BG 801s til 8000 kr!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BG 801s til 8000 kr!

Jeg kjøpte nettopp en BG 801s på qxl.no til 8000 kr! Den har vært til salgs flere ganger, begynte på 14 000 kr. Er det noen som vet noe om denne? Selgeren garanterte for ingen innbreninger, men jeg lurer på om dette var et dumt kjøp. Har ikke testet den, bor så langt nord at det ikke er mulighet for slikt
    Den hadde gått 6000 timer, men 8000 kr er jo veldig billig for en slik.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått en 801s for Kr. 8.000,- uten innbrenninger så har du gjort et godt kjøp. Dette er en prosjektor med godt bilde og glimrende farger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en i nøden for penger?

BG801s er virkelig en bra og enkel PJ å ha med å gjøre. Den veier litt da... Har hatt et par av disse. Men nye rør er ikke like billige!

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått en 801s for Kr. 8.000,- uten innbrenninger så har du gjort et godt kjøp. Dette er en prosjektor med godt bilde og glimrende farger.
    Ja d er derfor jeg blir litt skeptisk :wink:
    Frakten blir kanskje en stor del av prisen, er ikke helt sikker på hvor mye jeg kan regne med å betale for å få den til Finnmark.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig? La meg si det slik. Ikke engang en DLP HD2 projector er istand til å gi ett like bra bilde som en 801s i god tilstand riktig oppsatt. Bedre kontrast, bedre farger, vi vet hvem som vinner på sortnivå og for å ikke snakk om driftskostnader. Dette gjelder selvsagt bare hvis den er i bra tilstand og riktig kalibrert. Husk også at det er to versjoner av 801s. Den første utgaven er ikke så bra - det ser du på produksjonsdato. Hvis den er sen 1994 eller nyere så er du på trygg grunn.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny projektor, hyggelig at du fant en til slutt Får håpe du blir fornøyd med den.

Sitat Opprinnelig postet av FoRn
    Ja d er derfor jeg blir litt skeptisk :wink:
    Frakten blir kanskje en stor del av prisen, er ikke helt sikker på hvor mye jeg kan regne med å betale for å få den til Finnmark.
    Tror du må regne med fort et par store lapper. Vet ikke om du har mulighet for å få fraktet den sjøveien, det skal vist være billigere. Jeg skulle egentlig sende min gamle BD800 til stavanger, da ringte jeg hit og ditt for å ordne frakt, fant ihvertfal ut at norcargo kjører hele landet og leverer fra dør til dør. Jeg ble anbefalt av en jeg kjenner, som driver et flyttefirma, å skru projektoren fast på en europalle, og bruke standard sammenleggbare trerammer rundt og et lokk på toppen. Da vil den stå støtt og godt beskyttet inne i en kasse. Og det er viktig og overmerke saken med feks. "forsiktig glass" så den ikke går i stykker på den lange ferden. For de er ikke så veldig forsiktige i den bransjen. Jeg har en onkel som jobber for AVAB CAC AS og han fortalte meg at NSB hadde klart å miste en scene lampe til 1 million kroner i bakken...helt utrolig!
    Men vi får håpe at du får den trykt og like hel opp. Vet ikke om jeg kom med noen ny informasjon her, men Lykke til i hverfall :wink:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen forummedlemmer i nærheten av der du kjøper den fra, da? I så fall kan jo de ta en titt på den før den blir sendt til deg. Hvor i landet skal den sendes fra?

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: BG 801s til 8000 kr!

Sitat Opprinnelig postet av FoRn
    Jeg kjøpte nettopp en BG 801s på qxl.no til 8000 kr! Den har vært til salgs flere ganger, begynte på 14 000 kr. Er det noen som vet noe om denne? Selgeren garanterte for ingen innbreninger, men jeg lurer på om dette var et dumt kjøp. Har ikke testet den, bor så langt nord at det ikke er mulighet for slikt
    Den hadde gått 6000 timer, men 8000 kr er jo veldig billig for en slik.
    Jeg har sett den du har kjøpt i aksjon og kan bare bekrefte at bilde er enormt bra. Holdt på å kjøpe den selv men sto litt i beita for cash akkurat da. Selv så jeg den kjøre et bilde på 3 meter og 50 cm i bredden og Divx som kilde itillegg på en hvit malt strievegg. Allikavel synes jeg dette var utrolig. Så med andre ord gled deg!!!! Jeg får selv en bg801s idag eller imorgen og gleder meg som en unge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett den du har kjøpt i aksjon og kan bare bekrefte at bilde er enormt bra.
    Men da har jeg jo ingenting å bekymre meg for Helt til den kommer og jeg skal begynne å stille den inn og feste den i taket
    Har ikke så veldig mye peiling på instilling av CRT projektorer så jeg tror jeg kommer til å bruke tida før dem kommer til å bli litt klokere.

Han skal ringe meg i løpet dagen skal spørre han hvordan han har tenkt å sende den. Dette er en av de store ulempene med å bo i Finnmark :?

Den første utgaven er ikke så bra - det ser du på produksjonsdato. Hvis den er sen 1994 eller nyere så er du på trygg grunn.
    Dette var jeg ikke obs på, håper det er en liten sannsynlighet for dette. Kan spørre han senere. Men kan ikke tro at denne er verdt under 8000 kr uannsett.

