mayday mayday - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28

Tråd: mayday mayday

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne tror jeg tilsvarer en Barco 801s, vil nok gi et bra bilde den.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianLarsen
    ...fortsettelse!!!

:-D :-D

Jeg tror dette er min BIG LUCKY DAY!

Min far og jeg bar inn digert beist av en Sony maskin idag.
    2020 timer på alle rør, fargekorrigerte linser, INGEN synlige inbrenninger(!!!) Støvete!
    Ukjent årgang.

Barnet heter SONY VPH-1272QM SuperData EX

Kabler og vga-bnc boks med navn "Extron RGB 19 VGA/XGA Interface" medfølgte.

Dette er vel en bra maskin?

Bilder kommer snart..

Mvh
    Stian
    Gratla, det er en meget kjekk maskin. Jeg har veldig sansen for 12xx serien til sony.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fin maskin. Samme billedrør som 801s. Eneste problem kan være vinkling. Den har spacere og ikke kontinuerlig justering. Så det kommer an på hvilke 'spacere' som sitter i. Den har SMALL, MEDIUM og LARGE.

Stian, hvilke billedstørrelse var den på i utgangspunkt?

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ. den stod på medium..

Har lekt litt med den nå, og er meget overrasket over kvaliteten.
    kan godt forstå at disse er dyre i innkjøp

Hva slags scaler kan jeg kjøpe for en grei pris til denne?

Finnes det noe software til XBOX'en jeg kan bruke?
    Denne har jo RGB ut.. og spiller av alt..

mvh
    Stian

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Er du sikker på at det var nye billedrør, og ikke bare at de var i meget god tilstand. Ellers så var de jo meget snille med å koste på den 30k for så å gi den bort!

Har selv vært borti nesten ett firesiffret brukte projectorer, og ikke vært borti noemsomhelst brukt projector der alle 3 billedrør har vært skiftet. Det har faktisk vært veldig sjelden at noen billedrør har blitt skiftet i det hele tatt, og isåfall så har enten grønnt eller blått vært skiftet.
    Det var nye serienummer på alle 3 rørene og etter prat med gamle vaktmesteren ble jeg fortalt at veldig mye på projen ble byttet for 3-4 år siden - blant annet rørene. Etter dette har den ikke blitt brukt.

På grunn av at min avdeling byttet lokasjon (fra Tønsberg til Sandefjord ) da fikk dette konferanserommet nye brukere og den nye sjefen (sikkert en blåruss) beordret den gamle driten (Barco'en) ut! I stedet ble det montert en dlp-pyse-proj!

Jeg jobber innen nett og kraftproduksjon så en vedlikeholdsregning på en Barco på 100k blir ikke en gang lagt merke til...... Går ut i fra at selskapet som hadde service på denne maskinen ikke var tilbakeholdne med å bytte deler....

Har nå kjørt tett oppunder 2000 timer (av 7300 timer totalt) siden jeg fikk Barco'en i fjor høst og rørene ser helt topp ut. Ikke noen innbrenning å se.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det var nye serienummer på alle 3 rørene og etter prat med gamle vaktmesteren ble jeg fortalt at veldig mye på projen ble byttet for 3-4 år siden - blant annet rørene. Etter dette har den ikke blitt brukt.

På grunn av at min avdeling byttet lokasjon (fra Tønsberg til Sandefjord ) da fikk dette konferanserommet nye brukere og den nye sjefen (sikkert en blåruss) beordret den gamle driten (Barco'en) ut! I stedet ble det montert en dlp-pyse-proj!

Jeg jobber innen nett og kraftproduksjon så en vedlikeholdsregning på en Barco på 100k blir ikke en gang lagt merke til...... Går ut i fra at selskapet som hadde service på denne maskinen ikke var tilbakeholdne med å bytte deler....

Har nå kjørt tett oppunder 2000 timer (av 7300 timer totalt) siden jeg fikk Barco'en i fjor høst og rørene ser helt topp ut. Ikke noen innbrenning å se.
    Høres ut som du var meget heldig med ditt CRT eksemplar Mr_Spock.

Vil vel si at i et konferanse rom, der man stort sett viser presentasjoner med mye bakgrunns belysning og høy lysstyrke med masse statiske PC bilder og tekst, da trenger man vel ikke være blåruss for å se at en lyssterk lampebasert DLP eller LCD projektor ofte kan gjøre denne jobben mer optimalt enn en 8" CRT projektor som man nesten kan høre fosforet slites og ødelegges under slike forhold..... I en hjemmekino derimot......;-)

Hvis 100.000kr ikke er noe som får øyelokkene til å heve seg i den brangsjenn du jobber Mr_Spock, og noen av de som kjøper inn spør deg om hvilken projektor du vil foreslå til møterommet når lampen ryker på den de benytter nå. Da kan du jo foreslå en Barco Reality 909, så kan det avskrives som et bomkjøp og få denne store tunge "driten" ned fra taket, og du eller noen andre hjemmekino entusiaster kan få drømmen sin oppfyllt.;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Ingenting er umulig, men jeg syntes dette høres helt utrolig ut. Eneste mulighet jeg ser er at projectoren på ett tidspunkt fikk feil i 'spot-suppression', slik at alle 3 billedrør fikk store skader, og det er mulig på 800'en, da den er kjent for det problemet. Men at de i 2001-2002 brukte ett såpass stort beløp på service, da ett mye bedre alternativ hadde vært å oppgradere til noe nyere er ganske unikt. Projectoren var jo tross alt +/- 10 år alt da?

Men på den annen side, så har jeg sett mye merkelige beslutninger på slikt utstyr.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Da kan du jo foreslå en Barco Reality 909, så kan det avskrives som et bomkjøp og få denne store tunge "driten" ned fra taket, og du eller noen andre hjemmekino entusiaster kan få drømmen sin oppfyllt.;-)
    Jepp holder på

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •