Ja det var godt å slippe smellene når jeg så film i går kveld.

Lærte en del nye ting om oppbyggningen av BG808s også, og at hvis jeg hadde brukt litt lenger tid å fått detektert og fått litt klarere indikasjon på hvor feilen var før jeg begynnte å skifter rundt på deler, ville selve utskiftnings jobben kunne vært unnagjort på en halv time i stedet for mye frem og tilbake. Klarte også å bøye en av pinnene bak på det blå røret når jeg satt tilbake neckboardet etter feilsøkingen, heldigvis var det den pinnen som gikk til glødetråden som ikke fikk kontakt og ikke G2 så det ble ingen spot burn av det men et helt dødt rør en stund til jeg fant ut at pinnen ikke var i kontakt.

Fant forsåvidt også ut at det var mye raskere og føltes tryggere å skifte rør i desktopp modus kontra i taket med å jobbe under projektoren med røret over hode og entring av lange pinnebolter. Rørene skal som kjennt ikke løftes/handles i selve røret, men via innfestningen i og linsebraketten, men med deflection focus og RGB forsterker braketten skrudd på rørhalsen. Skulle røret mot formodning implodere mens man holdt på ville jeg foretukket det skjedde i desktopp modus, selv om en rør iploderng kan være såpass volsomm at de skarpe delene kommer i stor fart allikevell , og er vel grunnen til at Barco instendig anbefaler værnebriller med skifte av rør.

Tar man ut et rør som nettop har vært i bruk i tak oppheng, kan man være ganske sikkerpå at høyspent kabelen som man trer ut av kabinettet når man balangserer røretvipper ned og treffer med kontakt flaten og utlader seg et sted på kroppen. jeg fikk den midt på en litt svett rygg, så jeg kjente det litt kan man si....:lol:

Lurer på en liten ting. Går det ann å kjøre projektoren uten noen av rørene innkobblet i høyspent og RGB forsterker? Hvis det gjør det, ville jeg hvis det kommer tilsvarende utladnings lyder med såpass lange tidsintervall, kjørt projektoren og eliminert at noen av rørene hadde skylden. Vet ikke om høyspent systemet ville "likt" å kjøre uten noen forbrukere, men det vet kanskje noen andre her i forumet....