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Gratulerer med Barco. Har selv en BG801s med snart 6000 timer,jeg er meget fornøyd med den. Leverer et meget bra bilde og den er støysvak

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da har jeg jo ingenting å bekymre meg for Helt til den kommer og jeg skal begynne å stille den inn og feste den i taket
    Har ikke så veldig mye peiling på instilling av CRT projektorer så jeg tror jeg kommer til å bruke tida før dem kommer til å bli litt klokere.

Nettopp det jeg også tenker på. Det må da bli et H....... projekt og bare henge den opp itillegg skal den stilles inn så optimalt som mulig. Men man må vel se på det som litt av sjarmen med en trerørs.

Forøvrig når det gjelder sen 94 modell eller senere så sa han som solgte den først på QXL at den var ca 5-6 år gammel så da skulle du ha en god modell vil jeg tro. S modeller er jo uansett en litt påkostet modell i fra barco slik at bugs fra eldre barcoer er borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig når det gjelder sen 94 modell eller senere så sa han som solgte den først på QXL at den var ca 5-6 år gammel så da skulle du ha en god modell vil jeg tro.
    Er du helt sikker på at vi prater om samme Barco? Han som solgte den het Rune. Kalte seg Punen ett eller annet på qxl?

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellu...

når det gjelder frakt så tror jeg ikke det trenger å bli så ille...

Jeg fikk min 701s fra Bergen til Trondheim...
    Da var den strappet på en halvpalle, med bobleplast tapet rundt seg...
    Det funket.
    Den kom med linjegods, levert på døra. Finfin service...
    Og det beste av alt var prisen: 700-og-noen-kroner...

Men, jeg mistenker at jeg fikk "serviceavtale-pris" på frakt da jeg kjøpte fra filma som bruker linjegods ellers også...

Men, det kan jo være noe å tenke på/sjekke

Grattis med projektor forresten.
    Tror nok helt sikkert du vil bli fornøyd!

Mye å sette seg inn i, men er du interessert og nysgjerrig så lærer man fort mye...
    Ikke forvent at den er like liten å søt og enkel i oppsett som en digital.
    Men, husk, du får jo en projektor som har potensial for mye bedre bilde enn DLP/LCD-projektor som koster VELDIG mye mer penger!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å sjekke med listene til linjegods på internet. Skjønte ingenting :? Fikk summen til å bli enten veldig høy, eller veldig lav...
    Gleder meg som bare det til å få projektoren, kommer nok ikke til å vise meg ute på et par uker

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra selger i dag. Det vil koste 1495 kr å sende den, blir da totalt 9495 kr. Frakten var omtrent rundt det jeg tenkte, svin dyrt å sende med Nor Cargo! :shock:
    Men, 9495 kr er jo fortsatt veldig billig. Hva måtte du betale for din Per Thomas?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må komme med en test av den når du får den!jeg kjøper meg snart en CRT projektor jeg også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre, men det blir nok en stund til jeg får stilt den skikkelig. Har et helt rom som skal pusses opp først, og surround-anlegg skal kjøpes inn!
    Begynner å pusse opp så snart elgjakta er over Kommer nok med en rapport om oppusingen også etterhvert.

Har et spørsmål: Hva er en block på en CRT? Er det en type oppsett, og man kan sikifte block etter hvordan kilde man bruker?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En block er en samling med oppsett (alle elektroniske ting, som konvergens, blanking, geometri, fokus, farge, konstrast, lysstyrke osv.), og de blir lagret på grunnlag av inngang og frekvens. På pc-en har jeg en block for kinokjøring, med 75 Hz, og en for oppstart av pc-en med 60 Hz. En pc vil alltid starte i 60 Hz, iallfall med Radeon-kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noe slikt jeg tenkte meg ja
    Men jeg lurer på enda en ting (ikke lett å forstå seg på disse greiene).

Avstanden til lerretet er lik ca 1.42 ganger bildebredden( avhengig av projektortype) og bør ikke fravikes.
    Hva menes med dette? Hvis avstanden til lerretet er lik ca. 1.42 ganger bildebredden kan vell ikke dette fravikes? Eller er det en form for zoom på CRT?
    Er det også slik at man stiller hvor høyt bildet skal være på veggen ved å løsne på rørene, og deretter stiller rørene likt i forhold til hverandre?[/list]

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, rørene kan kun beveges horisontalt, og da bare millimeter, for å få best mulig sammenfall av treffpunktet (du har et kryss å justere det ut fra). Men det går an å endre størrelsen på bildet, ja. Du har vertical og horizontal height på menyen geometri. Men du passe på at du ikke fyrer kanonen utenfor fosforen i røret, ellers ødelegger du det. Det bør være minst 1 cm fra fosforkanten og inn til der du fyrer i ytterste stilling. Og husk at dette må stilles inn (lenge siden sist jeg var borti det, men jeg tror det er under Setup-menyen og kalles "Raster size" - i nærheten av Center raster, men jeg kan huske feil - hvis det ikke er der, endrer du det under vertikal og horisontal høyde ved geometri, men jeg tror jeg har rett...) for hvert rør. Og når du har stilt det inn for en frekvens (f.eks. 1024x768@75, som jeg bruker på min BG808) må det sjekkes for hver gang det kommer en ny frekvens, f.eks. når du omstarter pc-en, den vil da holde 60 hz fram til Windows-skrivebordet dukker opp. Har du flaks, får du med oppsettshåndbok (jeg fikk det med min), hvis ikke, fins de til nedlasting på nettet.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •