progressive bilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

progressive bilder

Er det mulig å nyttigjøre seg av en progressiv dvd spiller hvis man har en Barcographics 801s

mvh

Per Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    supert!! takk skal du ha Jan Erik

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, i utgangspunktet ikke! Standard signal fra en progressive-spiller er component noe som 801s ikke tar. Du må ha signal i RGB eller bruke en transcoder. Ja, jeg vet noe dyre high-end dvd-spillere og noen 'pirat'-asia-modeller har progressiv i RGB, og de kan du bruke uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå selger jeg en transcoder med trafo for 2500kr da inkl Xbox komponentkabel........

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min da

Standard signal fra en progressive-spiller er component noe som 801s ikke tar, det jeg lurer på er om BG 808s fikser progressive component signal.

Heddaen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    808s gjør heller ikke det riktig fordi den har ikke riktig matrise. Når du kjører progressiv-component fra en dvd-spiller på den så vil du få ett farge-bilde som til begynne med ser greit ut, men den har som sagt feil matrise slik at dekoding av signalet blir noe feil - sammensetningen av rødt, grønnt og blått får ikke riktig forhold.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen beskrive litt (gjerne teknisk) hva en transkoder (utover å ha komponent inn og rgb ut....) gjør, og ikke minst hvordan den påvirker kvaliteten.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så veldig peilig på feltet selv, men her har du en link som forklarer hvordan matrisen er kodet:
    http://elm-chan.org/works/yuv2rgb/report.html
    Ganske detaljert, jeg skjønte ganske mye mer når jeg leste dette.
    Vurder faktisk om jeg skal prøve å lage denne selv.
    Håper det gir svar svar på spørmålet ditt :wink:

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    808s gjør heller ikke det riktig fordi den har ikke riktig matrise. Når du kjører progressiv-component fra en dvd-spiller på den så vil du få ett farge-bilde som til begynne med ser greit ut, men den har som sagt feil matrise slik at dekoding av signalet blir noe feil - sammensetningen av rødt, grønnt og blått får ikke riktig forhold.
    Kanskje derfor jeg ikke fikk bra bilde på min BG808s når jeg koblet til en sony ns999es via component... bilde hadde helt feil farger, og jeg kunne ta ut den røde kabelen uten at det gjorde noen forskjell....

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ga mye informasjon.

Er det noen Barco'er som tar component, tro ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    701/8 serien!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, i utgangspunktet ikke! Standard signal fra en progressive-spiller er component noe som 801s ikke tar. Du må ha signal i RGB eller bruke en transcoder. Ja, jeg vet noe dyre high-end dvd-spillere og noen 'pirat'-asia-modeller har progressiv i RGB, og de kan du bruke uten problemer.
    Okey, det var synd å høre. Har jo forøvrig en Faroudja DV1000 dvd spiller med RGB ut iallefall om den er progressiv tror jeg ikke, men kanskje noen andre vet??

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha signal i RGB eller bruke en transcoder. Ja, jeg vet noe dyre high-end dvd-spillere og noen 'pirat'-asia-modeller har progressiv i RGB, og de kan du bruke uten problemer.
    Har du noen navn.... ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får samme problem med 701/708. Selv de første i Cine-serien hadde ikke riktig matrise. Den nåværende Cine-serien har riktig matrise for både standard component, progressiv component og HD-component.

High-end spiller med rgb: Bl.a. Proceed
    Asia-modeller med rgb: Bl.a. Skyworth og en rekke andre

Newcomer tomriis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette blir sannsynligvis ditt problem:

Problemet blir at signalet ditt med component til din CRT vil sannsynlig resultere in en blinkende effekt på ditt bilde.

Hadde nøyaktig det samme problemet selv med min Barco 701s data. Hadde heftig mail dialog med Jan Erik (Tusen takk for hjelpen!) på videosystem en periode, og problemet blir at det blir problemer med macrovisionsperren (kopibeskyttelsen) i dvd spilleren din. Den takler ikke inngangsignalet ditt. Har prøvd med Philips 963sa og HK DVD25. Det er nok vanskelig å få DVD spilleren macrovisionfri.

Har en kompis som kjøpte en konverteringsboks fra USA som skulle rette opp disse feilene, og jeg prøvde den hjemme hos meg. Denne koverterer/jukser signalet fra component til en slags RGB som du bruker i BNC RGB inngangen. Blinkingen forsvant, men mørke felt i bilde så ut som det var en snøstorm i bakgrunnen. Altså grumsete på mørke bilder, med andre ord: Glem det.

Jeg brukte heller en Skyworth DVD (Feroudja chipset) spiller som jeg hadde progressivt signal ut fra VGA porten (Macrovisionfri) og inn til BNC inngangene. Dette fungerte meget bra på 701s'en!!! Det er nok svært vanskelig å få tak i en slik spiller nå. Vi prøvde en gjeng å få tak i en slik via kina og Hong Kong, det endte med at jeg ble lurt for ca. 4000 kr. for noen år siden. Det er jo som sagt forbudt å produsere disse DVD spillerne og de ble vel stengt ned!! Ha,ha.
    Men fikk tak i en til slutt, og den oppbevarer jeg hjemme trygt i sin eske for evt. senere anledning eller et godt bud!!!

Har også prøvd Amoisonic 8000 spilleren med prog.scan fra vga, og denne har problemer med bakrunnsbilde. Ting i bakgrunnen blir litt hakkete. Ikke kjekt i lengden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •