig korrigering, etersom alle instillinger til en viss grad påvirker hverandre, og kan i enkelte tilfeller settes opp til å jobbe mot hverandre, og vil føre til dårlig stabilitet i bilde osv.

Har ikke sett Bjørn Hegelstad i aksjon, men utifra alle de possitive tilbakemeldingene og komentarene jeg har hørt og lest om den jobben han gjør, så skal jeg bestille besøk av han en gang, når jeg får et litt mer optimalt dedikert hjemmekino oppsett og en projektor med nye rør. ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •